Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

doktertje spelen door kind van 6 bij kind van 4 en 3


mizzie

mizzie

18-04-2016 om 15:35 Topicstarter

jou gedrag tegen mij zegt genoeg

Lezen graag! Dit zijn geen roddels.
Alles is wat ik zeg is bevestigd door meerdere die gezien hebben of door ouders van wie dan ook bevestigd.
de reden dat ik dit doe is omdat ze mij gevraagd hebben.
zelf hebben ze best druk en hun kids zijn best van streek door dat dokter gebeuren dus alle aandacht gaan daarheen.
ze lezen alles na. De ouders van de kids van 3 en 4 dus.
doe niks zonder hun toestemming en aangezien jij mij beschuldigd van van alles terwijl ik al een paar keer aangegeven heb dat alles wat hier staat geen roddels zijn slaat dus nergens op.
het feit dat jij zo reageert en dus niet alles leest zegt al genoeg.

Geen roddels dus alles door meerdere bevestigd. Ook inmiddels dokter verhaal is bij ander meisje óók gebeurt omdat ze wel eens bij elkaar sliepen. Heb ik net van de moeder zelf gehoord.
Heb het net erover gehad met die mevrouw vanwege het slapen bij elkaar (buurmeisje 6 dus) en ander meisje

mizzie

mizzie

18-04-2016 om 15:38 Topicstarter

slaat nergens op

Zoek een andere oppas!! Slaat nergens op aangezien jij helemaal niet weet wat voor band ik heb met hun.
Hun begrijpen exact wat ik hier neer zet en misschien niet altijd ff in de goede woorden maar goed dat kan iedereen gebeuren

mirreke

mirreke

18-04-2016 om 15:41

Ah, nou snap ik het

De ouders van de kinderen van 3 en 4 zijn te druk, dus vragen ze hun oppas suggestieve vragen te stellen en te roddelen over ouders van weer een ander kind.

Onglooflijk! Heb je zelf niet door hoe fout dit is?

Praatjes die door meerdere ouders bevestigd zijn, dat zijn roddels, mizzie! Je zit hier andere ouders zwart te maken en denkt dat dit normaal is omdat (zeg je) de ouders van je oppaskindjes daar toestemming voor geven? Je bent aan het lasteren, en dat is strafbaar.

En nogmaals een advies aan eventueel meelezende ouders: neem een andere oppas.

mieke

mieke

18-04-2016 om 15:48

Mizzie

Een meisje van zes speelt doktertje. Volgens mij is dat het enige feit

En ook niet eens zo erg. Dat doen zoveel kinderen. De ouders doen daar meestal een stuk moeilijker over dan de kinderen. DAt die drie en vier jarige daar nu opeens zoveel last van hebben kan ook door de uithoortechnieken komen van de ouders en de oppas en de volledige buurt.

Zesjarige kinderen overdrijven ook graag. Ze zijn het beste, hebben het meeste speelgoed, papa en mama zijn het leukste en werken natuurlijk bij de politie.

Verder is het een en al geroddel. Ik vind het echt heel naar klinken allemaal. Dat gezin is uitgekotst door de buurt. Er wordt vreselijk over ze geroddeld. Ze kunnen zich blijkbaar niet verdedigen want ze zijn raar, praten vreemd en hebben seks op de bank en de kinderen zijn ook al zo gek.

mizzie

mizzie

18-04-2016 om 16:17 Topicstarter

nee willen niet praten

Ok dit heeft geen zin want het zijn geen RODDELS.
Kan ik moeilijk uitleggen als je niet weet hoe het zit met de rest.
Het gezin leeft al lang op zichzelf omdat ieder en volgens hun fout zijn al jaren is dat gaande.
ongelooflijk dat jullie niet begrijpen dat het hun erg dwars zit en daarom het aan mij hebben gevraagd.
Ongelooflijk dat jullie schijnbaar geen medeleven kunnen tonen.
Alles wat k hier neerzet is niet eens allemaal van mij maar onder mijn naam.
Hadden jullie ook kunnen merken uit verhalen. De ouders zelf zetten hier ook wel reactie op als ze ff komen vragen wat hier gezegd wordt.

Maar goed dit is de maatschappij. Hulp is kleine moeite maar nee liever commentaar geven. Erg sneu allemaal. (Dit komt van de ouders Janine en tim)
Vriendelijk bedankt allemaal--.
en nee wij hebben geen nieuwe oppas nodig. Julie suggereren dat dit roddels zijn terwijl jullie niet eens hier wonen. Bedankt voor ons en de oppas in stront te trappen terwijl we het goed bedoelde
zo jammer dat dit allemaal weer zo moet.
Bedankt namens ons de ouders Janine en tim. .
we willen het gezin niet kapot maken maar juist helpen en ook het meisje

Nou

Het klinkt als een hele gezellig buurt daar…

mizzie

mizzie

18-04-2016 om 16:30

nogmaals bedankt namens ouders kinderen 4 en 3 Janine en tim

Simpele tips was moeilijk he.
Dit heeft ons geen moer geholpen
mizzie heeft ons gebeld dat dit geen zin heeft dus vandaar dat dit bericht nu van ons komt.
mijn kinderen waren onder toezicht. Blijkbaar gebeurde het net ff als we op de toilet zaten of zo.
zijn in principe snelle en simpele dingen wat er gebeurt is.
Het gezin van het meisje van 6 heeft al meerdere problemen en ze staan al.onder tozicht, lijkt.mr niet voor niets.
het meisje van 6 was als een dochter voor ons en zo behalndelde we haar ook dus logisch dat je dit niet verwacht. Jullie vertrouwen jullie kinderen toch ook neem ik aan.
helaas is ons vertrouwen beschaamd en is het toezicht van dat gezin niet voor niks.
juist daarom wouden we tips om zo misschien hulp voor de meisje 6 te zoeken.
Na bedreigingen (ja dat heb ik zelf gezien) en politie enzo aan de deur denk ik dat het gewoon niet goed gaat daar.
Woon er tegenover en ben toen per ongeluk in hun shit beland omdat ik iets zag wat ik niet mocht zíen (simpel omdat ik van keuken naar bank liep en bij hun lampen aan waren en gordijnen open waren)

Mijntje

Mijntje

18-04-2016 om 17:30

medeleven

Het sexleven van jullie buren, die het op de bank doen of met z'n drieen, dat is niet strafbaar. Het kan best dat er meer speelt in dat gezin, dat kunnen we vanaf het beeldscherm niet goed beoordelen, maar je kan dat meisje helpen door het bij jullie te laten spelen, onder toezicht. Dat werd al gedaan en liep een keer 'fout' waarvan jullie zijn geschrokken.
Het is wel aardig dat je met met het meisje begaan bent, maar lezers vonden de oordelen over haar wel erg 'hard', het is tenslotte een meisje van nog maar 6. In jullie ogen al best groot, maar 6 is natuurlijk nog maar klein.
Aan wat voor hulp dachten jullie zelf verder?
Voor medeleven is dit misschien niet het juiste forum
Jullie vraag is nu wel meer helder: wat doe je als buren als je vermoedt dat een kind 'beschadigd' is door de thuissituatie?
Misschien komt er meer respons op deze vraag.

Anoniem

Anoniem

19-04-2016 om 08:41

Verdrietig

Wat word ik enorm verdrietig van dit verhaal. Ik heb zo'n medelijden met dat hele gezin van dat meisje van 6...

Prima dat het geen roddels zijn, maar dat je zeker weet dat en hoe die kinderen doktertje hebben gespeeld (wel knap overigens, want er was op dat moment even geen toezicht, maar de feiten zul je wel van de camerabeelden ofzo hebben). Ook vind ik het best dat je zeker weet dat die ouders aan trio's doen en sex op de bank bij schoonouders hebben. Wat mij betreft doen ze er ook sm bij, is allemaal hun eigen keuze. Allemaal feiten volgens jou, allemaal prima.

De relatie tussen het doktertje spelen en de sex van de ouders, dat is geen feit. Of is daar ook al onderzoek naar gedaan? Prima, dan neem ik dat ook van je aan. De woorden die geroepen worden zijn ongetwijfeld ook feiten en uiteraard staat ook vast dat dat meisje die woorden van haar ouders heeft. Op school leren ze immers niets.

Wat mij echter steekt is de manier waarop jullie blijkbaar als buren met elkaar en op internet praten over een heel ander gezin. Wat hebben jullie zelf gedaan om dat gezin te helpen?

Ook ik heb van die geweldige buren. Als mijn kinderen huilden, omdat hun vader ons gezin in de steek heeft gelaten, belden de buren de politie. Als mijn dochter met deuren gooide, omdat ze haar huiswerk van mij moest doen, belden de buren de politie. Als mijn zoon een keer erg boos was, omdat hij zich in de steek gelaten voelde door zijn vader, kreeg hij van buren te horen dat hij in een inrichting hoorde. En uiteraard ook hier volop geroddel. Ja, de politie is weer bij dat ene gezin aan de deur geweest. Ja, het deugt daar echt voor geen meter, allemaal problemen. Zelfs mensen die niet eens in onze straat woonden, hadden hun mening klaar. Op een gegeven moment gingen er zelf telefoontjes naar de politie dat er hier een kind zou huilen, als er niet eens iemand thuis was.

Bel de politie maar vaak genoeg en je buren krijgen vanzelf hulpverleners op zich afgestuurd. Helpt dat wat? Nee, geen ene snars.

Wat gebeurde hier? Ook hier kwamen hulpverleners. Die zagen vrij snel dat het probleem niet bij ons lag, maar bij de buren. Door die altijd leuke buren, waren mijn kinderen bang geworden in hun eigen huis. Ze schoten compleet in de stress als er een begon te huilen, werden bang, dat de politie weer zou komen. De kinderen durfden ook bijna niet meer buiten te spelen, zeker niet hier in de straat, vanwege alle roddels die er over ze gingen. Uiteindelijk hadden de kinderen echt een probleem, gecreëerd door die geweldige buren. Heeft me heel wat tijd en moeite gekost om ze daar over heen te helpen.

Alsjeblieft, als jullie serieus iets om die kinderen geven, ben er dan voor dat gezin. Laat die ouders sex hebben zoals ze willen, dat moet geen issue zijn, wil ik ook niet allemaal weten over mijn buren. Maar als er zo veel over wordt gesproken in de buurt, wie zegt dan dat die kinderen dat bij die ouders vandaan hebben, blijkbaar heeft de halve buurt het over die dingen.

Maar kom gewoon in contact met dat meisje en haar ouders. Vraag hoe het met ze gaat, zonder een oordeel klaar te hebben liggen. Vraag eventueel of je iets voor ze kunt doen als je als buren een band met ze hebt. Maar alsjeblieft, laat alle meningen los en laat dat kindje gewoon in haar waarde. Al zouden haar ouders helemaal verkeerd zijn, dan nog kunnen jullie dat meisje toch wel met respect behandelen en haar het goede voorbeeld geven?

Anoniem

Anoniem

19-04-2016 om 09:09

Aanvulling

Nog een aanvulling op mijn bericht (#40). Ook in mijn geval ben ik er van overtuigd dat de buren serieus geloofden dat ze het beste voor de kinderen deden. Ook mijn kinderen waren net wat ouder dan de andere kinderen uit de straat, waardoor zowel de kinderen als ik buiten het kliekje vallen. Hier puberde er al een (van de drie), terwijl de overige kinderen in de straat echt nog basisschoolkinderen waren.

Ik denk echt dat de buren in de eerste instantie gewoon uit bezorgdheid de politie hebben gebeld, terwijl ik denk dat ze beter gewoon even hadden kunnen aanbellen. Toen die politie eenmaal was geweest, was het hek van de dam, toen waren we immers het probleemgezin. Gelukkig zagen hulpverleners snel het echte probleem, maar dat heeft mij wel wat slapeloze nachten gekost, want toon dat maar eens aan op een moment dat je je bijna 'verdachte' voelt.

Nogmaals, ben er alsjeblieft gewoon voor dat meisje en haar familie, daar bereik je het meest mee.

Tokyo

Tokyo

19-04-2016 om 10:32

ik ben vast

heel dom, maar ik snap werkelijk geen bal van wat er wordt gezegd of uitgelegd. Ik vind het lezen van postings in telegramstijl en flardes van zinnen met woorden die door elkaar staan echt heel lastig.

mirreke

mirreke

19-04-2016 om 12:26

Stijl

maar de toon van de berichten, de manier waarop wordt geschreven en over andere mensen gepraat, de suggestieve nare roddeltechniek (en maar roepen het zijn geen roddels, het zijn feiten), het telkens herhalen van zogenaamde feiten, het doen alsof je iemand wilt helpen terwijl je ondertussen bezig bent mensen aan de schandpaal te nagelen...

Niet echt mijn stijl, en inderdaad ook lastig te volgen.

Maar ook zeer zorgwekkend. Het zouden je buren maar zijn...!

mizzie

mizzie

19-04-2016 om 13:09 Topicstarter

tja

Het wordt niet ontkend door alle kinderen niet alleen het meisje van 6 verteld veschillende verhalen en de andere niet.
Heb vrijblijvend een instantie gebeld en die vinden het ook allemaal raar en het feit dus dat meerdere buren van dit soort dingen afweten is dus puur gewoon omdat ze heel nonchalant met dingen omgaan.
helaas kan ik deze discussie niet verwijderen anders had ik dat allang gedaan.
Groeten Janine en Tim (de ouders)

forumbeheer

Je kunt forumbeheer vragen om de draad te verwijderen.

mizzie

mizzie

19-04-2016 om 16:48 Topicstarter

al gedaan

Ja kunnen ze niet mailde ze me

Weet je wat ik raar vind?

Dat zoveel energie wordt gestoken in het buurmeisje, terwijl de eigen kinderen helemaal uit het beeld zijn verdwenen.

Dit vond ik ook raar: et meisje van 6 was als een dochter voor ons en zo behalndelde we haar ook dus logisch dat je dit niet verwacht. Jullie vertrouwen jullie kinderen toch ook neem ik aan.

Dus? Het is de dochter van een ander. Ze hoort bij anderen, wordt daar gevormd en is te gast in jullie huis. Heel strikt gezien, zijn jullie degenen die jouw plaats niet kennen. Haar beschouwen als een eigen kind kan alleen maar teleurstellend zijn. Dat blijkt ook.

En als laatste...zo lang op het toilet is aambei-waardig. Als je toch in het medicijnkastje moet zijn, kijk even naar het slot en de plek van de sleutel.

mizzie

mizzie

20-04-2016 om 09:00 Topicstarter

wel dus

De reden van haar als dochter zien was omdat moeder van haar vaak werkte en haar vader lui op de bank te slapen lag terwijl kids thuis waren. Deed ik niet zomaar maar met een reden dus. Leuke dingen deed hij dus ook niet maar wij deden dat met haar.
En de moeder vond dat alleen maar fijn.

Hoe of waar spullen liggen heb ik niks over gezegd en jullie blijken allemaal conclusie te hebben. Speelgoed ging het om en de neusspray gebruikte ik toen en lag in mijn kast.
Niks verkeerds aan mensen. Zij hoorde niet in mijn kastjes te snuffelen want ze wist niet dat het daar lag.
Ga lekker door met mij verwijten terwijl ik al weet dat de instanties wel achter ons verhaal staan.
gek zeg!!!! Dat jullie een andere mening hebben dan officiële instanties

lieverdje

lieverdje

20-04-2016 om 09:25

ja, maar wat wil je hier dan?

Waarom posten jullie hier dan berichten op een forum, terwijl je al officiële instanties hebben ingelicht? Wat hoop je te bereiken met je verhaal?

Tokyo

Tokyo

20-04-2016 om 09:57

en het wordt nog verwarrender

als mensen met 2 nicks gaan schrijven en dezelfde schrijfstijl hebben. Ik geef het op, kan er geen chocola van maken.

Forumredactie OO

Forumredactie OO

20-04-2016 om 12:53

Even inbreken...

Beste Forumdeelnemers,

Graag wil ik even reageren op deze discussie die mizzie startte. Er valt een hoop te zeggen over hoe die is verlopen. Om te beginnen vinden wij het geen enkel probleem dat je zo'n kwestie voorlegt aan andere ouders. Mizzie hoopt natuurlijk om van de kennis van de groep gebruik te kunnen maken om haar eigen oordeel te scherpen. Zij en het andere gezin van die jonge kinderen twijfelen natuurlijk ook wat het beste is om te doen in dit geval! Ook hebben ze blijkbaar al gebeld voor advies. Misschien wel met Veilig Thuis (wat vroeger het AMK was). En ook daar weten ze het natuurlijk niet 123.

Wat te doen? Je legt het eens voor aan andere ouders. En wat gebeurt? Mizzie wordt in één grote veeg veroordeeld om haar bemoeienis. Alsof het hier gaat om dat je de buren hun eigen leven niet gunt.

Hier gaat het natuurlijk mis. Hier gaat ook die campagne tegen kindermishandeling om. Slachtoffers zeggen vaak: iedereen in mijn omgeving wist ervan, maar niemand greep in.

Wat is nu onze rol als ouders die hieromheen staan? Ernaar kijken, denken 'dat kind' of 'die buren' zijn jouw zorg niet? Of: twijfelen of dit kind hulp nodig heeft, of je iets kunt doen, en wat dan? En dat bespreken met andere ouders (die het gezin zelf niet kennen, waardoor minder schadelijk is dan wanneer je het met de buren van de buren zou bespreken)?

Mizzie en het andere gezin zijn terecht teleurgesteld. Draden verwijderen doen we niet zo gauw. Maar dat Mizzie hier niet gauw terug zal komen, vinden we wel heel erg jammer.

Dit Forum is er toch juist voor open, relatief veilige, anonieme uitwisseling waarbij je juist NIET je emoties de bovenhand laat voeren maar waarbij je wikkend en wegend, elkaar stimulerend, uitdagend, confronterend maar respectvol verder brengt?

Hoe moeilijk het onderwerp ook is, we weten dat jullie dit kunnen. Stap even uit je eigen cocon, ga uit van de goede bedoelingen van elke ouder, dus ook van mensen als Mizzie en steun haar zoals je zelf ook gesteund zou willen worden.

Zo, dat wilden we even kwijt op deze zonnige woensdagmiddag...

Justine Pardoen (hoofd Forumbeheer)

reactie

Ik wilde toch ook even een reactie geven. Ik zie deze discussie uit de hond lopen, wat natuurlijk heel jammer en spijtig is.
Net als de andere forummers zie ik echter in de reacties van Mizzie en de ouders geen redenen om iets op dit moment te melden bij de officiele instanties. Ik begrijp dat Mizzie zich hierdoor niet gesteund voelt, maar dit zijn nou eenmaal de meningen van de mensen die meelezen.
Doktertje spelen is heel normaal op die leeftijd. Een meisje van 6 is een stuk ouder dan kinderen van 3 en 4 en dus zul je als je dit soort dingen ziet en je eigen kind van 3 en 4 te jong vindt, toezicht moten houden of de kinderen uit elkaar moeten halen. Het in de kastjes rommelen doen kinderen ook en hoe vervelend ook dit zul je als ouder duidelijk moeten maken als je dit niet wilt of het voorkomen.

Oke nog een stap dan

Dat je zelf eens met deze ouders gaat praten en jezelf op de hoogte stelt. En met het meisje praat als dat bij jou is. En haar uitleggen en de ouders uitleggen wat hier bedenkelijk aan is en niet handig of een hoop gedoe met de buitenwereld.
Maar vooral eerst eens goed luisteren wat er nou eigenlijk aan de hand is. En niet te snel in grote drama's denken, maar vooral meedenken in oplossingen. En niet te snel vervallen in (ver)oordelen maar eerst maar eens vragen. En je eigen ongemak ermee aangeven.

mizzie

mizzie

20-04-2016 om 19:33 Topicstarter

al gedaan

Heb nog niks ondernomen bij instanties alleen vrijblijvend zonder namen of zo informatie gevraagd hierover.
Heb ook met de ouders van het meisje van 6 gepraat.
alleen dat beviel me niet. Ze laten alles toe terwijl we een afspraak hadden gemaakt.
Het spelen met haar hebben we al beperkt.
En met de ouders van het meisje van 6 praten begin ik niet meer aan.
die leven totaal hun eigen leven en willen alleen wat hun willen.
verspilde energie dus.

En nu laat ik het weer aan mizzie over (en ja onze schrijfstijl lijkt op elkaar omdat we ook erg veelop elkaar lijken qua denken en doen).

Mijntje

Mijntje

21-04-2016 om 06:53

afspraak?

Je schrijft: ze laten alles toe terwijl we een afspraak hadden gemaakt? Met het meisje of met de ouders?
Wat voor afspraak dan?

Een meisje van 6 kan zich niet altijd goed aan afspraken houden en ouders willen niet gekoeioneerd worden.

mizzie

mizzie

21-04-2016 om 08:12 Topicstarter

afspraak

Met de ouders van dat meisje. Heeft niks met koeieneren te maken. Dat is in overleg gebeurd.
meer toezicht als ze samen buiten spelen bijvoorbeeld. Ze staan er nu alleen voor en kijken constant terwijl ze ook nog een ander kind in huis hebben
Ga niet alles opnoemen maar het gaat erom dat ze weinig doen en ik nu minder tijd heb voor mijn andere kind.
En ik als oppas kijk ook wel natuurlijk maar voor mij geldt hetzelfde. Meer kinderen hier.

Mijntje

Mijntje

21-04-2016 om 17:37

opletten

Je berichtje is mij helaas niet helemaal duidelijk. Je vroeg de ouders om meer toezicht op hun kind als het buiten speelt? Maar dan schrijf je: 'kijken constant terwijl ze ook nog een ander kind in huis hebben.'
Dus ze letten wel op, maar dan niet meer op hun andere kind? Bedoel je dat?
Hoe oud is dat andere kind?

Ik denk dan: als je die ouders niet vertrouwd: let zelf op je eigen kinderen. Dan maar allemaal buiten, of allemaal binnen, je hebt maar 1 paar ogen. Zeker die kleintjes, die kan je niet alleen laten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.