Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Concert plus meet & greet

Mijn dochter van 11 jaar is de fan van Ariana Grande.
Ze wilt graag naar haar concert in mei 2017,
maar niet alleen het concert;
ze wilt "meet & greet"; dat betekend voor het concert,
mag ze met Ariana samen foto maken, met haar praten,
het speciaal cadeau van haar krijgen,enz.

Gewone concert ticket kost 39~90 euro,
maar deze "meet & greet" ticket kost 519 euro!!!
Ik vind veel te duur, maar mijn dochter precies op
de dag van het concert jarig is,
het is duur maar een leuk cadeau voor haar.
Eerlijk zeggen, wil ik niet mijn geld zo maar gebruiken
voor dat soort dingen; wil ik liever mijn geld voor haar
studie (ik bedoel "haar toekomst") sparen...

Ik wil graag van jullie mening over!


Oef!

Dat is echt heel duur! Je dochter zal ook niet de enige zijn die zo'n meet & greet heeft, dus stel je er niet teveel van voor. Meer dan twee minuten zal het niet duren. Foto, 'hi, how are you', een merchandise prulletje of cd en dat is het. Vriendinnen van dochter doen wel eens zo'n meet & greet en dat is meestal wat het is. Je hebt meer aan een relatief dure staanplaats waarbij je zoveel mogelijk vooraan staat, alleen moet je dan heel vroeg in de rij gaan staan, keihard naar voren rennen als de deur open gaat en flink met je ellebogen werken om je niet weg te laten zetten door potiger fans. Misschien niet echt geschikt voor een 11-jarige. Ik zou een mooie zitplaats proberen te bemachtigen en haar wat leuks laten uitkiezen van de merchandise, een t-shirt ofzo.

skik

Theekopje

Theekopje

30-10-2016 om 08:16

Niet doen

Wat skik zegt: het stelt echt niet zoveel voor. Het is niet dat je idool echt tijd voor je maakt of een goed gesprek met je gaat voeren.
Het is gruwelijk veel geld. Ik zou het coor iets anders bewaren.

Ad Hombre

Ad Hombre

30-10-2016 om 08:17

Duur betaalde prostituee

500+ EUR voor een handje geven en op de foto?
Dat moet goedkoper kunnen

(maar even serieus: wat een eng soort koehandel en wat een signaal naar je dochter dat je aandacht kunt kopen)

Jose

Jose

30-10-2016 om 08:46

ook

Skik heeft het prima uitgelegd. En verder dacht ik dat de concerten toch al uitverkocht waren (allebei binnen een uur)? Dus dat betekent dat je alleen nog kaartjes in het onofficiele circuit kan kopen dus dat je nog veel meer gaat betalen of dat je misschien opgelicht wordt (bijvoorbeeld via marktplaats) doordat iemand nepkaartjes verkoopt. Vaak worden die goedkoper aangeboden. Juist bij dit soort populaire concerte gebeurt dit heel veel.

Triva

Triva

30-10-2016 om 09:20

geen haar op mijn hoofd

dat ik zoveel geld zou uitgeven voor een paar minuten maximaal. Daar ga ik liever een leuk weekendje of midweekje weg met uit eten en een pretpark of iets dergelijks.

Ze ziet de relatie niet tussen zoveel geld en wat ze ervoor krijgt en ik vind haar daar oud genoeg voor. Reken eens voor hoeveel uur ze daar over twee jaar voor moet krantjes lopen en vraag of ze het dat waard had gevonden? Mijn zoon verdiend 4,50 voor ruim een uur sjouwen.

Mikke

Mikke

30-10-2016 om 10:05

wel

Ik zou het er wel voor over hebben. Je betaalt niet voor het handje schudden, de foto en de handtekening, maar voor de ervaring. Zo heb ik toen ik 12 was een heel bijzonder moment met mijn idool gehad (concert in kleine zaal, handtekening, etc). Dat kostte mij alleen de twee concertkaartjes, maar ik had ze aan de deur voor 1000 gulden per stuk kunnen verkopen!

Mijn zoon is ook erg fan van een bepaalde band en ik zou wel wat over hebben voor een meet & greet of naar een concert elders in Europa reizen als hij dat zou willen. Voor mijn andere zoon heb ik toen hij 13 was 3000 euro aan kosten gemaakt om een speciaal evenement in de VS bij te kunnen wonen (bleek trouwens een geweldige investering te zijn!) en nu ook zit hij voor 500 euro twee dagen in het buitenland bij een event. Verder krijgen ze trouwens weinig van ons en moeten ze overal zelf aan meebetalen, wij voorzien alleen in de ervaringen

Moet je natuurlijk wel zeker weten dat ze over n halfjaar nog zo'n mega-fan is...

Theekopje

Theekopje

30-10-2016 om 11:10

Ervaringen

Ik heb ook het een en ander over voor ervaringen, maar het moet ook in verhouding zijn met wat je kunt besteden.
Daarnaast kan fandom bij een 11-jarige in een half jaar tijd nog veranderen. Ik zou het geld bewaren voor een ander soort ervaring als ze iets ouder is.

rode krullenbol

rode krullenbol

30-10-2016 om 12:22

Die meiden van tegenwoordig ...

Het is een assertief 'voor wat, hoort wat' wat de klok slaat. Neem nou eens Fleur East? Die zingt alleen maar, wanneer je haar favoriete nummer op je sax speelt! En gelijk heeft ze. Zie:


https://youtu.be/3JZ4pnNtyxQ

Ik zou zeggen: laat je dochter daar een voorbeeld aan nemen. Leer haar alleen bereid te zijn naar een concert van iemand te gaan, als deze werkelijk goed kan zingen en het niet nodig heeft haar stem te laten vervormen. "Duh!"

Rode krullenbol

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:10 Topicstarter

skik

Bedankt voor uw mening!

>Vriendinnen van dochter doen wel eens zo'n meet & greet en dat is >meestal wat het is.

Dacht ik ook...

>Misschien niet echt geschikt voor een 11-jarige.

Ja, inderdaad.
Trouwens, haar vriendinnen(9 tot 11 jaar) zijn bijna allermaal bezig met zo'n Youtubers maar het is goedkoper dan Ariana Grande...

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:17 Topicstarter

Theekopje

Bedankt voor uw mening!

>Niet doen
>Wat skik zegt: het stelt echt niet zoveel voor. Het is niet dat je >idool echt tijd voor je maakt of een goed gesprek met je gaat voeren.
>Het is gruwelijk veel geld. Ik zou het coor iets anders bewaren.

Ja, inderdaad.
Met zo'n geld, kunnen we een eenvoudig huisje 1 week in Portugal huren!
Ik zal het geld voor haar toekomst bewaren.

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:22 Topicstarter

Bedankt voor uw mening!

>Duur betaalde prostituee

Ja, inderdaad!!!

>Dat moet goedkoper kunnen

Hoop ik maar ze is "famous enough"!

>wat een signaal naar je dochter dat je aandacht kunt kopen)

Precies.
Mijn dochter is te gewend(spoiled)denk ik.

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:27 Topicstarter

Jose

Bedankt voor uw mening!

>of dat je misschien opgelicht wordt

Dat misschien wel!

Ik kan zelfs deze site niet geloven...

http://www.ticketmaster.nl/event/ariana-grande-dangerous-woman-ultimate-vip-meet-greet-experience-tickets/175411

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:32 Topicstarter

Triva

Bedankt voor uw mening!

>Reken eens voor hoeveel uur ze daar over twee jaar voor moet >krantjes lopen en vraag of ze het dat waard had gevonden?

Inderdaad.

Neem ik haar naar AH vandaag en vroeg aan een van de
medewerkers(studenten)hoeveel verdienen ze per uur.
Dan pas begrijpt ze (hoop ik) hoeveel uur moeten deze mensen werken voor het geld verdienen.

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:38 Topicstarter

Mikke

Bedankt voor uw mening!

Het wordt heel speciaal ervaring natuurlijk,
nooit vergeten moment voor mijn dochter,
maar helaas ik vind erg duur.

>Moet je natuurlijk wel zeker weten dat ze over n halfjaar nog zo'n >mega-fan is...

Ik ben met je eens...
Deze leeftijd kinderen, een naar andere...

kikoo

kikoo

31-10-2016 om 10:42 Topicstarter

rode krullenbol

Bedankt voor uw mening!

>Het is een assertief 'voor wat, hoort wat' wat de klok slaat. Neem >nou eens Fleur East?

Ja, altijd zo'n "idol" gaat zo,
nergens over...

Specht

Specht

31-10-2016 om 10:49

leeftijd

Afgezien van de prijs.
Je dochter is dan net 12.
Grote kans dat ze door oudere fans wordt weggeduwd die ook zo'n kaartje hebben gekocht.
Als het je nog lukt om kaarten te kopen is het natuurlijk wel een belevenis als je samen op haar verjaardag naar zo'n concert gaat.

Pennestreek

Pennestreek

31-10-2016 om 12:52

Dochter (14) net bij Dolan Twins geweest

Voor wie ze niet kent: 1. wees blij en 2. dat zijn vloggers uit de US, 16 jaar, doen momenteel een wereldtournee en waren zaterdag in de Melkweg in Amsterdam.
Daar waren de kaartjes voor een meet & greet 125 euro en dat vond ik al bezopen. Zijzelf gelukkig ook, dus geen discussie over hoeven voeren. Het was wel leuk vertelde ze, maar als niet-VIP ben je echt kansloos als het gaat om ontmoeten of ook maar een beetje dichtbij komen. De eerste rijen waren gereserveerd voor de VIP-meiskes, dochter stond ergens achteraan (met gelukkig wel goed zicht). Maar ze kwam dus weer terug met haar teddybeer, want ze had echt geen kans om die te overhandigen of op het podium te gooien. Dat vond ik dan wel weer sneu.

Maar dus echt geen haar op mijn hoofd die zoveel geld zou neertellen voor een meet & greet.

Wie het breed heeft...

Het is maar net wat je te besteden hebt en of je dat bedrag er voor over hebt.
Iets is nooit "te duur" in mijn ogen, wel veel geld. Keuzes maken, of misschien kan je het zo makkelijk uitgeven dat je het amper merkt.

Ik heb ook wel veel geld uitgegeven aan bijzondere ervaringen en ik kijk er nog met plezier op terug.

Tuinstoel

Tuinstoel

31-10-2016 om 19:03

als je tijd hebt..

Kun je best zelf proberen een meet & greet te regelen, door bij het hotel te wachten of bij de artiesteningang van de Ziggo Dome. Zekerheid heb je niet, maar het kost je in elk geval geen 500 euro. Dat zou ik er niet voor over hebben.

Sanne

Sanne

01-11-2016 om 00:12

Tja

Geen idee wat jij je kunt veroorloven en hoe lang ze al fan is, hoe hard ze er zelf voor spaart et cetera. Ik vind het zo'n belachelijk verdienmodel, zo ga je niet om met fans wat mij betreft, dus ik zou het niet snel aan mee betalen.

Fiorucci

Fiorucci

01-11-2016 om 07:50

Duur

Wat een bedragen zeg. Mijn dochter koopt weleens meet en Greet kaarten maar dat is dan een paar tientjes extra. En dan is het meer dan een slap handje. Je mag dan als VIP als eerste naar binnen, vooraan bij het podium staan, meet en greet en foto's , en nog een tas met wat merchandise. En verder: koop alleen bij ticketmaster, of kijk op ticketswap. Andere sites vragen teveel en de kans op valse kaarten is groot!

jose

jose

01-11-2016 om 08:38

nou

Fiorrici: " En verder: koop alleen bij ticketmaster, of kijk op ticketswap. Andere sites vragen teveel en de kans op valse kaarten is groot!"
Ik dacht ook dat ticketswap veilig was. We hebben al heel wat kaartjes gekocht en verkocht via ticketswap. We hebben het heel veel mensen aangeraden. Tot vorige week. Mijn dochter had kaartjes bij ticketswap gekocht voor een van de concerten van ADE. Bij de zaal bliepte haar kaartje en die van haar vriendin niet. Er was wat discussie met de controleur en de leidinggevende werd erbij gehaald. Die zei dat de medewerker mogelijk niet goed had gebliept en ze mochten erin (was een groot concert in de RAI). Dat had ze nog nooit eerder meegemaakt. Ze is er dus niet zeker van of het kaartje nu wel of niet goed was.

Triva

Triva

01-11-2016 om 08:56

wil40

'Iets is nooit "te duur" in mijn ogen, wel veel geld. '

Dat begrijp ik niet zo goed. Dus een brood kan in jouw ogen nooit 'te duur' zijn maar wel 'veel geld'? Als een bakker 5 euro vraagt voor een bruin gesneden is dat niet te duur?

Ik vind meer dan 500 euro echt wel te duur voor wat je krijgt in dit geval. Je ziet het ook aan andere voorbeelden hier. De verhouding is zoek ten opzichte van wat je krijgt en in mijn ogen is het dan te duur. Het kan nog steeds dat je het er wel voor over hebt natuurlijk en wellicht maak jij er dan 'veel geld' van omdat niemand iets koopt wat 'te duur' is maar volgens mij houd je je hier dan voor de gek. Veel geld is wat Fiorucci zegt: een paar tientjes meer.

Triva.

Als je iets "te duur" vindt is dat een mening. In jou geval vind je een brood voor 5 euro te duur.
Misschien heb ik het er graag voor over, is het mijn lievelingsbrood en koop ik het, al vind ik het veel geld.
Ik weet niet wat de dochter krijgt voor het kaartje van de meet en greet. Misschien is de ervaring wel 1000 euro waard, bij wijze van spreken. Dus ik vind het bij voorbaat niet te duur, maar 500 euro is, ook voor mij, veel geld.

Te duur betekent voor mij ook dat iets teveel geld is naar wat ik ervoor krijg, ik koop het dan dus niet. Dat kan ik niet beoordelen voor deze meet en greet.

Ad Hombre

Ad Hombre

01-11-2016 om 15:32

wil40

"Als je iets "te duur" vindt is dat een mening. In jou geval vind je een brood voor 5 euro te duur."

OK, dus 'jouw' is bij jou 'jou' en 'te duur' moeten we van jou vervangen door 'veel geld'.

Heb je nog meer merkwaardige taalmeninkjes?

Triva

Triva

01-11-2016 om 15:50

wil

'Te duur betekent voor mij ook dat iets teveel geld is naar wat ik ervoor krijg, ik koop het dan dus niet. Dat kan ik niet beoordelen voor deze meet en greet.'

Ok, je zei eerst dat iets nooit te duur is in jouw ogen maar dat is dus niet zo, nu begrijp ik wat je bedoelt maar je was wel kort door de bocht. Je hebt te weinig informatie gekregen, dat is iets anders

Ad Hombre

Ik hou ook van jou!

Ad Hombre

Ad Hombre

01-11-2016 om 18:43

wil40

"van jou!"

Yes!

Bezorgde moeder

Bezorgde moeder

23-12-2020 om 12:56

Kijk of het geen local is

Hoi Kikoo
Ik zal ff kijken of je dochter echt fan is van Ari door te kijken of ze niet alleen de hits kent maar ook de liedjes van haar vorige album kent. Anders is het lullig voor grotere fans die niet kunnen omdat het is uitverkocht. De prijs is niet te veel, dit zit erbij inbegrepen Een premium staanplaats in een aangewezen VIP Area om Ariana Grande live te zien
Meet & Greet fotomoment met Ariana Grande
Soundcheck dance party en vraag & antwoordsessie gehost door de dansers van Ariana Grande
Uitnodiging voor de Sweetener Lounge voorafgaand aan het concert, inclusief:
– Interactieve photobooth met attributen
– Betaalbar voor Signature Sweetener Cocktails + 1 consumptie
– Sweet Like Candy Bar en snacks
Cover poster van het Ariana Grande Sweetener album
Merchandise item van Ariana Grande, exclusief ontworpen voor pakket houders
Souvenir Sweetener Lounge laminate
Mogelijk om merchandise te shoppen voorafgaand aan het concert
Early Entry: als eerste toegang tot de zaal, vóór reguliere kaartkopers
Consumptiemunten voor dranken tijdens het concert (t.w.v. €15,-)
Check-in door onze eventmedewerkers
Dys dat vindt ik de prijs meer dan waard

Rode Krullebol moet ff haar mond houden en naar dit kijken


https://www.youtube.com/watch?v=VVYTzauIb_4
ga lekker Guus meewis luisteren ofso.
Korthom als het een echte fan is doen!
XOXO je babe bezorgde moeder

vlinder72

vlinder72

23-12-2020 om 13:21

Bezorgde .moeder

Dit is een bericht van 4 jaar geleden. Het concert is vast al geweest.

Tja, en verder kan iedereen die zoiets kan en wil betalen zo'n meet en greet kopen. Het is geen wedstrijdje wie is de grootste fan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.