Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Irene

Irene

20-03-2012 om 14:03

Een slang, is dat leuk?

Zoon van 7 wil al een poos dolgraag een slang als huisdier. Maar ik vraag me af: wat heb je eraan en hoelang is zoiets leuk? Iemand ervaring? Hij heeft nu trouwens (bij gebrek aan beter) naast zijn bed een bak vol aarde met daarin "zijn" 5 regenwormen. Daar zorgt hij erg goed voor!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Irene

Irene

26-03-2012 om 16:53

Vreemd

dan ben ik weer nuffig, nu weer beledigd. Vreemd hoor, ik ben me er allemaal niet van bewust. Ik dacht alleen dat uit al mijn reactie's in dit draadje wel blijkt dat mijn zoon inmiddels best een goed beeld heeft van het houden van slangen. Als je mijn zoon kent, dan past zo'n uitspraak dat hij "vast geen benul heeft wat hij kan verwachten" of dat hij "even in een opwelling wat bedenkt" gewoon totaal niet bij hem. Dat is dus wat ik aangeef. Wat is daar nou "beledigd" aan?

Guinevere

Guinevere

26-03-2012 om 21:37

Op proef

Kan je zoon niet een tijdje een slang in bruikleen nemen van iemand die op een (lange) vakantie gaat? Of misschien kan hij als vrijwillige jongere een tijdje meedraaien in het lokale slangenasiel?
Ik zal dit allemaal maar niet aan mijn eigen zoon laten lezen, straks wil hij er nog een slang bij hier, want die ontbreekt nog aan zijn lijst met dieren die hier kort of lang verbleven hebben...

Evanlyn

Evanlyn

26-03-2012 om 23:32

Nog een win-win situatie

Misschien kan je slang wel 's nachts los in huis rondglijden. Daar zitten vast ook wel muizen en als er ooit een inbreker komt, heeft hij een feestmaal. Effectiever dan een waakhond.

Irene Berk

Irene Berk

27-03-2012 om 08:12

Evanlyn en guinevere

Evanlyn: mijn man wil wel graag een slang die ook katten lust, zodat 'ie het erf kan 'bewaken' tegen alle bezoekers die sanitair gebruik komen maken van onze tuin.
Guinevere: da's wel een goeie, ik ga eens rondvragen (ken zo niet iemand die slangen heeft, maar wie weet)

tonny

tonny

27-03-2012 om 09:25

Irene, als je het zélf erg leuk vindt

geef dan je zoon een slang. Wie weet blijft hij hem ook leuk vinden tot het einde van zijn (de slang dus) dagen, dan is dat allemaal prachtig. Zijn vrienden vinden het vast interessant, een klasgenoot met een slang. Er zullen ook vrienden zijn die nu maar niet meer komen spelen.

De slang is dus aardig om naar te kijken.
Hij hoeft maar eenmaal per week gevoerd (maar dan in veel gevallen wel een levend beest. Dat vind ik geen prettige gedachte, maar ja, da's de natuur)
Hij hoeft niet vaak verschoond.
Je hebt er weinig omkijken naar.
Ook weinig gezelligheid, niet aaien, geen contact.

Nou ja, je zou hem ook een abonnement op de dierentuin kunnen geven als alternatief.

Brrr, het idee dat zo'n beest vrij door het huis kruipt, de fantasie van enkele medeforummers slaat op hol - meer dat is echt mijn nachtmerrie van vroeger.

Voor elk huisdier hier...

Voor ieder huisdier dat hier gewenst wordt door welk gezinslid dan ook: ik moet het ook een leuk dier vinden cq de verzorging niet vervelend vinden (want het gaat ongetwijfeld (deels) op mij neerkomen) en ze moeten bij vakanties uitbesteedbaar zijn. Dat is bijvoorbeeld een reden waarom hier net zo min een hond als een vogelspin in huis komt. Misschien zou ik voor die vis-etende slangen nog wel een oppas kunnen strikken, want ik vond ze wel leuk. Maar daarvoor hebben de kinderen dan weer geen belangstelling. Voorlopig hebben die genoeg aan onze kat.

Fiorucci

Fiorucci

27-03-2012 om 12:15

Tonny

Geen zorgen, er zijn sloten te koop,speciaal voor terraria. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat en kind hier niet durfde te spelen. Sterker nog, mijn zoon kwam een keer thuis met 15 nieuwe klasgenoten, die kwamen kijken...
Een abbo op de dierentuin is geen alternatief, hoor, juist er zelf voor zorgen vond mijn zoon erg leuk.

Evanlyn

Evanlyn

27-03-2012 om 12:47

Tonny (o.t.)

Dat doet me eraan denken dat mijn man tegen gillende kinderen altijd zegt: "Gillen mag je alleen als er een tijger in de tuin staat." We kijken dan onwillekeurig allemaal even die kant op. Ik ook.

Maylise

Maylise

27-03-2012 om 13:54

Alleen als je zelf wilt

Hier komt geen slang binnen. Althans niet bewust. Je hebt hier wel slangen maar gelukkig heb ik er in huis nog nooit een aangetroffen. Ik zou niet blij worden als ik er wel een aan zou treffen. Een slang als huisdier komt er hier ook niet in. Als je zelf een slang ook leuk vind dan is er niks mis met een slang als huisdier. Als ouder moet je altijd achter de keuze voor welk huisdier dan ook staan. Het klinkt in je berichtjes alsof jij en je man een slang zelf wel leuk vinden dus dan lijkt me een slang een uitstekende keuze.

Als ze maar een keer per week voer hoeven te hebben dan kan je wel makkelijk een weekendje weg zonder oppas. Dat is weer een voordeel van de slang. Minder makkelijk is het waarschijnlijk een bereidwillige buurvrouw te vinden die de slang tijdens de vakantie wil voeren maar misschien kan je wel iemand vinden die ook slangen heeft zodat je tijdens de vakantie op elkaars slangen kan letten.

amk

amk

27-03-2012 om 19:09

Tonny (ot)

de vrij door het huisbewegende slang van mijn neefje is geen fantasie, dat gebeurde wel eens.
Zeker met verjaardagen: iedereen wil 'm wel eens aanraken, beest ging van hand tot hand en dan legt een kind 'm even aan de kant.
Tja dan blijkt een half uur later het hok leeg te zijn.....
Beest werd meestal ook binnen 5 minuten weer gevonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.