Nick90
10-09-2025 om 15:34
Broer (11) op zusje van 2 laten passen?
Ouders met kinderen met een groot leeftijdsverschil? Laten jullie je oudere kind op hun jongere broer of zus passen?

noas_1993
10-09-2025 om 17:58
Nick90 schreef op 10-09-2025 om 16:42:
Zoon vind extra hulp van buren inroepen niet nodig, heb wel mn zus ingelicht, zij woont hier ongeveer 10 minuten vandaan maar haar kindje is net 2 weken geleden geboren. En ze heeft er al 2. Pa is er niet meer, zn vriendin zit nu in het buitenland. Zoon vind dat het best kan, en ja, hij is verantwoordelijk, als ik alles klaar zet is het al oké voor hem
Wat zoon vind doet in deze niet ter zake.
Je snapt toch zelf ook wel dat dit echt geen goed idee is..

Moyrrie
10-09-2025 om 18:00
Ik zou het wel durven. Zoon kent zijn zus goed en biedt zelf aan om op te passen. Overleg met zoon wat hij moet doen/wie hij kan bellen (jouw zus) als het nodig is.

Tijgeroog
10-09-2025 om 18:00
Roos57 schreef op 10-09-2025 om 17:55:
[..]
Zo moeilijk is het niet .
blijkbaar wel, anders had Nick het vast wel zo opgelost. Maar aangezien hij zegt dat dat niet handig is, zal dat niet handig zijn. Ik neem aan dat hij ervaring heeft met hoe z'n kinderen reageren en hoe het bij de audicien gaat.

Ninoea
10-09-2025 om 18:18
ik zou:
- of beiden meenemen en dan de oudste ter plekke bij de audicien laten oppassen en vermaken terwijl jij er ook bent. Ik zou de audicien ook even een berichtje sturen als je je niet zo prettig voelt dat je ze meeneemt dat die op de hoogte zijn.
- of de oudste thuis laten oppassen maar dan wel met de zekerheid dat er iemand bereikbaar is als achtervang en die er ook binnen enkele minuten is als er iets is.

Dees!
10-09-2025 om 18:40
Hoe snel kan je thuis zijn, mocht het nodig zijn?
Ik heb in een soortgelijk geval (niks met hoorapparaten maar toen ik een keer met middelste weg moest) oudste op jongste laten passen. Jongste lag toen echter wel op bed en we hadden de afspraak dat ik naar huis zou komen als er iets was of dat oudste naar de overbuurvrouw zou gaan. Oudste was 11, jongste 1.
Ik had er binnen 10 minuten kun zijn indien nodig. Toen ik terugkwam zat de overbuurvrouw in huis.
In jouw geval zou ik even met je zoon naar de buurvrouw gaan en vertellen wat er is en haar vragen of ze standby zou willen staan voor het geval dat.
Je oudste is vast verstandig, maar hij is ook nog maar 11 dus hij heeft ook een vangnet nodig.

Dees!
10-09-2025 om 18:44
Ooh nog iets Nick. Bij ons kon je in zulke gevallen ook nog weleens terecht op het KDV. Maar ik snap dat dat nu misschien wel wat te kortdag is voor ze en dat ze je wellicht geen zekerheid kunnen bieden.

Roos57
10-09-2025 om 18:47
Tijgeroog schreef op 10-09-2025 om 18:00:
[..]
blijkbaar wel, anders had Nick het vast wel zo opgelost. Maar aangezien hij zegt dat dat niet handig is, zal dat niet handig zijn. Ik neem aan dat hij ervaring heeft met hoe z'n kinderen reageren en hoe het bij de audicien gaat.
Nick reageert niet op de mensen die nee zeggen.
En bij een audicien zijn ze kinderen gewend.
Of hij wacht tot maandag tot vriendin terug is
Maar goed laat zoon lekker thuis met een 2 jarige . Niet mijn probleem 😅

Roos57
10-09-2025 om 18:49
Hoe denk je dat mijn patiënten in een ziekenhuis het doen met kinderen. Die komen ook mee .

Tona
10-09-2025 om 18:54
Je bent te lang weg voor een elf jarige die op z'n kleine zusje moet passen. En de elf jarige kan het wel willen, duh, maar hij is niet degene die opvoedt.
Op deze leeftijd is ook je eigen zus te ver weg.
De buurvrouw zou nog kunnen, maar niet voor de lange tijd die je weg bent. Beter breng je de kinderen naar de buurvrouw. Of vraagt de buurvrouw bij de kinderen in huis.
Wachten tot een ander moment wanneer je de zorg kunt delen kan ook.
Dus ik zou ze allebei meenemen naar de binnen bij de audiciën. Jammer dan voor iedereen, maar veiligheid staat voorop.

DeOnbekende
10-09-2025 om 18:56
Nick90 schreef op 10-09-2025 om 16:42:
Zoon vind extra hulp van buren inroepen niet nodig, heb wel mn zus ingelicht, zij woont hier ongeveer 10 minuten vandaan maar haar kindje is net 2 weken geleden geboren. En ze heeft er al 2. Pa is er niet meer, zn vriendin zit nu in het buitenland. Zoon vind dat het best kan, en ja, hij is verantwoordelijk, als ik alles klaar zet is het al oké voor hem
Daar gaat een 11-jarige niet over. Ik zou het alleen doen als de buurvrouw paraat staat bij nood.

Daglichtlamp
10-09-2025 om 18:59
Tona schreef op 10-09-2025 om 18:54:
Wachten tot een ander moment wanneer je de zorg kunt delen kan ook.
.
Eigenlijk is vrijdag al te laat. Op dit moment kan hij nauwelijks communiceren met de tweejarige waar hij verantwoordelijk voor is.

Beterlaat2021!
10-09-2025 om 19:03
Hoe dan ook Nick, ik hoop, dat de audiciën je probleem kan verhelpen. Het lijkt me erg onprettig zo.

Max88
10-09-2025 om 19:05
Ik ben team "allebei meenemen". Kleine in de buggy, zoon ernaast en beloven erna een ijsje te gaan halen. Veiligheid gaat voor wat een 2-jarige prettig vindt of een 11-jarige denkt aan te kunnen.

Nick90
10-09-2025 om 19:06
Daglichtlamp schreef op 10-09-2025 om 18:59:
[..]
Eigenlijk is vrijdag al te laat. Op dit moment kan hij nauwelijks communiceren met de tweejarige waar hij verantwoordelijk voor is.
Ik doe wel mn best om haar te begrijpen hoor!!! We slapen met 3 in het grote bed zodat ik in elk geval wel mn kinderen bij me heb iig van calamiteiten en dochter is heel pienter, ze begrijpt dat ik haar niet hoor dus ze tikte me vandaag steeds aan als ze iets wilde

wild-flower
10-09-2025 om 19:06
Ik zou een 11 jarig kind niet laten oppassen op een kind van 2.
Dat vind ik nog een te grote verantwoordelijkheid.