Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (9) verveelt zich zo..

Hoi Allemaal,

Mijn dochter van net 9 kan zichzelf zo moeilijk vermaken, ik word er moedeloos van. Op alle dagen hangt ze enorm aan me, op schooldagen vraagt ze meteen uit school of ik een spelletje wil doen, of "kunnen we nog ergens heen ?". In het weekend en vakantie is het hek helemaal van de dam, dan duren de dagen echt lang voor haar.
Het ontbreekt haar aan niets (qua vermaak spullen) en ze heeft ook vriendinnen, maar ze heeft geen zin om zichzelf op haar kamer te vermaken of die vriendinnen te bellen.

Ik ben altijd heel actief geweest met mijn kinderen, en nog ben ik best ondernemend en wil ik ook wel een spelletje doen, maar het zijn ook tijden dat ze toch echt zichzelf moet kunnen vermaken zonder de hele dag de tv aan te willen hebben.

Ik weet dat ze nog een sport moet uitzoeken, daar ze we al druk mee, maar misschien hebben jullie nog tips ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sandra

Sandra

21-02-2009 om 21:18

Zo doen wij het

"Ah, je verveelt je? Dat komt goed uit! Ik ben net aan het schoonmaken (of koken, strijken, wat dan ook maar) en daar kan ik heel goed hulp bij gebruiken! Kom maar mee, dan gaan we gelijk aan de slag."

mama 78

mama 78

21-02-2009 om 21:43

Verveeldoos maken

Hier heb ik ze eens een verveeldoos laten maken. Oude schoenedoos versieren, briefjes met iedeen laten verzinne, die erin stoppen. Op echte verveelmomenten mogen ze dan een biefje eruitpakken en moeten ook daadwerkelijk een afgesproken tijd doen wat er op het briefje staat!

Marjoleine64

Marjoleine64

22-02-2009 om 12:29

Heel herkenbaar!

Onze jongste zoon (ook 9) kan zichzelf ook maar moeilijk vermaken. Hij wil wel altijd een vriendje bellen, maar dat vinden wij niet altijd goed. Wel doordeweek na school, maar niet altijd op zondagmiddag... Help, de vakantie is net pas begonnen, en hij verveelt zich nu al.
Ik vind het idee van de verveeldoos wel leuk, eens kijken of ik hem zover kan krijgen... Gisteren wilde hij manlief wel helpen in de tuin, maar na een kwartier had hij dat ook wel gezien, en is hij toch maar naar de carnavalsoptocht gaan kijken (waar hij dus verder de hele middag geweest is daarna, prima toch?).
Marjoleine

Anneke71

Anneke71

22-02-2009 om 16:00 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor zover !

helpen in het huishouden doet ze al, bovendien wil ik ook wel eens een boekje lezen ipv huishouden doen

Die verveeldoos is echt een goeie, zal haar van de week een dood laten maken

May

May

22-02-2009 om 17:27

Gewoon laten..

Mijn dochter van 8 kan zich af en toe ook zo vervelen. Ik heb ontdekt dat ik haar dan het beste even kan laten. Ze wil dan van alles met mij doen, maar al dat niet kan, moppert en hangt ze eerst een tijdje. Vervolgens komt ze zelf met een puzzel, ministeck of een boek... Als ik het voor haar ga oplossen, blijft ze zich vervelen...

Anneke71

Anneke71

22-02-2009 om 19:51 Topicstarter

Reactie

Hoi

Ik ben getrouwd en heb 2 dochters. De jongste kan zichzelf prima vermaken met haar polly pocket of een muziekje, of eindeloos kleuren en tekenen.

Mijn oudste is gewoon geen speler. Ze leert graag, dus haar huiswerk is als eerste af, wil vanaf jong af aan al schooltje spelen, wij moeten dan sommetjes maken enzo.
Als ze de jongste ziet spelen, komt ze wel op ideeën en wil ze graag meedoen met haar.

Je eerste zin komt wat sarcasctisch over Tina, vind ik niet heel aardig. Van haar 3-6e levensjaar is haar vader heel ziek geweest en zodoende ging ik veel op pad om hem te ontlasten.
Mijn man en ik werken allebei keihard om de eindjes aan elkaar te knopen, maar ik ben er wel altijd als mijn meiden uit school komen.

Ik wilde dmv van deze topic graag wat ideeën opdoen of medestanders vinden.
Een kind zich even laten vervelen is ook helmaal niet erg, maar dag in dag uit ! En dan continu vragen : gaan we nog wat doen...
Zelfs vandaag: is IKEA open ? ik wil nog graag dit of dat voor mijn kamer ......

Guinevere

Guinevere

22-02-2009 om 21:49

Enerzijds, anderzijds

Enerzijds is het zichzelf vermaken natuurlijk een karakterkwestie. Ik kan me best voorstellen dat je elke dag één gezamenlijke activiteit met je dochter doet, bijvoorbeeld één spel oid.
Maar aan de andere kant vind ik dat het niet jóuw probleem moet worden dat je kind zich verveelt. ZIJ verveelt zich(zelf), dat is háár probleem en niet het jouwe. Dus als ze zich verveelt, dan mag ze dat op haar kamer doen zou ik zeggen.
Hier werkt vervelen trouwens goed op de creativiteit: als zoon een tijdje klierig onderuit heeft gehangen volgt er vrijwel altijd een strak plan om iets origineels te gaan bouwen/ontwerpen/tekenen. Of hij stelt spontaan voor om een paar boodschappen te halen.

mama 78

mama 78

23-02-2009 om 13:54

Help het is weer vakantie

Ze vervelen zich hier STIERLIJK. Mijn oudste heeft werkelijk iedereen afgebeld,maar niemand kon spelen. Buiten is het geen lekker weer. Thuis weet ze niks maar dan ook niks te doen.
Gelukkig heeft haar zusje iemand te spelen, die is onder de pannen. Maar vreselijk, hoe kom ik deze dag door....?
Alles wat ik opnoem vindt ze niet leuk. Ik hoop dat ik hier vandaag nog tips lees...

Opruimen

Wij hebben vandaag de slaapkamers van mijn beide zoons (8 en 5) eens goed onder handen genomen. Al het speelgoed (veel...) en de boeken uitgezocht, gekeken wat weg kan en wat naar de rommelmarkt. Ze hebben heel goed meegewerkt, en als beloning mogen ze morgenmiddag met oma naar de bioscoop en de McD.
Omdat alles weer eens in de goede bakken zit zijn ze meteen weer lekker gaan spelen met spullen die ze kwijt waren. Ik heb er tot nu toe geen kind aan!

Juul M

Juul M

25-02-2009 om 01:41

Herkenbaar hoor

Hier ook 2 kinderen die zich soms heel goed kunnen vermaken, andere keren maar zitten te hangen en enige wat ze willen doen is tv of computer. NIet dus. Ook hier alle voorstellen uit het raam geworpen.
Misschien even naar de bibliotheek en daar wat boeken halen met knutsel of activiteit ideeen? Dat werkt hier wel eens (hoewel sommige ideeen niet te doen zijn!).

Een keer hebben we ze de foto camera gegeven, het huis uit gegooit en ze moesten 2 blokken verder lopen en een bepaalde straatnaam opzoeken en die fotograferen om te bewijzen dat ze daar inderdaad geweest waren. Soms stuur ik ze voor een boodschap, of ze willen of niet!
Tja, het blijft moeilijk en vooral voor mijn man, want die is leraar en thuis tijdens de vakantie, ik werk dus kan daar naar toe en ik denk dat dat soms een stuk makkelijker is dan de kinderen vermaken!
Juul

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.