Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mama

Mama

09-03-2020 om 21:39

Dochter 7 verliefd op meisjes

Misschien stomme vraag....

Mijn dochter van 7,5 (pienter kind, normale ontwikkeling) heeft het de laatste tijd over verliefd zijn.
Ze is verliefd op meisjes. Ze zwijmelt dan over dat knappe meisje uit haar klas.

Hoe serieus is dit te nemen?

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een ruimdenkende moeder!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-03-2020 om 21:52

Leuk toch

Tja, hoe serieus moet je dat nemen? Gewoon aansluiten bij de leeftijd. Kleuters kunnen ook al verliefd zijn. Ik vind het wel schattig.

Oh ja,

Dochter was met 5 jaar verliefd op de juf. Gelukkig hoeven we dat niet meer weg te denken of te ontkennen. En er ook geen levenslange consequenties aan te verbinden.

juf Ank

juf Ank

09-03-2020 om 22:19

het kan zeker

Ook betekenen dat zij op meisjes valt. Maar het hoeft ook zeker niet.

Ik weet nog goed dat mijn zoon vroeger met zijn 4 jaartjes had bedacht met wie hij later in een huis wilde wonen. Daar kwamen enkele vriendjes voorbij, terwijl hij in de praktijk juist veel met meisjes thuiskwam om te spelen, en ook op school vriendinnetjes had.
maar als het ging om met wie samen te wonen, koos hij dus voor jongens.

Toch bleek hij later toch echt op jongens te vallen!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-03-2020 om 22:23

Ging het erom dat ze verliefd is op een meisje? Ik vind dat niet anders dan op jongens. Het gaat om het gevoel en dat is voor beide gelijk.

Mama

Mama

09-03-2020 om 23:27

Ik bedoel idd

Dat ze als meisje verliefd is op meisjes.
Ze kwam er ook plots mee, giechelend en ik mocht het niet aan anderen vertellen.
Nu ligt ze in de klas goed maar ik denk dat ze een groepje meisjes uit haar klas wat ‘adoreert’.

Ze is het jongste meisje van de klas en deze meisjes zijn al ietsje verder, durven veel en zijn in haar beleving al ‘groot’.

Laatst mocht ze op een kinderfeestje komen van een van die meisjes en ik zag haar van een afstandje haar best doen om ook zoals hun te zijn. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, dat gevoel kreeg ik erbij. En ik kreeg ook het gevoel dat het haar niet echt lukte.

Maar nogmaals, als zij op meisjes valt dan is dat prima. Ben meer benieuwd of dat op zo’n jonge leeftijd al duidelijk kan zijn of dat het nog niks zegt.

Adelaide

Adelaide

10-03-2020 om 07:57

Verliefd

Weet een meisje van 7 precies de betekenis van woorden?
Kunnen wij volwassenen een precieze omschrijving geven van dat woord? Hoort knuffelen en seks willen bij verliefdheid of niet? Jouw dochter wil misschien heel graag vriendinnen zijn met die meisjes en noemt dat verliefd zijn. Ze heeft nog geen notie van de manier waarop volwassenen relaties werken, met verliefd worden, seksuele aantrekkingskracht en dan de wil om samen te blijven.

Waarom?

“ Hoe serieus is dit te nemen?”

Je moet er serieus rekening mee houden dat jouw dochter (ook) op vrouwen valt. Maar meer dan dat hoef je er niet mee te doen.
Het is verder helemaal haar zaak.

Wees blij voor haar. Het is fijn om liefde te voelen.

maria

maria

11-03-2020 om 17:16

dochter ook

Ik vind meisjes ook lief mama. Maar was daarna zichtbaar onder de indruk van het herenturn team.Ik vind dat mooie mannen mama. Ik grapte nog dat de lesbische fase kort duurde. Ze is 15 nu en identificeert zich als biseksueel. Ik vind het zo suf van mezelf dat ik die mogelijkheid geheel over het hoofd zag toen ze een kind was.

Adelaide

Adelaide

11-03-2020 om 18:04

Herenturnteam

Ik ben ook onder de indruk van het herenturnteam, van alle herenturners, maar ook van de meisjes die eruit zien als twaalfjarigen. Maar dat maakt me als 54-jarige nog geen pedofiel.

Ad Hombre

Ad Hombre

11-03-2020 om 18:14

Adelaide

Nee, dan ben je een hebefiel!

Patriesie

Patriesie

12-03-2020 om 15:58

Mijn dochter

Is afwisselend verliefd op jongens en op meisjes. Ze is nu 9,5 jaar maar het is al een jaartje of 3 a 4 zo. Ze is daar heel open over. Ik weet niet of het iets zegt over haar haar geaardheid maar dat maakt mij ook niet uit. Ik val zelf op een persoon en niet per se op een man of vrouw en ik gun dat mijn kinderen ook, dat ze niet in een hokje geduwd worden maar liefde mogen vinden bij iemand die hun gelukkig maakt of dat nu een jongen of een meisje is. Geniet van het verliefd zijn van je dochter.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.