Nick90
10-09-2025 om 15:34
Broer (11) op zusje van 2 laten passen?
Ouders met kinderen met een groot leeftijdsverschil? Laten jullie je oudere kind op hun jongere broer of zus passen?

Nick90
13-09-2025 om 21:51
Kimdekim schreef op 13-09-2025 om 21:36:
[..]
Mag je alleen een mening hebben als je zelf kinderen hebt?
Ook mensen zonder enige ervaring maar met onderbuikgevoel doen hier hun zegje, dus enige schifting in reacties moet ik wel maken en iemand die zelf geen kinderen heeft valt in de categorie niet serieus nemen

Kimdekim
13-09-2025 om 21:55
Nick90 schreef op 13-09-2025 om 21:48:
[..]
Ja jij komt met dit verhaal en als eerste generatie fokker verwacht ik wel een bron. En tegenwoordig bestaan er rook en koolmonoxide melders die ook gewoon echt werken inc betere kennis. Maar kom niet met een of ander verhaal uit het jaar kruik aanzetten zonder bron.
Nou kijk dan naar de brand in België in 2021. Kan je gewoon opzoeken hoor. 2 kinderen overleden in Laken. En als een brandmelder afgaat en je bent niet thuis heb je er niet zoveel aan he. Ik hoop dat je je kan voorstellen dat áls er brand ontstaat dat je dan dus te laat bent als je niet thuis bent.

Kimdekim
13-09-2025 om 21:57
Nick90 schreef op 13-09-2025 om 21:51:
[..]
Ook mensen zonder enige ervaring maar met onderbuikgevoel doen hier hun zegje, dus enige schifting in reacties moet ik wel maken en iemand die zelf geen kinderen heeft valt in de categorie niet serieus nemen
Maar als hier weer ik veel hoeveel vrouwen met kinderen zeggen dat ze het onverantwoordelijk vinden dat je je peuter bij een kind van 11 laat neem je dat ook niet serieus.

Nick90
13-09-2025 om 22:03
Kimdekim schreef op 13-09-2025 om 21:55:
[..]
Nou kijk dan naar de brand in België in 2021. Kan je gewoon opzoeken hoor. 2 kinderen overleden in Laken. En als een brandmelder afgaat en je bent niet thuis heb je er niet zoveel aan he. Ik hoop dat je je kan voorstellen dat áls er brand ontstaat dat je dan dus te laat bent als je niet thuis bent.
Nou 2021 zal er heus wel een link zijn die je jammer genoeg niet vermeld. Ik wacht nog even op een linkje van jou, een rondje Google op branden in België met dodelijk slachtoffer onder de 2 leverde niks op. En buiten dat gaat dit over Nederland, niet over België wat toch wat achterloopt op vele gebieden
https://www.bruzz.be/samenleving/twee-kleine-kinderen-omgekomen-bij-woningbrand-laken-2021-05-05
Gevonden maar niet echt vergelijkbaar lijkt mij. Kinderen in dit verhaal zijn niet echt vergelijkbaar lijkt mij, schaam jezelf dat dit aan durft te halen!

Kimdekim
13-09-2025 om 22:09
Nick90 schreef op 13-09-2025 om 22:03:
[..]
Nou 2021 zal er heus wel een link zijn die je jammer genoeg niet vermeld. Ik wacht nog even op een linkje van jou, een rondje Google op branden in België met dodelijk slachtoffer onder de 2 leverde niks op. En buiten dat gaat dit over Nederland, niet over België wat toch wat achterloopt op vele gebieden
Ik weet niet hoe je een link moet plaatsten. Maar als je Googled op brand mei 2021 Laken België kinderen overleden kom je er vast op.
Wat is het nou weer voor iets geks om te zeggen dat België achterloopt. Ook in Nederland is er geen zelblussend huis. Het gaat erom dat een brand binnen 3 minuten dodelijk kan zijn. Je kan zelf wel snappen dat je dan te laat bent als er brand uitbreekt als je niet thuis bent. Hoe modern je huis ook is.

troelahoep
13-09-2025 om 22:12
Maar even serieus: een huis dat in minder dan 10 minuten is uitgebrand, dat wil er bij mij bijna niet in. Afgezien van dat je het zelf waarschijnlijk ook haast niet overleeft als het vuur zo snel om zich heen grijpt.

Nick90
13-09-2025 om 22:18
Kimdekim schreef op 13-09-2025 om 22:09:
[..]
Ik weet niet hoe je een link moet plaatsten. Maar als je Googled op brand mei 2021 Laken België kinderen overleden kom je er vast op.
Wat is het nou weer voor iets geks om te zeggen dat België achterloopt. Ook in Nederland is er geen zelblussend huis. Het gaat erom dat een brand binnen 3 minuten dodelijk kan zijn. Je kan zelf wel snappen dat je dan te laat bent als er brand uitbreekt als je niet thuis bent. Hoe modern je huis ook is.
Miss je zelf onder de aandacht gebracht artikel even lezen, en nee we hebben hier knaken zat om allerlei beveiliging voor onze kinderen in te bouwen en mijn vrouw is halfsurinaams en getrouwd met mij, zij is geen Guinese vrouw met 5 jong die haar twee jongsten in een appartemencomplex achterliet, die bovendien 4 en 2 waren. Zij is relatief rijk met 2 kinderen waarvan de oudste 11 en de jongste 2 die in een ruime tweekapper wonen met brand en koolmonoxide melders in elke ruimte van dit huis en brandblussers op elke verdieping, en uiteraard overal traphekjes enzo. Schaam jezelf om mijn vrouw hiermee te vergelijken!

Kimdekim
13-09-2025 om 22:21
Nick90 schreef op 13-09-2025 om 22:18:
[..]
Miss je zelf onder de aandacht gebracht artikel even lezen, en nee we hebben hier knaken zat om allerlei beveiliging voor onze kinderen in te bouwen en mijn vrouw is halfsurinaams en getrouwd met mij, zij is geen Guinese vrouw met 5 jong die haar twee jongsten in een appartemencomplex achterliet, die bovendien 4 en 2 waren. Zij is relatief rijk met 2 kinderen waarvan de oudste 11 en de jongste 2 die in een ruime tweekapper wonen met brand en koolmonoxide melders in elke ruimte van dit huis en brandblussers op elke verdieping, en uiteraard overal traphekjes enzo. Schaam jezelf om mijn vrouw hiermee te vergelijken!
Huh?

Kimdekim
13-09-2025 om 22:24
troelahoep schreef op 13-09-2025 om 22:12:
Maar even serieus: een huis dat in minder dan 10 minuten is uitgebrand, dat wil er bij mij bijna niet in. Afgezien van dat je het zelf waarschijnlijk ook haast niet overleeft als het vuur zo snel om zich heen grijpt.
Bij een woningbrand komt al heel snel giftige rook vrij. Het is niet dat je dood gaat van de brand zelf maar meestal van de rook. Als een kind van 2 alleen thuis is kan die niet bedenken dat die snel het huis uit moet. En zelf ben je dan vaak te laat terwijl als je thuis bent je vaak nog wel tijd hebt om te handelen. Of heb je het over het krantenartikel?
Aanvulling: zoek even op filmpjes. Een huis kan dus echt in 10 minuten in lichterlaaie staan.

HollyHobbie
13-09-2025 om 22:27
En die relatief rijke, half-Surinaamse die in een ruime tweekapper woont gaat dus wel wandelen met de hond en laat haar dochter dan thuis alleen achter. Wie reageert er op een koolmonoxidemelder als niemand thuis is? Wie pakt precies die brandblusser als het nodig is? En hoe helpen traphekjes tegen brand?

Nick90
13-09-2025 om 22:40
Kimdekim schreef op 13-09-2025 om 22:21:
[..]
Huh?
Om verwarring te voorkomen kun je miss zelf even een linkje plaatsen van de brand waar je broer kinderen dood uit een huis heeft gehaald?? Dit was de enige link die ik vond

Nick90
13-09-2025 om 22:44
HollyHobbie schreef op 13-09-2025 om 22:27:
En die relatief rijke, half-Surinaamse die in een ruime tweekapper woont gaat dus wel wandelen met de hond en laat haar dochter dan thuis alleen achter. Wie reageert er op een koolmonoxidemelder als niemand thuis is? Wie pakt precies die brandblusser als het nodig is? En hoe helpen traphekjes tegen brand?
Dankzij technologie reageren wij zelf op evt calamiteiten. En nee zoon weet wat hij moet doen tijdens een brand, hij is 11 jaar en krijgt jaarlijks een firedrill. Een brandoefening dus, waarbij hij dus ook zelf verantwoordelijk is.

Nick90
13-09-2025 om 22:49
HollyHobbie schreef op 13-09-2025 om 22:27:
Ja we hebben een sprinkler, juist kunnen aanleggen omdat we relatief rijk zijn.

Kimdekim
13-09-2025 om 22:52
Nick90 schreef op 13-09-2025 om 22:40:
[..]
Om verwarring te voorkomen kun je miss zelf even een linkje plaatsen van de brand waar je broer kinderen dood uit een huis heeft gehaald?? Dit was de enige link die ik vond
Ik reageer nogal verward omdat ik werkelijk niet begrijp waarom je de behoefte voelt om beledigd te zijn omdat jouw half surinaamse vrouw vergeleken wordt met iemand uit Guinee. Ik heb niet eens gekeken waar die vrouw oorspronkelijk vandaan komt want dat doet helemaal niet ter zake en waar jouw vrouw vandaan komt doet ook niet ter zake. Zij liet haar kinderen alleen thuis en jouw vrouw last haar jonge kind ook alleen thuis. Dat was de enige vergelijking die ik maakte. Jij maakt het raar. Alsof je minder bent als je op een appartement woont, 5 kinderen hebt een uit Guinee komt. Echt ik begrijp hier helemaal niks van en ik kan ik niet inschatten of je dit bewust doet of dat je gewoon hele rare gedachtensprongen maakt.
Ik weet het goed gemaakt ik ga hier geen energie meer insteken. Succes ermee.