Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anja

Anja

28-09-2020 om 11:26

Buurkinderen spelen alleen maar hier

In tijden van thuiszitten vanwege lockdown is mijn zoontje qua spelen erg op het buurjongetje aangewezen geweest, jongetje is 2 jaar jonger. Ik ga maar niet het hele verhaal vertellen want daar weet ik niet waar ik moet beginnen. Het is ieder geval nu zo, dat er van mijn kant duidelijkheid is gegeven aan buurvrouw dat ik geen close contact (meer) wil, het liep uit de hand zeg maar. Haar zoon wil alleen bij ons in de tuin spelen, hij lijkt het te zien als een soort speeltuin. Komt ook binnen als mijn zoon er niet is maar alleen mijn dochters en gaat dan zelf spelen op de trampoline. Opzich vind ik het niet zo heel erg maar ik stoor me aan de dwangmatigheid. Hij komt ook als we bezoek hebben, ik vind dat ongepast. Ik stuur hem dan ook weg van nu niet we hebben bezoek, maar hij blijft maar komen. Hij luistert totaal niet naar de grenzen. Neemt ook altijd troep mee en laat dat dan liggen en vergeet het mee te nemen als ik hem erop attendeer, hij volgens mij zelf niet wat hij allemaal voor troep mee mee heeft genomen. ik moet het steeds achter zijn kont opruimen, dat doe ik dan maar. Maar denk dat ik het nu allemaal in 1 grote doos doe en dan maar na een paar weken bij de kliko zet bij de buren. Maar ik merk dat ik gewoon geirriteerd ben hij lijkt onze tuin als een speeltuin waar hij elke dag even naartoe moet. Iemand tips om dit te doorbreken? Ook idoliseert hij mijn zoon en doet hem wetkelijk in alles na, zelfs hoe hij nu tegen zijn moeder praat.

Tine Winkel

Tine Winkel

28-09-2020 om 11:50

vragen en opmerkingen

om welke leeftijden gaat het hier?
Uit je bericht proef ik dat je het vooral de buurjongen verwijt (dat hij komt, dat hij zn zooi laat liggen etc.). Terwijl ik me, vooral bij kleintjes, kan voorstellen dat hij nog helemaal niet in de gaten heeft dat het ongewenst is. Bij kleine kinderen is het voornamelijk de ouders (moeder in dit geval?) aan te rekenen dat ze hun kinderen bij anderen laten spelen. Kortom, inderdaad duidelijk bij moeder aangeven dat dit niet (altijd) de bedoeling is. En eventueel buurjongen gewoon naar huis brengen, aanbellen en 'afgeven'? Is wel drastisch, maar mogelijk erg verhelderend voor moeders...?

Jasmijn

Jasmijn

28-09-2020 om 11:56

slot op de poort?

Ik weet niet hoe jouw achtertuin toegankelijk is, maar wij hebben in die tijd een slot op de poort gezet. Ik vond het sowieso wel fijn dat ik 's nachts alles kon afsluiten zodat niet iedereen zomaar de tuin in kon, maar voor buurkinderen komt dat ook wel handig uit natuurlijk.

ElenaH

ElenaH

28-09-2020 om 11:56

Wegsturen

'Komt ook binnen als mijn zoon er niet is maar alleen mijn dochters en gaat dan zelf spelen op de trampoline.'

Ik neem aan dat hij niet de sleutel van je huis heeft, dus iemand laat hem binnen. Afspreken dus dat hij niet meer binnen gelaten wordt, tenzij hij een speelafspraak heeft met je zoon.want ook als je zoon wel thuis is, zal hij niet altijd zin hebben om met het buurjongetje te spelen.
Mensen kunnen geen gedachten lezen, dus je zult het moeten zeggen als het niet uitkomt.

Stickertje

Stickertje

28-09-2020 om 12:16

Inderdaad, fysiek naar huis brengen

Kind, en zijn meegenomen zooi acuut naar huis brengen. Pak zijn spulletjes op, laat hem meelopen, bel aan en breng hem thuis en vertel tegen zijn vader/moeder dat je hem niet kan gebruiken bij jouw activiteiten; of ze zelf voor hem kunnen zorgen.

Ik had hier ook zo'n buurkind (7 jaar oud, een jaar of 10 geleden). Die zocht haar heil hier als moeder en/of vader zeer gefocust bezig waren met het werkstuk van haar broer (toen groep 7). Papa en mama hebben het druk met broertje mag ik hier spelen? Ja de eerste keer wel, maar toen dat bij iedere spreekbeurt, boekverslag, nieuwspresentatie het geval was ben ik haar terug gaan brengen. Daarbij bleek dat de papa en mama in kwestie haar min of meer hadden gestuurd, ga maar kijken of buurmeisje met je wil spelen.
Buurvrouw begreep het oprecht niet dat wij daar niet altijd zin in/tijd voor hadden. Zij had het druk en kon niet voor 2 kinderen tegelijk entertainment/ hulp verzorgen.
Mijn korte conclusie dat ze dan geen 2 kinderen had moeten krijgen kwam hard binnen maar weerhield haar er niet van het anders aan te pakken.
Nu in deze coronatijd snap ik dat het lekker is als een kind elders is als je als ouder thuis moet werken maar dat moet de buurvrouw anders oplossen. Jij bent geen gratis kdv/bso of andere opvang, je hebt zelf ook je dingen te doen en je kind ook, die kan je niet dwingen met buurkind te spelen.

Echt kind acuut naar huis brengen/ niet sturen. Als je hem stuurt vertelt hij misschien niet de juiste reden waarom hij naar huis gestuurd is.

Petra

Petra

28-09-2020 om 14:00

makkelijk

Haakje op je tuinhek aan de binnenkant en hij komt niet meer onuitgenodigd binnen.
Verder kun je het het kind niet aanrekenen, maar de ouders.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-09-2020 om 14:13

Vroegâh

Ik herinner me dat Manda Rijn vroeger ook last had van een hib’je. ( half inwonend buurkind)
Geen idee meer wat haar oplossing was🤔

Mijntje

Mijntje

30-09-2020 om 10:50

nav link Marie

Nav de link van Marie: hoeveel (voornamelijk dezelfde) reacties wil je hebben? Heb je al iets geprobeerd met alle adviezen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.