Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dilemma!


Mamavan4schatjes schreef op 14-03-2023 om 19:50:

Over het meer context geven: ik dacht dat je naar iemands profiel kon gaan en alle gestarte topics zo kon zien, maar dat is dus niet zo.

Dat kun je zelf aan of uit zetten. (voor je hoofdaccount tenminste, voor je tweede nicknaam (je alias) staat het volgens mij standaard uit).

als je uitzet dat anderen jouw profiel en topics kunnen lezen, dan kun jij het ook niet meer zien bij anderen. Ik kan dus niemands profiel bekijken want ik heb dat zelf ook uit staan. 
Maar als al je topics zo met elkaar te maken hebben doe het dan bij elkaar in één topic, of vertel mensen even de hoofdlijnen van wat ze moeten weten. 

een huisarts weet heel veel op medisch gebied. En aanzienlijk minder op pedagogisch gebied. Gezien de problemen die er bij je 6 jarige zoon zijn ontstaan, zou ik advies inwinnen bij een pedagoog of orthopedagoog.
Schoenmaker blijf bij je leest. 

Ginevra schreef op 14-03-2023 om 17:50:

Maar goed, in algemene zin vind ik het niet zo handig om kleine kinderen met geheimen op te zadelen. Niet leuk als hij barst van de spanning omdat hij iets belangrijks weet en niet mag zeggen.

Het nivo van een zesjarige qua geheimpjes is Sssst, ik heb alvast een kadootje gekocht voor broertjelief, nog maar niet verklappen aan broertje. Maar zoiets 'groots' als een baby is wel erg veel voor een 6 jarige

Te idioot voor woorden om een jochie van zes met zo'n groot geheim op te zadelen. Jullie zoon heeft een serieus probleem, is in slechts 1 maand totaal veranderd en al zijn vriendjes kwijt geraakt. Agressief en niet goed benaderbaar. School heeft ook aan de bel getrokken dat het niet gaat en raad een steungezin aan.

Voor dit alles zijn jullie bij de huisarts geweest en zijn "oplossing" is hem belasten met een groot geheim?!? Ik snap dat echt niet... Wat is jullie verder aangeraden als oplossing om jullie zoon te helpen beter met zijn emoties om te gaan?

nee niet delen en zkr niet als je niet zkr bent dat je het kindje houd. Kinderen vertellen alles op school geloof me dus zeg idd dat je gwn moe bent of ziek.

Huisarts vertelde dat het rust kan brengen als hij weet waarom mama (ik) de laatste tijd zo moe is (ben).

Wat bijzonder dat de huisarts dat zegt. Als het hem rust brengt zou ik iets anders verzinnen waarom je een beetje moe bent. Wordt hij echt zo agressief alleen omdat zijn moeder een beetje moe is? 

Oei, ik vind hier inmiddels van alles van. 
Op deze vraag: natuurlijk zadel je een kind niet op met dit verhaal / 'geheim'. Wat een idioot idee.

Ik vraag me daarnaast serieus af hoe stabiel en rustig het thuis is voor je zoon (en andere kinderen) en in hoeverre dat te maken heeft met zijn gedragsverandering. Ik geloof niet dat school zomaar begint (vorige topic) over weekendopvang en krijg daardoor de indruk dat er al langer problemen zijn dan een maand. 
4 Kinderen in 1 huishouden is al niet niks en kan behoorlijk onrustig zijn voor een kind dat daar gevoelig voor is. Bovendien zijn kinderen niet gek en voelen ze van alles aan, hij heeft vast wel in de gaten dat er iets speelt en kan daar uiteraard ook op reageren. 

 

Kan je er niet gewoon een beetje omheen breien bij je zoon? Zeggen dat je de laatste tijd niet zo goed slaapt ofzo? Je hoeft het niet moeilijker te maken dan het is toch?

Ik neem aan dat de een huisarts weet, dat vertellen waarom mama moe is niet de oplossing zal zijn, maar dat er meer aan de hand is? 
Heb je behalve dit advies een verwijzing gekregen?

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

15-03-2023 om 11:08 Topicstarter

Tatemae schreef op 14-03-2023 om 21:23: een huisarts weet heel veel op medisch gebied. En aanzienlijk minder op pedagogisch gebied. Gezien de problemen die er bij je 6 jarige zoon zijn ontstaan, zou ik advies inwinnen bij een pedagoog of orthopedagoog. Schoenmaker blijf bij je leest.

Bedankt voor de nieuwe reacties. Inderdaad verwijzing gekregen naar een orthopedagoog. Ben benieuwd wat die vindt van wat de huisarts ons heeft verteld. Vond het zelf ook een beetje vreemd, hopelijk krijgen we beter advies bij de orthopedagoog.
Zoon gaat vanmiddag uit school naar opa en oma. Brengt hem rust en ons thuis ook. Opa en oma hebben aangegeven wel te willen helpen door elke woensdagmiddag op hem passen, omdat hij dan ook vroeg klaar is met school. 

Ik zou dan eerder opa en oma afwisselend op de verschillende kinderen laten oppassen, en niet 1 kind steeds daar heen en de anderen niet. Lijkt me vooral ook belangrijk voor jullie om juist zelf wat extra tijd en aandacht aan hem te besteden! 

Mamavan4schatjes

Mamavan4schatjes

15-03-2023 om 11:38 Topicstarter

Jippox schreef op 15-03-2023 om 11:17:

Ik zou dan eerder opa en oma afwisselend op de verschillende kinderen laten oppassen, en niet 1 kind steeds daar heen en de anderen niet. Lijkt me vooral ook belangrijk voor jullie om juist zelf wat extra tijd en aandacht aan hem te besteden!

Ja, zonen van 8 en 4 gaan ook af en toe naar oom en tante of opa en oma. Geen vaste dagen maar wanneer het uitkomt. Dochter van 1 blijft gewoon lekker thuis, veelste veel gedoe om haar rond te brengen.

Het kan ook juist heel leuk/fijn zijn om de jongste even ergens onder te brengen en met de anderen iets te gaan doen dat lastig(er) gaat met zo'n kleintje erbij. 

En zorg in ieder geval voor af en toe 1 op 1 tijd met ieder kind. 

Mamavan4schatjes schreef op 15-03-2023 om 11:08:

[..]

Bedankt voor de nieuwe reacties. Inderdaad verwijzing gekregen naar een orthopedagoog. Ben benieuwd wat die vindt van wat de huisarts ons heeft verteld. Vond het zelf ook een beetje vreemd, hopelijk krijgen we beter advies bij de orthopedagoog.
Zoon gaat vanmiddag uit school naar opa en oma. Brengt hem rust en ons thuis ook. Opa en oma hebben aangegeven wel te willen helpen door elke woensdagmiddag op hem passen, omdat hij dan ook vroeg klaar is met school.

Wat moedig dat je aan verschillende mensen hulp vraagt en deze accepteert. Ik denk dat je de juiste paden aan het bewandelen bent, en hopelijk werpt dat op termijn zijn vruchten voor alle gezinsleden af 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.