Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter gaat nog naar ex-vriend van mijn ex.


Als jouw ex vrouw jullie dochter mee geeft aan een ex van haar, zonder dat zij er zelf bij is en zonder dat jij op de hoogte wordt gesteld, ja dat is raar, heel raar.  Ik zou not amused zijn.

bijzonder. Ik zou het als ouder ook niet prettig vinden. Zeker niet omdat de relatie met ex maar 1 jaar was.. geen jarenlang vader figuur. Wat verteld je dochter zelf hierover? 

Heb jij ouderlijk gezag over haar?

Waarom denk je dat "ex-van-ex" geen recht heeft op family life?

https://www.werkenaanduurzaamouderschap.com/blog/2017/10/05/hoe-zit-nou-family-life/

Op verzoek van degene die in een nauwe persoonlijke betrekking staat tot het kind, al dan niet voor bepaalde tijd, kan de rechter (overeenkomstig artikel 1:377a van het Burgerlijk Wetboek) een regeling over de uitoefening van het omgangsrecht vastleggen dan wel ontzeggen. Of er in een bepaalde situatie sprake is van een nauwe persoonlijke betrekking tot het kind wordt bepaald aan de hand van de omstandigheden in de bepaalde situatie.

Poezenmeisje schreef op 05-06-2023 om 09:36:

Heb jij ouderlijk gezag over haar?

Waarom denk je dat "ex-van-ex" geen recht heeft op family life?

https://www.werkenaanduurzaamouderschap.com/blog/2017/10/05/hoe-zit-nou-family-life/

Op verzoek van degene die in een nauwe persoonlijke betrekking staat tot het kind, al dan niet voor bepaalde tijd, kan de rechter (overeenkomstig artikel 1:377a van het Burgerlijk Wetboek) een regeling over de uitoefening van het omgangsrecht vastleggen dan wel ontzeggen. Of er in een bepaalde situatie sprake is van een nauwe persoonlijke betrekking tot het kind wordt bepaald aan de hand van de omstandigheden in de bepaalde situatie.

Serieus? Family life gaat niet op voor een ex van een moeder die 1 jaar in het leven van een kind is geweest. 1 jaar hè.. niet jaren.. 

Maar misschien is dat jaar wel heel goed geweest en de rol van vader minder
Dat weten wij niet want vader geeft geen details 
Is er co ouderschap 
Is er een vechtscheiding 
Zoveel vragen 😀

Meerdere keren op vakantie, jij wist van niks, ze hebben maar een jaar een relatie gehad. Dat voelt heel gek inderdaad.

Wat voor vakantie was het? Was het een all inclusief in een ander land met 1 hotelkamer of heeft hij een seizoensplek met een caravan in de buurt gewoon in Nederland waar ze vrienden gemaakt heeft en zij een tentje bij mag zetten wanneer ze een dagje/nachtje weg wil. En kan haar moeder niet altijd mee.
En die relatie was maar een jaar, maar hoe lang kende ze hem? Is hij al jaren een vriend van de familie en hebben ze een jaar een relatie gehad? Of kende moeder hem ook maar een jaar?
En mocht ze er niks over zeggen of heb jij een weekend regeling en is het gewoon nooit ter spraken gekomen tot nu? Of wel dat ze op de camping zat maar niet dat dat met hem was en zonder haar moeder?
En hoe oud is je dochter? Is ze 4 die nog veel verzorging nodig heeft en iemand mee moet naar de wc of 14 en trekt op de camping de hele dag haar eigen plan?

Dat zou er voor mij allemaal we toe doen. Van een 14 jarige zou ik namelijk ook niet verwachten dat je ingelicht wordt als ze bij een vriendin of een oom gaat logeren op de camping op 30 min rijden. Een vakantie in het buitenland zou je sowieso van op de hoogte moeten zijn toch? Dat zou ik echt heel raar vinden en een rode vlag als dat al meerdere keren gebeurt zonder dat je het weet.

AppleTree schreef op 05-06-2023 om 09:49:

Meerdere keren op vakantie, jij wist van niks, ze hebben maar een jaar een relatie gehad. Dat voelt heel gek inderdaad.

Wat voor vakantie was het? Was het een all inclusief in een ander land met 1 hotelkamer of heeft hij een seizoensplek met een caravan in de buurt gewoon in Nederland waar ze vrienden gemaakt heeft en zij een tentje bij mag zetten wanneer ze een dagje/nachtje weg wil. En kan haar moeder niet altijd mee.
En die relatie was maar een jaar, maar hoe lang kende ze hem? Is hij al jaren een vriend van de familie en hebben ze een jaar een relatie gehad? Of kende moeder hem ook maar een jaar?
En mocht ze er niks over zeggen of heb jij een weekend regeling en is het gewoon nooit ter spraken gekomen tot nu? Of wel dat ze op de camping zat maar niet dat dat met hem was en zonder haar moeder?
En hoe oud is je dochter? Is ze 4 die nog veel verzorging nodig heeft en iemand mee moet naar de wc of 14 en trekt op de camping de hele dag haar eigen plan?

Dat zou er voor mij allemaal we toe doen. Van een 14 jarige zou ik namelijk ook niet verwachten dat je ingelicht wordt als ze bij een vriendin of een oom gaat logeren op de camping op 30 min rijden. Een vakantie in het buitenland zou je sowieso van op de hoogte moeten zijn toch? Dat zou ik echt heel raar vinden en een rode vlag als dat al meerdere keren gebeurt zonder dat je het weet.

kind is 9, staat in de 1e regel van de openingspost.

MRI

MRI

05-06-2023 om 10:53

Intussen ben ik wel benieuwd naar een reactie van Marco70

Ik zou me erg zorgen maken en ook machteloos voelen. Misschien kun je om raad vragen bij het CJG zelf, om te vragen of zoiets eigenlijk mag zonder jouw medeweten en toestemming, en wat je het beste kunt doen. Ik zou ook op papier zetten wat er gebeurd is (wat, wanneer, wie, waar, hoe ben je het te weten gekomen enz)
En verder investeren in een goed contact met je kind, zodat ze weet dat ze open kan zijn tegen jou hierover. Het helpt denk ik om te zeggen dat als zij jou iets vertelt, jij het niet zomaar door gaat vertellen aan anderen, zonder haar toestemming. 

Hangt nogal van de context af. Als een ex een oppas heeft, of kinderen naar familie brengt voor een paar dagen of met een vriendinnetje op vakantie laat gaan, is de algemene opinie dat de andere ouder daar niet over gaat. Nu gaat het kennelijk om een ex-vriend, maar is de vraag niet beantwoord hoe het zo is gekomen. Ik vind het een aparte situatie maar ik heb nog niet genoeg info om te weten wat ik ervan moet vinden. Ik vind het ook wel apart dat Marco die context zo onbelangrijk vindt, dat hij hem niet beschrijft. Ging dochter alleen met de ex op vakantie of samen met haar moeder of met iemand anders, een kind van de ex bijvoorbeeld? Is er met de moeder over gesproken? Is er met de ex-vriend kennisgemaakt? Wat was de reden dat dochter met de vriend naar de camping ging? Alleen plezier, omdat ze vriendinnetjes is met een kind van de ex, of had moeder opvang nodig? Allemaal vragen die er voor mij toe doen. 

MRI schreef op 05-06-2023 om 10:53:

Intussen ben ik wel benieuwd naar een reactie van Marco70

Ik ben altijd licht wantrouwend richting dit soort rare topics. 

heel erg vreemd en ik zou in die situatie wel actie ondernemen. 

Marco70 schreef op 04-06-2023 om 22:40:

[..]


Tegen mij werd gezegd dat ze niet mee op vakantie kon omdat de vakantie was vol geboekt. En achteraf hoor ik dat ze met hem een aantal keer weg is geweest.

Bedoel je dat ze niet met jou op vakantie geweest is, maar wel met de ex van haar moeder? Waarom heb jij niet standaard de helft van de schoolvakanties? Het lijkt me belangrijker voor jullie band om je daar druk over te maken dan over de tijdsinvulling als ze bij haar moeder is.

Kind is negen, het kan toch bijna niet dat kind dit nooit eerder tegen vader heeft gezegd? Of vader moet zijn kind ( bijna) nooit zien of spreken.

Wat een raar verhaal. 

Hoe kan je nou als ouder niet weten dat je kind op vakantie is? En dat niet één keer, maar meerdere keren. Welke rol speel je dan zelf voor je kind? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.