Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bureau nodig op basisschool?

Peiling

Heeft een basisschoolkind een bureau op de kamer nodig?

Maximaal 3 antwoorden.

41 stemmen
24%
46%
29%

Temet schreef op 11-05-2022 om 15:15:

Ikea heeft trouwens een bureau dat mooi klein is (Micke, is ook vrij goedkoop), dat blad is maar 50 cm diep. Dat neemt niet zo ontzettend veel ruimte in.

Deze hebben wij ook. 75 cm breed en 50 diep. Ik kocht hem voor 20 euro op marktplaats. 

Hier vanaf groep 5 een bureau. Ze knutselt er vooral aan, huiswerk doet ze beneden. Ze heeft de Micke van Ikea met ook het bovendeel, daar zit een magneetbord bij. Fijn bureau en ze is er blij mee! Ik zou kijken of dit bureau wel in de kamer past. Neemt niet veel plek in, dus misschien past het wel.
Dochter heeft hier wel ook de grootste kamer, dus hier past best veel in haar kamer en er blijft speelplek over. Ze zit nu in groep 6 en merk dat er weinig meer echt op de grond wordt gespeeld. Het is vooral op haar bed hangen of buiten spelen. 

Hier krijgen ze huiswerk vanaf groep 5 en dat was toch wel erg onrustig om dat beneden aan de eettafel te maken. Maar los van het huiswerk want zoveel is het nog niet, vonden dekinderen het hier wel fijn om te hebben ook ivm tekenen/knutselen/spelen. Zeker als er vriendjes komen spelen kun je lekker op je eigen kamer spelen.

superblij is zoon met zijn bureau onder de hoogslaper. Heerlijk om aan te lego-en zijn journaal op te nemen, knutselen en gewoon spelen hij schuift het bureau wat naar voren en dan kan hij aan de ene en zijn vriendje aan de andere kant zitten.

Zoon van 6 heeft geen bureau, maar wel veel ruimte om te spelen doordat we een soort blad aan de muur gemaakt hebben. Sinds hij dat heeft, speelt hij echt heerlijk op z’n kamer! Lego bouwen, knutselen, et cetera. Je zou dus ook gewoon een plank over twee lage kastjes of iets dergelijks kunnen maken in plaats van een bureau: 


nordli-bureau-eikenhouten-plank.jpg



Monika_Geller

Monika_Geller

11-05-2022 om 19:07 Topicstarter

Dank voor de reacties! Dochter heeft een klein knutseltafeltje, maar daar heeft ze misschien 3 keer aan gezeten. Toen kwam ze tot de conclusie dat ze het in de woonkamer veel gezelliger vindt om te knutselen e.d., dus dat gebeurt altijd aan de eettafel. Als ik het zo lees, sla ik het bureautje voorlopig over. Ze slaapt op zolder, dus iets met een hoogslaper kan helaas niet. 

Dochter heeft nog geen bureau. Ze krijgt wel huiswerk vanaf groep 3, maar dat zijn twee velletjes per week. Dat maakt ze gewoon beneden. En ze mag ook naar de zolder waar onze thuiswerkplek is. 
Ik kan me wel voorstellen dat je het ook gebruikt als knutsel/tekenplek of om lego te bouwen of iets dergelijks. Nodig is een groot woord, maar ik zou zoiets wel een nuttig cadeau vinden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.