Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anna

Anna

22-03-2020 om 20:04

Buiten spelen

Bij ons huis is een prachtig speelplein. Maar de hele week spelen daar al best wel wat kindjes die elkaar toch wel erg veel knuffelen enzo.

Wij hebben gelijk al besloten om onze zoon te leren die afstand van 1,5 a 2 meter aan te houden. De hele week zijn we met hem samen op pad geweest op de fiets, hardlopend en op de skates. Vandaag had kind na een rondje hardlopen en skaten aan toch nog even naar buiten te willen fietsen en steppen. Duidelijke afspraken gemaakt over afstand houden. Dus hij komt het plein op waar hij mag fietsen en direct rennen de kids op hem af ik stond erbij en samen hebben we uitgelegd dat wij wel de afstand willen houden (kinderen zijn van dezelfde leeftijd als zoon dus je zou verwachten dat ze dat begrijpen) ik zag dat mijn zoon heel erg zijn best deed de afstand te bewaren maar de kids bleven maar op hem afkomen en uiteindelijk kwam hij naar binnen.

Ik kan me hier zo kwaad om maken, welke idioot laat zijn of haar kind zo buiten spelen terwijl het kind niet weet of weigert zich te houden aan de afspraken van afstand houden? Dan ga je er als ouder toch bij zitten ? Of je houd ze binnen, maar nu moeten dus andere kinderen binnen blijven omdat deze ouders weigeren hun kids te leren die afstand in acht te houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2020 om 23:17

Anna

Ik weet niet om welke leeftijd het gaat, maar ik vrees dat niet iedereen de ernst van de situatie hetzelfde oppakt.

Als ik even bij mijzelf blijf, geef ik eerlijk toe dat ik nooit had kunnen bedenken dat het probleem vanuit China zich zo grootschalig over de wereld zou verspreiden. Maar wie de afgelopen week nóg niet begrepen heeft wat er loos is, nah echt... ik kan er met mijn pet niet bij! Maar goed het is wel de realiteit en daarom moet jij de wijste zijn. Vermijd het speelplein.

Ik moet meer dagen kunnen "observeren" voor een goed oordeel, maar vandaag leek het erop dat men kinderen meer thuis had gehouden dan eerdere dagen. En wie er toch was, leek meer toezicht te houden. Eindelijk! Op het veld werd gevoetbald, ik heb niet gezien hóe. Houden ze afstand, dan kan het. Gisteravond laat, een groepje vrienden wat daar aanwezig was. Ik kon ze niet zien, dus geen idee hoe de afstand was. Toch dacht ik "waaróm?".

Misschien is het een idee om een nieuw speelgoed te kopen voor je dochter waar ze gedoseerd mee mag spelen. Samen Twister spelen, hinkelen in de tuin. Het is even niet anders.

Gladde oppervlakken

Toch wel handig als ouders dan meegaan en eerst de gladde oppervlakken van buitenspeelgoed af nemen met een nat doekje. Zo gepiept.

Dat viel dochter op vandaag. Verder werd er goed afstand gehouden.

Kaaskopje

'Ik moet meer dagen kunnen "observeren" voor een goed oordeel, '

Serieus? Wie heeft jou speeltuin-politie gemaakt?

Chrono

Chrono

23-03-2020 om 10:31

Voetbal

Te gek, dat voetballen. Vooral als iedereen steeds de bal met de handen oppakt. Idem voor klimrekken etc.

En Kaaskopje, ik snap die opmerking ook niet. Klinkt niet erg wetenschappelijk, dat oordeel.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2020 om 13:20

Sydney

Ik verklap teveel als ik heel letterlijk in kaart breng hoe ik woon, wie weet is dat voor sommigen al duidelijk, maar het komt erop neer dat ik geen moeite doe, maar in mijn tuin gewoon luister en zie hoe men zich gedraagt. Ik zet het woord observatie niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik hoop dat zoiets dan begrepen wordt.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-03-2020 om 13:21

Foutje

Observeren staat tussen "".

Kaaskopje

Het ging me niet om het observeren, maar om het oordeel.

juf Ank

juf Ank

23-03-2020 om 14:11

tjee sydnee

wat reageer je overgevoelig op een opmerking van kaaskopje. Autoriteitsprobleempje zeker?

Ja juf Ank

'Autoriteitsprobleempje zeker?'

Ja, daarom werk ik bij de overheid.

Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden?

Het jeugdjournaal

Heeft gezegd dat kinderen buiten mogen spelen, bij mij mogen ze dat dus. Bij niemand binnen. Ik zeg dat ze afstand moeten houden, doen ze ten delen.

Ze spelen alleen met kinderen wat ze altijd mee spelen en moeten handen wassen direct bij binnenkomst

Miekemieke

Miekemieke

18-04-2020 om 18:28

hier spelen ze ook allemaal buiten

En ze houden geen afstand. Overigens heb ik gelezen dat de toeziende ouders 1,5 m afstand moeten houden, niet de kinderen onder de 12 jaar.

Lekker spelen zonder afstand

Kinderen (12-) mogen gewoon buiten spelen zonder afstand.
Bij thuiskomst handjes wassen.

(thuis blijven bij lichte klachten blabla, het riedeltje zoals dat voor iedereen geldt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.