Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Irene

Irene

13-08-2019 om 17:03

Dochter kan niet alleen spelen en dringt zich soms op

Mijn dochter van 8 kan, nog steeds, moeilijk alleen spelen.
Ze loopt soms letterlijk de hele wijk af om maar met iemand te spelen.
Ze kan goed opschieten met haar buurmeisje. Nu stond ze daar net aan de deur, maar ze was er niet en de buurvrouw had gezegd dat ze misschien nog naar ons toe zou komen.
Toen vriendinnetje thuis kwam, kwam ze niet langs met als gevolg dat mijn dochter daar weer wilde aanbellen. Dit heb ik dus verboden, omdat ik soms denk dat mensen haar als opdringerig zien. Ze kan ook erg dwingend zijn.
Hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan?

Raffie

Raffie

15-08-2019 om 10:03

praten

Bespreek het met je dochter, als je het goed uitlegt kan ze denk ik best begrijpen wat je bedoelt. Ze zal zich op dit moment van geen kwaad bewust zijn, maar ze moet leren dat ze ook moet kijken naar wat anderen willen en dat kinderen soms even rust willen/alleen willen spelen.

Verder zou ik het zoveel mogelijk los laten trouwens, ze zal het vanzelf merken als anderen het vervelend gaan vinden. En andere kinderen zullen ook moeten leren om nee te zeggen als ze geen zin hebben.

Het kan trouwens ook nog zo zijn dat buurmeisje niet zo goed durft aan te bellen bij jullie en het juist fijn vindt als dochter haar komt halen (zulke kinderen had ik... ik was juist blij met kinderen die niet opgaven soms)

JanetEE

JanetEE

20-08-2019 om 13:51

helemaal goed

Ik herken dat wel - toch nog een keer langs willen gaan terwijl de afspraak is dat de ander zal komen (tzt). Volgens mij is het iets wat veel kinderen moeten leren doe je het helemaal goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.