Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (7) moet afvallen

bieb1963 schreef op 28-04-2025 om 20:03:

[..]

Dat je dat als groente ziet is behoorlijk extreem. Dat je niet weet dat er behoorlijk wat suiker in zit vind ik nog wat anders. Maar dat heeft verder natuurlijk niets met taart te maken Dat weet iedereen. Wellicht dat je nog verbaasd kan zijn dat het zoooveel is, maar dat iedereen weet dat het veel is plus vet, lijkt mij niet iets waarover je kan zeggen ‘ik had geen idee’.. Kom op.

Ga je eens informeren voordat je wat schrijft! 

Tomatenketchup bevat wat suiker maar GEEN VET!!!!!!!!!

Al jaren niet. 

Bakblik schreef op 28-04-2025 om 20:22:

[..]

Al jaren niet.

Ze heeft het over taart. Ketchup is tot daar aan toe, maar van taart weet iedereen wel dat daar veel suiker en vet in zit. Althans, zo lees ik het.

[..]

Al jaren niet.

Meesje schreef op 28-04-2025 om 20:44:

[..]

Ze heeft het over taart. Ketchup is tot daar aan toe, maar van taart weet iedereen wel dat daar veel suiker en vet in zit. Althans, zo lees ik het.

Precies. Ik zeg nergens dat er vet in ketchup zit. Ik zeg dat ik me nog kan voorstellen dat je niet beseft dat er best veel suiker in zit. Verder zeg ik dat echt iedereen weet dat er veel suiker in taart zit. En vet.

Nick90 schreef op 28-04-2025 om 20:07:

[..]

Of gewoon 3 keer per week naar sportschool en minder letten op wat je eet.

Nou de sportschool is goed voor je conditie, maar je moet je echt uit de naad sporten om echt snoepgedrag eraf te sporten hoor. De inname beperken lijkt me effectiever.

Labyrinth schreef op 28-04-2025 om 16:58:

[..]

Palmolie vrij is voor het milieu beter (palmolie zorgt voor ontbossing van tropische regenwouden, meet CO2, minder biodiversitiet en vervuilde omgeving). Dat is dus een ander argument waarvoor je voor palmolie vrije boter kiest. Roomboter meer verzadigd vet, maar geen toevoegingen.

Ja, dat snap ik, ik bedoelde daarmee dat er genoeg mensen zijn die dat niet weten en van alles te horen krijgen over waarom je juist die boter zou moeten nemen ipv die of juist andersom, om uiteenlopende redenen en daarom door de bomen het bos niet meer zien.

FruitMoeder

FruitMoeder

29-04-2025 om 08:33 Topicstarter

Ik weet dat er suiker in taart zit. Maar ik dacht niet dat het zo slecht zou zijn. Vroeger at ik ook gewoon 2/3 stukken taart per week. We woonde vlak naast een bakker, dus vlak voor sluitingstijd kocht mijn moeder altijd taart. Vond het altijd zo gezellig en lekker. Dus ik associeer taart altijd met iets positiefs. 

MMcGonagall schreef op 28-04-2025 om 20:07:

Als ik yoghurt zonder suiker zou moeten eten, dan maar geen toetje. Nu ben ik sowieso niet van de toetjes. Ik eet gewoon genoeg avondeten. We hebben wel lekkere toetjes staan, met smaakje, zonder suiker, met 100 calorieën. Die neem ik dan soms ‘s avonds.

Je kan prima suiker in je yoghurt doen, meestal is het alsnog minder dan die gesuikerde smaakjesyoghurt. 

FruitMoeder schreef op 29-04-2025 om 08:33:

Ik weet dat er suiker in taart zit. Maar ik dacht niet dat het zo slecht zou zijn. Vroeger at ik ook gewoon 2/3 stukken taart per week. We woonde vlak naast een bakker, dus vlak voor sluitingstijd kocht mijn moeder altijd taart. Vond het altijd zo gezellig en lekker. Dus ik associeer taart altijd met iets positiefs.

Maar 2/3 stukken per week is natuurlijk al minder dan dagelijks.

Bij het zelf maken van appeltaart doe ik de helft van de suiker erin die staat voorgeschreven en dan smaakt het nog steeds goed. Ik heb ook een keer zelfgemaakte appeltaart bij iemand gehad die er bij het serveren achter kwam dat ze de suiker vergeten was en ook dat smaakte prima. 

[..]

Al jaren niet.

Ik denk dat bieb de taart bedoelt

Caroline80 schreef op 29-04-2025 om 10:41:

Bij het zelf maken van appeltaart doe ik de helft van de suiker erin die staat voorgeschreven en dan smaakt het nog steeds goed. Ik heb ook een keer zelfgemaakte appeltaart bij iemand gehad die er bij het serveren achter kwam dat ze de suiker vergeten was en ook dat smaakte prima.

Yup, als ik appelmoes maak dan halveer ik de hoeveelheid suiker die oma erin deed. Als ik goudreinetten gebruik. 

In de zomer neem ik Jonagold en dan voeg ik helemaal geen suiker toe. De appels bevatten uiteraard van zichzelf al suiker. 

Ies schreef op 25-04-2025 om 19:47:

[..]

Precies. Ik wil ze echt de kost niet geven, de mensen die ‘weten’ dat chips en koek ongezond zijn en denken dat een liga, danoontje, ontbijtkoek etc etc in de groep gezond vallen. Goede marketing natuurlijk wel.

ik vergeet nooit meer dat een bekende van mij haar kinderen geen mariakoekjes gaf want dat was ongezond. wél nijntje koekjes... 

Broadway schreef op 29-04-2025 om 11:18:

[..]

ik vergeet nooit meer dat een bekende van mij haar kinderen geen mariakoekjes gaf want dat was ongezond. wél nijntje koekjes...

zijn die nijntje koekjes niet de suikerbommen?

FruitMoeder schreef op 29-04-2025 om 08:33:

Daar gaat het ook mis in de opvoeding, dat voeding word gelinkt aan iets positiefs. Taart eten is gezellig, om iets te vieren mag er snoep gegeten worden etc.

Het is ook gezellig om samen te zijn en iets leuks te doen. Als je dat aanleert hebben je kinderen daar levenslang plezier van. Als bij iedere viering eten hoort en het alleen gezellig is met eten ontwikkel je juist een eetstoornis.

MMcGonagall schreef op 28-04-2025 om 20:07:

Als ik yoghurt zonder suiker zou moeten eten, dan maar geen toetje. Nu ben ik sowieso niet van de toetjes. Ik eet gewoon genoeg avondeten. We hebben wel lekkere toetjes staan, met smaakje, zonder suiker, met 100 calorieën. Die neem ik dan soms ‘s avonds.

Echt? Ik eet dat elke avond. Magere biologische yoghurt zonder suiker. Die is heel mild van smaak en helemaal niet zuur ofzo. Volgens mij is dat een kwestie van even wennen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.