Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sabje

sabje

18-08-2009 om 19:02

Dochter en groep 3

Mijn dochter zit sinds gister in groep 3 ze had zich daar zo op verheugd dan ben ik echt groot.
Maar het is zoo wennen voor haar ,ze zit aan een tafel met andere kinderen die ze niet allemaal even goed kent een nieuwe juf meteen werken en als het niet af is meteen aan beginnen na de pauze.Allemaal zoveel indrukken voor haar die ze een plaatsje moet geven en toen ze naar binnen moest om te eten kwam de huilbui want ze moest naar binnen en dat wou ze niet.(ik was al eerder bij haar geweest om te zeggen dat we bijna gingen eten)
Ze bleef huilen,boos ,ik ben erg rustig gebleven getroost maar op een geven moment ook gezegd dat het huilen nu over moest zijn. Ik heb haar geholpen met douche ,wat ze heel goed zelf kan,en een beetje vertroeteld.Ze was ook erg moe ,ze ligt nu ook al te slapen
Ze is een gevoelig meisje wat veel indrukken opdoet en die ook echt moet verwerken voelt dingen heel goed aan.
Ik hoop dat ik dit zo met haar goed doe met haar broer hebben we dit nooit zo gehad,logisch is een ander kind,
Is dit normaal ? Wanneer went het een beetje voor haar en hoe kan ik het haar wat makkellijker maken ?
En ze is ook nog eens jarig a.s. vrijdag dus genoeg spannende dingen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou zeggen

gewoon een beetje mee veren deze eerste weken. Nieuwe klas is spannend en jarig zijn op deze leeftijd ook nog. Daar worden sommige kinderen snel moe, verdrietig, dwars etc. van. Hoe lang dit aan gaat houden is niet veel over te zeggen, zoals je zelf al schrijft had je zoon er niet zo veel last van en zij nu wel. Ieder kind is anders. Help haar inderdaad bij het bedritueel als ze erg moe is, gaat vanzelf weer over en dan pakt ze het zelf wel weer op. Sterkte met je dochter en alvast gefeliciteerd.

Hendrika64

Hendrika64

19-08-2009 om 10:41

Hoort erbij

Mijn oudste zit nu in groep 5, heeft tot aan de kerstvakantie nodig gehad om zich weer lekker in haar vel te gaan zitten. Ze zijn moe van alle indrukken (kleuteren is wat anders dan schoolkind zijn) Nu zit mijn jongste dochter in groep 3, en de eerste huilbuien heb ik al weer gehad. Vooral ruimte geven om lekker even bij mama te hangen en niet te veel druk buiten schooltijd om.

De oudste heeft de eerste maanden weinig bij andere klasgenootjes gespeeld toen ze in groep 3 zat. Ik weet niet wat de jongste gaat doen. Maar minder vaak speelafspraken, daar houd ik wel rekening mee (en ik weet nu dat het niet erg is, komt vanzelf wel weer als ze er aan toe is)

Dus geen zorgen maken, hoort erbij.

hendrika

angel3

angel3

19-08-2009 om 19:14

Ben je niet gwaarschuwd ?

juf van kleuters heeft ons gewaarschuwd (klinkt heel zwaar maar je snapt vast wat ik bedoel). Kans is erg groot dat groep 3 pittig zal zijn en dat zoon een terugval zal krijgen. Hij is erg gevoelig dus vandaar dat ze dit verwacht. Hij keek er in het begin van de vakantie erg nu uit maar maandag as is de 1e dag en eigenlijk mogen we er nu niet over praten. Hij gaat meteen huilen als we het erover hebben. Ziet er erg tegenop ook al heeft hij er OK veel zin in. We zien wel.
Toen hij startte met groep 0/ 1 was het ook pittig, dus we laten het maar een beetje.
sterkte

sabje

sabje

20-08-2009 om 13:58

Bedankt voor jullie reacties.

Bedankt voor jullie reacties en ik ben blij dat het herkenbaar is.
Ik wist het ook wel maar wist niet hoe dit ging werken bij haar .Dus ik ben er nu wat op voorbereid haha
Gister ging het al een stuk beter.
Ik probeer even niet te hoge eisen aan haar te stellen de komende weken dan komt het hopenlijk wel goed.

groetjes
Sabine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.