Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mari39

mari39

10-05-2014 om 12:59

drumstel aanschaffen?

Zoon van bijna 12 wil op drumles. Vind ik prima. Ik vraag me alleen af hoe dat gaat. Moet je dan thuis ook een drumstel hebben? Die zijn volgens mij enorm duur, zeker elektrisch ivm hoofdtelefoon.

Om mee te beginnen

Je kunt in elk geval op de muziekschool vragen wat de docent aanraad. Rond deze tijd zijn er soms open dagen. Er kan natuurlijk op ritme geoefend worden al is het op je schoen.
Ik had voor dochter nog een drumstel met matjes om te dempen. In een kamertje dat een beetje apart van het huis stond was dat geen probleem. Bovendien kreeg ik er ook nog wat geld voor toen ze er een jaar later mee stopte.
Er zijn hele verschillende prijzen op marktplaats zie ik. Maar ook die kun je waarschijnlijk wel weer doorverkopen. Zo hard slijt dat niet.
http://www.marktplaats.nl/z/muziek-en-instrumenten/electronisch-drumstel.html?query=electronisch+drumstel&categoryId=728

Bloemetje11

Bloemetje11

10-05-2014 om 13:23

Twee kinderen

Hier twee stuks die allebei ruim een jaar drumles hebben. Wij hebben toentertijd een akoestisch drumstel aangeschaft. Via huurkoop bij een Belgische zaak. In Nederland hebben we zo'n constructie niet kunnen vinden. Was voor ons redelijk voordelig.

Nu ze echter meer en meer liedjes leren en eentje veel moet oefenen voor af en toe een 'opteden'', hebben we toch maar een electrisch drumstel gekocht. Nu kunnen ze op elk moment van de dag hun gang gaan. Voor de lessen maakt het niet uit, hoewel het wel even wennen is. Via de electronische kunnen ze allerlei muziekjes dowloaden en hier bij drummen. Op les spelen ze ook met muziek mee en dan is het fijn als ze dat thuis kunnen oefenen.
Heel leuk en veel fijner voor de buren!

Laat je in ieder geval goed voorlichten door docent en muziekwinkels (uitproberen!). Er is redelijk veel keus in zowel akoestisch als electrisch. O ja, beide soorten drumstel blijven redelijk waardevast en zijn eventueel tegen een goede prijs weer te verkopen.
Enne, goede gehoorbescherming is heel belangrijk (ook duur...).

Bloemetje11

Bloemetje11

10-05-2014 om 13:26

O ja

Die hoofdtelefoon hebben ze ook bij de akoestische. Ze moeten voor les met muziek meespelen en die horen ze via de hoofdtelefoon vanaf de laptop die bij het drumstel staat.

guera

guera

10-05-2014 om 13:37

niet meteen

Onze zoon wilde ook drumles. De eerste drie maanden hebben wij geen drumstel aangeschaft. Dat is het mooie van drummen. Het gaat in de eerste plaats om het ritme en het onafhankelijk ritmes spelen met iedere hand. Zoon heeft thuis op dozen geoefend. Na drie maanden waren wij voldoende ervan overtuigd dat hij het leuk vond en door zou zetten. Via marktplaats een electrische gekocht. Helemaal prima. Docent zei ook dat de vering iets anders voelt want op les speelt ie akoestisch. Maar is geen probleem. Mocht hij zo veel lol erin krijgen dat hij uuuuren per dag gaat spelen dan volstaat deze niet meer. Maar als hij elke dag een kwartier speelt is het veel ....

Chris

Chris

10-05-2014 om 15:38

Let op de pads

Bij elektronisch vind ik het wel een aanrader om voor een iets duurdere van Roland te kiezen met speciale pads. Deze komen redelijk dicht in de buurt van een akoestisch drumstel. De goedkopere elektronische drumkits hebben zwarte pads, dit drumt niet fijn.

Ik zou even een introductieles afwachten, zou zonde zijn als zoon geen of te weinig gevoel voor ritme heeft.

Aanrader: http://www.bax-shop.nl/elektrisch-drumstel/roland-td-11kv-v-compact-elektrisch-drumstel/product-details.html

Marjoleine64

Marjoleine64

10-05-2014 om 15:46

Koop een goede

Onze oudste zoon begon met slagwerk bij de harmonie toen hij bijna 12 was. Hij heeft eerst een half jaar alleen snare-trom gespeeld en les gehad, daarna wilde hij ook gaan drummen. Hij kreeg toen drumles, en aan het einde van dat eerste jaar hebben we een akoestisch drumstel voor hem gekocht. Wij hebben een vrijstaand huis dus we hebben de ruimte, en de buren hebben er dus weinig last van (mijn man des te meer...). Hij wilde perse geen electrisch setje want dat speelt echt heel anders. We zijn nu 4 jaar verder en hij speelt nog steeds met veel plezier, niet meer dagelijks maar op vrije dagen gerust een uur achter elkaar. Met koptelefoon op inderdaad om mee te kunnen spelen met zijn favoriete nummers (en voor gehoorbescherming!).
Op advies van de docent hebben wij destijds gekozen voor een iets duurder model, geen 'instapmodel' van 250 euro maar een goed basismodel van 500 euro (inclusief 2 bekkens). Vooral de standaarden en pedalen ('hardware') zijn dan van veel betere kwaliteit, dus veel steviger, en als het niet bevalt kan je zo'n set op marktplaats weer prima verkopen. Intussen hebben we een aantal uitbreidingen gedaan (extra bekken, dubbelpedaal erbij), en alle vellen vervangen.
Hij heeft nu bijna het niveau om B-examen te gaan doen, en wil daarna stoppen met drumles en overstappen naar basgitaar. Hij blijft wel drummen (en ander slagwerk) bij de harmonie, en in een band.

mari39

mari39

10-05-2014 om 15:47

inderdaad

Wacht ik eve n de proefles af, maar ik vroeg me gewoon af hoe dat dan gaat. Ik heb eens gekeken maar vond het wel prijzig allemaal. Ik wacht ook maar even af of het echt iets voor hem is.

Mijntje

Mijntje

10-05-2014 om 17:00

oefenruimte

Informeer anders naar een oefenruimte in je woonplaats. Als je daar een ruimte huurt staat er meestal wel een compleet drumstel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.