Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Buitenschoolse opvang , verzekering voor schade?

Hallo,
Gisteren haalde ik mijn kids van 8 jaar op en zonder ik van iets wist, hing mijn favoriete witte lange donsjas bomvol met verf, die jas is dus niet meer te redden. Er is nergens een waarschuwing voor natte verf en er stonden drie werknemers bij elkaar zonder iets te doen, dus ze hadden alle tijd vd wereld om me te waarschuwen. Ik vermoed dat ze iets op de glazen buitendeur hadden geschilderd wat nog niet opgedroogd was blijkbaar. Dit is mijn enige lange warme winterjas, die vrij recent werd aangekocht en ik belde hen op, en zelfs de verantwoordelijke kon niets voorstellen qua verzekeringen ofzo. 
Hoe moet ik dit aub aanpakken voor de geleden schade aub? Dit is een vrij dure jas die ik niet kwijt wou, ik vind dat ik overduidelijk recht heb op schadevergoeding!

Alvast bedankt voor de reacties!

De administratie van de opvang weet dit meestal wel, niet de personen op de werkvloer.

Wie waren die drie werknemers? 

Waren er deurposten geverfd (professioneel bedrijf), of een wintertekening op het raam?

Wat voor verf gaat het om?

Ik zou hiervoor contact opnemen met administratie of locatiemanager van betreffende bso. 

Daarnaast is het vaak waterverf, dus hoezo is die jas per definitie niet meer te redden?  

De BSO heeft hopelijk een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Ik zou me kunnen voorstellen dat de schade daaronder valt, vooral als er natte verf was op een ophaalplek zonder waarschuwing. 
Ik zou eerst eens kijken wat de schade werkelijk is (misschien kan een stomerij/wasserij het verhelpen) en vervolgens bij de administratie informeren, wat anderen ook al zeggen. 
Formeel is de route dat je de BSO per brief aansprakelijk stelt voor de schade, maar soms is het makkelijker en sneller en vriendelijker opgelost met een telefoontje. 

je zou ook advies kunnen vragen aan je eigen verzekering over aansprakelijk spelling.

Heb je de jas al gewassen of gegoogeld wat de weg is als je kinderverf in je kleding krijgt? 

dan bel je de BSO. de mensen op de werkvloer gaan niet over verzekeringen, dat doet kantoor. 

als derde kun je het melden bij je eigen verzekering en dan pakken zij het verder op. 

maar neem eerst een kop thee want je klinkt boos.

Broadway schreef op 08-01-2026 om 13:52:

Heb je de jas al gewassen of gegoogeld wat de weg is als je kinderverf in je kleding krijgt?

dan bel je de BSO. de mensen op de werkvloer gaan niet over verzekeringen, dat doet kantoor.

als derde kun je het melden bij je eigen verzekering en dan pakken zij het verder op.

Helemaal mee eens. Bedenk eerst wat voor verf het is (plakkaatverf is in bijna alle gevallen volledig uitwasbaar) en neem dan contact op met het kantoor voor de verzekeringskwestie. Mogelijk loopt het met een sisser af en kun je hen de rekening van de stomerij brengen en in het ergste geval moet er een nieuwe jas vergoed worden door de verzekering van het aansprakelijke bedrijf (bso/beheerder van het pand/schilderbedrijf) of je eigen verzekering. Dat laatste is ook niet het einde van de wereld. 

Ik vraag me echt af welke eigen verzekering dit zou vergoeden. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. (en voor een rechtsbijstandverzekering moet het wel een hele dure jas zijn).

Aansprakelijkheidsverzekering? Die dekt ook relatief kleine schades.

Broadway schreef op 08-01-2026 om 13:52:

Ik zou hier wel mee uitkijken. Straks maak je het (per ongeluk) erger door de verf uit te wrijven oid. Dan wordt het nog een stuk moeilijker qua verzekering. Beste is vaak niets doen en het geheel overlaten aan de andere partij.

Auwereel schreef op 08-01-2026 om 19:19:

Aansprakelijkheidsverzekering? Die dekt ook relatief kleine schades.

Maar je eigen aansprakelijkheidsverzekering dekt dit toch niet? Die dekt de schade als jij iemand anders schade toebrengt.

Het gaat over een jas? Ik denk wellicht veel te macro, maar als je zelf tegen verf aanloopt en we willen aansprakelijkheid voor verf op je jas? Dat is wel het schoolvoorbeeld van eerste wereld problemen wat mij betreft. 

Daglichtlamp schreef op 08-01-2026 om 18:45:

Ik vraag me echt af welke eigen verzekering dit zou vergoeden. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. (en voor een rechtsbijstandverzekering moet het wel een hele dure jas zijn).

Rechtsbijstand kan je helpen met aansprakelijkheid van de andere partij. Je eigen aansprakelijkheidsverzekering dekt schade die jij zelf hebt veroorzaakt aan anderen (dus niet aan je eigen spullen)

Citroengraag schreef op 08-01-2026 om 19:37:

Het gaat over een jas? Ik denk wellicht veel te macro, maar als je zelf tegen verf aanloopt en we willen aansprakelijkheid voor verf op je jas? Dat is wel het schoolvoorbeeld van eerste wereld problemen wat mij betreft.

Op zich wel, aan de andere kant zou ik wel verwachten dat iemand even een bordje ophangt als ze bijvoorbeeld net een kozijn hebben geverfd. Ik zou dan ook eerst uitzoeken wat de bron is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.