Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter 6 jaar houdt niet van speelgoed


misschien kun je ook het boek van Heutink voor thuis aanvragen. Staan vaak ook hele leuke dingen in, veel educatiefs natuurlijk en ook veel creatief materiaal. Van goede kwaliteit.

Of kijk eens op www.opzijnplek.nl ook veel leuke dingen te vinden!

Hier vorig jaar een set voor de winter gegeven vanuit familie; een muts, een sjaal en handschoenen. We doen niet aan hele dure cadeaus met sinterklaas, maar zo toch verschillende cadeaus samen als een passende set, dat geen speelgoed is .

Hier ook zo'n dochter in huis die niets liever deed dan tekenen. Ze heeft ook jarenlang tekenles gehad en daar leerde ze echt veel. 
Later ging ze ook breien, gewoon zonder patroon knuffels in elkaar flansen. 
Heeft ze al een schildersezel? 

Dochter hier heeft inderdaad een muziekinstrument.  Zij heeft vorig jaar een muziekstandaard gekregen. 

Hier bij de muziekschool lessenreeks waarbij kinderen allerlei Instrumenten leren kennen. Instrument dat dochter koos is niet zo duur, dus heeft ze voor verjaardag gekregen.

Hier ook een dochter (5) die niet meer speelgoed speelt maar alleen maar tekent en knutselt. Vorig jaar heeft ze dan ook gewoon een pakket knutselspullen gehad maar dan net even 'anders dan de basis'. Tovertsiften, pijpenragers, vloeipapier (verschillende vormen), letterstickers (Heutink voor schrijfletters), etc. Of gewoon wat pakketten regenboog- of figuurtjespapier (action).

Wat hier ook een is, de boeken van ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet-en-de-kleur-is... (verkrijgbaar in verschillende kleuren). Zeker als ze al zelf kan lezen!

Verder op het lijstje van onze dochter:
- een poster met vogels (geïnspireerd door het vogelboek van de postcode loterij), landkaart met dieren of van het menselijk lichaam.
- unicorn dekbedovertrek
- vergrootglas
- sjoelbak
- fietsmandje /-tassen 
- horloge
- boek: het hele soepzootje
- opduik speelgoed
- duikbril
- horloge
- abonnement Okki
- lamp wereldbol/sterren

Dagje uit, leuke bioscooppakket, een kindershow, tekenles voor kinderen.
Waarom moet het spullen zijn?

HumpieDumpie

HumpieDumpie

12-10-2021 om 09:00 Topicstarter

Wow, veel reacties al! Een algemene reactie.

Een kindertekencursus vind ik een leuk idee. Eens kijken of zoiets bij ons in de buurt wordt aangeboden. Of een andere leuke creatieve workshop.
Dochter geeft duidelijk aan dat ze alleen van tekenen houdt en niet van knutselen. Maar misschien moeten we de term 'knutselen' wat uitbreiden. Tot nu toe waren dat altijd kinderknutselpakketten met weinig papier. Dus ik ga me oriënteren op papier technieken.

Ze heeft nu 2 muziekinstrumenten (keybord en fluit), maar ze wil niet op les. Ook niet als ze geheel vrije keus heeft voor een instrument. Een radio/cd -speler voor op haar kamer heeft ze nog niet, dat is een goede optie.

Puzzelen, als in legpuzzels, vindt ze niet leuk. Spelletjes wel! We hebben al heel veel spellen, zowel gezelschapsspellen als spellen die ze alleen kan doen (smartgames). Van haar vader en soms van de pc leert ze schaken. Ze heeft al een paar puzzelboekjes.

De tip van de boeken van ik-zie-ik-zie-wat-jij-niet-ziet-en-de-kleur-is... vind ik geweldig. De boeken zien er goed uit!

Een dagje uit (zonder zusje) gaat ook zeker op het lijstje.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

12-10-2021 om 11:04

Oh, ze houdt van spelletjes.
Je dochter lijkt iets voor te lopen terwijl onze stiefzoon iets achter loopt, maar toen hij zeven was hebben we Exploding Kittens en Drakenwoud gekocht. Beide snel te leren en groot succes bij hem, duren ook niet zolang dus prima om de avond mee af te ronden.

Schaatsen, sleeën, ballen, badminton e.d.

Misschien kun je niks geven. Ook een idee. Blijkbaar heeft ze genoeg en wil ze niks meer. Wat leven we toch in een land van te veel overvloed.

HumpieDumpie

HumpieDumpie

12-10-2021 om 17:54 Topicstarter

Rhonda schreef op 12-10-2021 om 16:49:

Misschien kun je niks geven. Ook een idee. Blijkbaar heeft ze genoeg en wil ze niks meer. Wat leven we toch in een land van te veel overvloed.

Kan ook, maar niets krijgen is niet leuk als een ander (in dit geval haar zusje) wel wat krijgt. Daarnaast is iets krijgen ook gewoon leuk. Het hoeft dan ook niet groot of duur te zijn.

HumpieDumpie schreef op 12-10-2021 om 17:54:

[..]

Kan ook, maar niets krijgen is niet leuk als een ander (in dit geval haar zusje) wel wat krijgt. Daarnaast is iets krijgen ook gewoon leuk. Het hoeft dan ook niet groot of duur te zijn.

Ik zou voor wat leuke praktische cadeau's gaan. Grappige handschoenen/sjaal/muts. Leuke sloffen. Een goede gum. Iets om de tekenspullen in op te bergen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.