Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Covid en de omvallende kinderclubjes

Ik vroeg mij af of meer ouders ertegenaan lopen dat de kinderclubjes omvallen? Mijn dochter zat op een dansstudio die per zomer 2020 geheel is opgeheven door de covidmaatregels. Ze is daarna op een andere dansstudio gegaan waarna vervolgens de zwemvereniging van mijn zoon door de restricties tegen kerst ermee gestopt is. Zoon doet nu even niets. 

Ik leg de kinderen uit dat we in een wereldwijde crisis zitten en er meer leuks te doen is dan hun sport, maar ik vind dit toch erg lastig. Zeker omdat de echte klappen voor ondernemers nog moeten komen en mijn dochter dus voor de tweede keer ermee te maken kan krijgen. 

Mijn vraag is hoe doen jullie dit? 

Wij hebben alle verenigingen en sportscholen gewoon doorbetaald ondanks dat er geen lessen waren. Blijkbaar doen meer mensen dat, want er is tot nu toe nog niets definitief gestopt.

Imi

Imi

13-03-2021 om 12:03

Hier ook. Geen les, soms een opdrachtje online. Toch betalen we door, want wij hebben wel nog steeds werk, dus het kan. Onze sportverenigingen zijn gelukkig (nog) niet failliet.

Ik denk wel dat allerlei verenigingen het zwaar gaan krijgen. Hier bij de club worden altijd veel inkomsten gehaald uit wedstrijden, maar dat valt nu weg. Gelukkig hoeft de huur van de binnensportaccommodatie niet betaald te worden zolang er niet getraind kan worden (totdat de accommodatie het ook niet meer trekt zonder inkomsten), en de leden betalen door. Maar er zijn er die nu stoppen en er komt nu niks bij aan nieuwe leden.Ter vervanging van de trainingen binnen wordt er nu (minder keren) op een voetbalveld getraind en daar hoorde ik wat voetbalouders praten over hoe de helft van de voetballeden nu weigerde te betalen omdat er geen wedstrijden zijn. Hun kinderen mogen wel trainen als normaal, maar desondanks betaalt de helft dus niet....

Uiteindelijk zijn de reserves op.

Hier wordt ook gewoon doorbetaald door dochter hoewel ze niet altijd mee kan doen. 

Omdat ze nog geen 27 is zou ze haar bootcamp, samen met een vriendin in een plaats verderop, weer mogen doen sinds een week of 2. 

De training stopt een kwartier voor de avondklok en dan kan ze helaas niet op tijd thuis zijn. 

We hopen er maar weer het beste van en de vriendinnen moeten even denken en bespreken of het op een andere tijd kan maar dat kwam tot nu toe ook weer niet goed uit en ze willen ook samen.

Mijn dochter zit onder scouting en onder toneel, met de scouting hebben we wel gewoon tussendoor 2 keer kamp gehad en ze hebben toen ze dicht waren, elke week online dingen georganiseerd, nu mogen ze weer bijeenkomen, maar wel buiten, dus ik heb gewoon doorbetaald. Toneel is helaas helemaal afgeblazen, ze starten na de zomer op nieuw op en hebben een contributie gevraagd.

Mijn andere dochter zit onder voetbal en reddingszwemmen, Voetballen doen ze 2x in de week, alleen nu ligt het even stil omdat afgelopen zaterdag een jongen positief bleek en een andere jongen aangestoken had. Gelukkig had ik mijn dochter ivm haar verjaardag afgemeld die dag, maar nu hebben ze het even stil gezet. We betalen gewoon door. Reddingszwemmen is vanaf december stilgelegd, we kregen wet verzoek door te betalen dus dat heb ik gewoon gewoon gedaan, zoveel is dat ook niet.

Gewoon de contributie doorbetalen dat hebben wij ook voor onze pubers gedaan. Er mag nu door beiden weer getraind worden buiten.  Jongste doet dat wel, oudste niet.  Oudste was al geblesseerd sinds april vorig jaar en heeft al bijna een jaar niet getraind. Toen ook gewoon iedere maand betaald, want al wordt er niet getraind de club maakt wel kosten voor je kind. Betalingen aan de bond voor een spelerskaart, aanschaf van nieuwe shirts voor de wedstrijden en ga zo maar door. 

De zaalhuur hoefde van de winter gedeeltelijk niet betaald te worden dus de kas heeft kunnen groeien en dat is fijn voor de club en voor ons was het geen verschil ten opzichte van vorig jaar. 

Mijn dochter zit op dansen. Daar wordt nu buiten gedanst. Er zal wel sprake zijn van dat leden zich uitschrijven en er niet veel nieuwe bij komen. Maar hier is het abonnement altijd maandelijks opzegbaar dus financieel is het ook aantrekkelijk om juist bij deze dansschool te dansen, geen gezeur met dat er betaald is voor het hele jaar en de dansschool ineens voorgoed sluit. 

Wat er zou gebeuren als deze dansschool ineens opdoekt? Als mijn dochter dan nog net zo enthousiast is als nu zal ze waarschijnlijk met de andere enthousiaste meisjes naar een andere dansschool gaan. Tenzij bij alle dansscholen hier ineens de reserves op zijn of het ledenaantal te klein. Dan is dat een teleurstelling waar ze dan maar mee om moet gaan. En waar ik kan vertellen dat er misschien weer nieuwe dansscholen komen. 

Hier heb ik nog niet gehoord dat verenigingen ineens de deuren voorgoed sluiten door Corona. Ik vermoed dat het zwemmen en het dansen van TO al kleine verenigingen waren of dat er al het een en ander speelde. Een tijd terug was hier op het forum een discussie over een dansschool die een kind verbood om lessen te volgen bij een tweede dansschool en waar in de reacties de lijn was dat we dachten dat het met concurrentie en een geldkwestie te maken had... 

Hier blijft het bij klagen dat de Fit 4 Free nog steeds dicht is en dat wat er nu betaald is pas ingehaald kan worden als je opzegt. Maar mijn kinderen zijn dan ook wat ouder en gaan niet meer naar verenigingen. 




Hier is de voetbalvereniging van zoon gefuseerd. Als reden wordt opgegeven “corona” terwijl het ledenaantal al jaren terugliep. Ik denk dat die “clubjes” vooral excuses zoeken en de coronacrisis ze goed uitkomt. 
Voordeel is wel voor komend seizoen hoef ik voor mijn zoon geen inschrijfkosten te betalen omdat hij van een van de fuserende verenigingen komt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.