Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dubbele BSO, dubbele toeslag?

Ik vraag me af of iemand dit heel toevallig weet... of ergens kan vinden.

Mijn dochter gaat wisselen van BSO. Door de opzegtermijn is er een maand overlap, zodat we die maand dubbele opvangkosten betalen. Kan ik die maand voor beide contracten kinderopvangtoeslag aanvragen? We zitten ruim onder het maximum aantal uren.


PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

25-08-2023 om 21:25

als er ook echt opvang wordt afgenomen kun je wel toeslag extra krijgen. Maar dan moet je wel echt uren afnemen bij beide opvangen, en aan de rest van de eisen voldoen. Dus niet meer uren dan waar je recht op hebt in relatie met het aantal uren dat je werkt afneemt. En natuurlijk moet je nog aan de rest van de voorwaarden voldoen.

Edit: per 2023 is de werkuren-eis niet meer van toepassing, excuus.

Dat kan gewoon, zo lang het totaal onder het maximum blijft. Er wordt niet gekeken naar welke dagen je afneemt.

Maar ik neem aan dat ze maar op 1 bso daadwerkelijk aanwezig is?

PerfumedAlpaca84

PerfumedAlpaca84

25-08-2023 om 21:45

. Edit

Ik zou het niet proberen en je verlies nemen. Je wilt geen gezeur op dit gebied. 

Ruitje schreef op 25-08-2023 om 21:40:

Maar ik neem aan dat ze maar op 1 bso daadwerkelijk aanwezig is?

Dat maakt niet uit, als je maar betaalt.

alhambra schreef op 25-08-2023 om 21:59:

Ik zou het niet proberen en je verlies nemen. Je wilt geen gezeur op dit gebied.

Nee hoor, kan gewoon als je onder maximum blijft. Hebben wij ook een keer gehad.

Dat kan gewoon als je onder de maximale uren van 230 uur per maand blijft. Het gaat er niet om of je kind daadwerkelijk gaat maar of er uren in rekening en dus gefactureerd worden. De gefactureerde uren geven ze door aan Toeslagen en komen ook op je jaaropgaaf. En de jaaropgaaf is uiteindelijk leidend voor Toeslagen. 

Bloem75 schreef op 25-08-2023 om 23:13:

Dat kan gewoon als je onder de maximale uren van 230 uur per maand blijft. Het gaat er niet om of je kind daadwerkelijk gaat maar of er uren in rekening en dus gefactureerd worden. De gefactureerde uren geven ze door aan Toeslagen en komen ook op je jaaropgaaf. En de jaaropgaaf is uiteindelijk leidend voor Toeslagen.

Die 230 uur hangt toch af van het aantal dagen dat je per week werkt voor je contract?

Due-scimmie schreef op 25-08-2023 om 22:35:

[..]

Nee hoor, kan gewoon als je onder maximum blijft. Hebben wij ook een keer gehad.

Gelukkig dat het bij jullie goed gegaan is.

Ik ben misschien wat huiverig omdat wij de "we hebben meer informatie van u nodig brief hebben gehad" en we daar erg van geschrokken zijn. We zijn heel secuur en hebben geen fout gemaakt met het doorgeven.

 We hebben daarom
alle jaaropgaven en de facturen van het afgelopen jaar Inc. duidelijke begeleidende brief opgestuurd maar nog steeds geen antwoord.  Toch zijn we bang dat we gelijk hebben (gezien de bewijzen) maar geen gelijk krijgen. 

Ja, dit kan. Maar waarschijnlijk ben je te laat met aanvragen om het voordeel ook in die maand te hebben 😅.

alhambra schreef op 26-08-2023 om 07:08:

[..]

Die 230 uur hangt toch af van het aantal dagen dat je per week werkt voor je contract?

[..]

Gelukkig dat het bij jullie goed gegaan is.

Ik ben misschien wat huiverig omdat wij de "we hebben meer informatie van u nodig brief hebben gehad" en we daar erg van geschrokken zijn. We zijn heel secuur en hebben geen fout gemaakt met het doorgeven.

We hebben daarom
alle jaaropgaven en de facturen van het afgelopen jaar Inc. duidelijke begeleidende brief opgestuurd maar nog steeds geen antwoord. Toch zijn we bang dat we gelijk hebben (gezien de bewijzen) maar geen gelijk krijgen.

Hebben jullie misschien een kind dat 4 is geworden in die periode? Toen onze oudste 4 werd ging het ook even mis. Toen rekenden ze maand voor hij 4 werd al met maximale bso uren ipv maximale kdv uren. We hebben bezwaar ingediend en was geen probleem. Dit jaar hebben we weer kind dat 4 is geworden dus ben benieuwd of het nu goed gaat.

alhambra schreef op 26-08-2023 om 07:08:

Ik ben misschien wat huiverig omdat wij de "we hebben meer informatie van u nodig brief hebben gehad" en we daar erg van geschrokken zijn. We zijn heel secuur en hebben geen fout gemaakt met het doorgeven.

We hebben daarom
alle jaaropgaven en de facturen van het afgelopen jaar Inc. duidelijke begeleidende brief opgestuurd maar nog steeds geen antwoord. Toch zijn we bang dat we gelijk hebben (gezien de bewijzen) maar geen gelijk krijgen.

Oh, ik heb zelfs de brief 'we gaan u controleren en tot we weten of u geen fraudeur bent betalen we niets' gehad. Duurde 4 maanden, 1500 euro per maand zelf moeten betalen. Toen kwam de brief 'we hebben uw toeslag opnieuw vastgesteld' en de betaling van die 6000 euro. Zonder uitleg en zeker zonder excuses.

Ik wil maar zeggen: ik ken de regeltjes. En dit kan gewoon.

Peaches schreef op 26-08-2023 om 08:12:

[..]

Oh, ik heb zelfs de brief 'we gaan u controleren en tot we weten of u geen fraudeur bent betalen we niets' gehad. Duurde 4 maanden, 1500 euro per maand zelf moeten betalen. Toen kwam de brief 'we hebben uw toeslag opnieuw vastgesteld' en de betaling van die 6000 euro. Zonder uitleg en zeker zonder excuses.

Ik wil maar zeggen: ik ken de regeltjes. En dit kan gewoon.

Wat fijn dat het bij jullie goed gekomen is!

Als het de regels zijn eb TO durft het aan dan is er natuurlijk geen probleem. 

Ja dat kan! Ik heb hetzelfde aan de hand gehad. Kind ging wisselen van opvang. Zij begon bij opvang 2 terwijl contract opvang 1 ook nog doorliep ivm opzegtermijn. Heb gebeld met de belastingdienst hierover. Kreeg dubbele toeslag over zo’n 2 weken ook al ging kind alleen naar kinderopvang 2. 

Bijtje82

Bijtje82

26-08-2023 om 09:56

alhambra schreef op 26-08-2023 om 07:08:

[..]

Die 230 uur hangt toch af van het aantal dagen dat je per week werkt voor je contract?

[..]

Gelukkig dat het bij jullie goed gegaan is.

Ik ben misschien wat huiverig omdat wij de "we hebben meer informatie van u nodig brief hebben gehad" en we daar erg van geschrokken zijn. We zijn heel secuur en hebben geen fout gemaakt met het doorgeven.

We hebben daarom
alle jaaropgaven en de facturen van het afgelopen jaar Inc. duidelijke begeleidende brief opgestuurd maar nog steeds geen antwoord. Toch zijn we bang dat we gelijk hebben (gezien de bewijzen) maar geen gelijk krijgen.

Die brief heb ik ook gehad, niks om je druk over te maken. Gewoon de gevraagde stukken leveren en dan klaar. 

Er zijn heel veel mensen die die brief hebben gehad.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.