Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Enna M.

Enna M.

20-07-2019 om 00:21

Enge film op kinderfeestje

Even van me afschrijven hoor... mijn 10-jarige is op een kinderfeestje geweest waar ruim een uur na de afgesproken eindtijd werd aangekondigd dat ze 'nog even' een film gingen kijken, als we dat goed vonden. Die zou gezien het tijdstip vast niet eerder dan 10 uur afgelopen zijn, dus we besloten ons kind op te halen..... die was ook zonder feestje al tamelijk gaar en aan vakantie toe

Bleek het een 12+ film te zijn, die er hééél erg horror uitzag, beetje Alien-achtig. Dat zal het niet geweest zijn omdat het 'slechts' 12+ was en niet 16+, maar toch. Mijn kind is niet zo bang aangelegd wat betreft films, dus voor hem zou het denk ik niet zoveel uitmaken qua nachtmerries enzo. Hij vond het wel apart dat ze die film zomaar mochten zien "want hij was best wel eng" .

Eigenlijk vind ik het helemaal niet kunnen op een kinderfeestje, zeker niet voor 9 á 10-jarigen. Niet dat je best laat op de avond een appje stuurt met "we kijken nog even een film" en al helemaal niet zo'n film. Ik zit me af te vragen of ik er nog wat van zal zeggen, of is dat te truttig?

Optu

Optu

20-07-2019 om 00:29

Mwah

Nee, zou er niks van zeggen. Wat schiet je er nu mee op? Daarnaast valt 12+ voor mij (!) niet echt in de categorie eng, en horror zal het zeker niet geweest zijn.

@Emma

@Emma

20-07-2019 om 01:18

Ik snap t niet

Een uur NA de afgesproken eindtijd kreeg je een appje, van wie, van de ouders? Was er dan nog wel iemand op het feestje? Was de film dus nog bezig toen jij arriveerde? Wat vond je kind zelf van de film? Ook eng?
Zomaar wat vragen.....
Ik zou zelf not amused zijn geweest, maar ja, mijn kind vond dan ook alles eng: die lag al wakker van Nijntje en Pingu.
Alleen als je kind nachtmerries krijgt van de film zou ik er (terloops) iets over zeggen tegen die ouders.

Triva

Triva

20-07-2019 om 02:21

Serieus? Geen titel maar wel horror en alien en dat voor vanaf 12 jaar? Wat is er eigenlijk mis met alienachtig?

Mijn grootste probleem zou zijn dat ze dus bijna 3 uur over de eindtijd gingen...

Net als Emma

'een uur na de afgesproken eindtijd werd aangekondigd '

Toen had je je kind toch allang opgehaald?

wel probleem

Mijn destijds 10-jarige stoere zoon vond iedere film met donker/aliens/spannende muziek eng. Daar kun je als ouder heel lacherig over doen. Hahaha hoe eng kan een 12+ film nu zijn? Nou wel eng dus voor sommige kinderen. Zelf zou hij er nooit naar kijken maar onder groepsdruk deed hij dat wel. Vreselijk vond hij dat.
Mijn ander kind kun je alles voorzetten en zij geeft geen krimp. Toch vond ik het niet ok toen ze als 11-jarige op haar slaapfeestje zo'n duistere Harry Potter film wilde kijken. Aan de reacties van een van haar vriendinnen zag ik dat ze dat gewoon niet leuk vond. Uiteindelijk was Mama Mia een prima alternatief. Een komische film valt altijd wel in de smaak.
(dit raakt een gevoelige snaar, want mijn zoon heeft het niet van een vreemde. Nog steeds wend ik mijn blik van het scherm zodra er een spannend muziekje komt en de hoofdpersoon alleen door een verlaten parkeergarage loopt. Ik roep dan vertwijfeld waarom doe je dit, waarom?)

Warrig verhaal

Het was een uur na de eindtijd, dus ik ga ervan uit dat je hem al had opgehaald.
Verder schrijf je dat je je zoon toch maar hebt opgehaald omdat het anders te laat zou worden, dus dan heeft hij de film toch helemaal niet gezien?

Caesar

Caesar

20-07-2019 om 10:47

Raar

“mijn 10-jarige is op een kinderfeestje geweest waar ruim een uur na de afgesproken eindtijd werd aangekondigd dat ze 'nog even' een film gingen kijken,”

Je had kind dus niet al een uur eerder opgehaald?

“als we dat goed vonden.”

En toen heb je niet even doorgevraagd welke film dat dan precies was?

Enna M.

Enna M.

20-07-2019 om 12:19

het ging zo

Het feestje zou om 19.00 afgelopen zijn en de kinderen werden thuisgebracht, was de afspraak. Het loopt altijd uit met thuisbrengacties dus dan weet je dat het ook wel tegen 8 uur kan worden. Om 20.30 begon ik me wel af te vragen waar ze bleven dus ik keek op de app en daar was net medegedeeld dat ze nog even een film gingen kijken, voor wie dat wilde en goed vond. Geen mededeling wat voor film. Dus als we niet hadden gereageerd en het goed hadden gevonden was zoon om 10 uur nog niet thuisgeweest. Dat bleek ook uit een appje dat later tegen 22.00 langskwam van een andere ouder die afvroeg waar hun zoon bleef.

Wij vonden half 9 al rijkelijk laat gezien de vermoeidheid van de kinderen en het aanstaande zomerkamp van ons kind, dus man haalde hem op (film was al bezig) Thuis vertelde zoon over het feestje en de film, Viper. Nu heb ik de film nagezocht en het schijnt er een in de Marvel reeks te zijn, dit keer niet met een superheld maar een hybride antiheld (half mens, half alien die er dus ongeveer uitziet als een engerd uit Alien) die hoofden afbijt en ledematen afrukt. Schijnt meer een komische actiefilm dan horror te zijn. Omdat die acties niet daadwerkelijk in beeld komen maar alleen suggestie wordt gewekt, is de film niet 16+ heb ik ergens gelezen. Al met al waarschijnlijk minder heftig dan de trailer eruit ziet, maar naar mijn idee toch een film die je met liefhebbers gaat kijken en niet met vrij jonge kinderen.

Enna M.

Enna M.

20-07-2019 om 12:21

alienachtig

"Wat is er eigenlijk mis met alienachtig?"

Heb je de klassieker Alien wel eens gezien (met Sigourney Weaver)? Toch een van de engste films allertijden. Dat bedoel ik met alienachtig

alienachtig

Als je je werkelijk afvraagt Triva wat daar mis mee is, mis misschien ook iets empathisch vermogen. Er zijn echt kinderen die dat eng vinden. Ook al is het gewone sf, is het overduidelijk nep. Ze hebben misschien een overdaad aan fantasie waarin dat eigen leven gaat leiden. Maar neem maar van mij aan dat die kinderen bestaan.
Wat is er mis met een AL film op een feestje met kinderen kun je je afvragen

Rode krullenbol

Rode krullenbol

20-07-2019 om 12:28

En dan te weten dat ...

Er (steeds meer) mensen zijn die in Aliens geloven ...

Nog zo'n 'cultuurverrijking' die vanuit de VS is komen overwaaien.

Caesar

Caesar

20-07-2019 om 13:03

Geen herkenning

“Het feestje zou om 19.00 afgelopen zijn en de kinderen werden thuisgebracht, was de afspraak. Het loopt altijd uit met thuisbrengacties dus dan weet je dat het ook wel tegen 8 uur kan worden.“

Dat herken ik dan weer niet van hier.

“Om 20.30 begon ik me wel af te vragen waar ze bleven”

Je laat veel op z’n beloop. Dat is natuurlijk helemaal prima. Maar dan moet je niet verbaasd zijn als afentoe wat dingen gebeuren waar je wat minder blij mee bent.

Alien

Die vond ik op mijn 17e nog eng!

Floria

Floria

20-07-2019 om 14:20

Herken het ook niet

Bij de meeste feestjes haal je hier zelf op. Als ze wel wegbrengen hebben ze daar genoeg auto's voor die allemaal tegelijk gaan. Bovendien woont iedereen in de buurt van school. Dus Einde 19.00 is dan ook rond 19.00 thuis.

Ik zou dan zeker niet pas na 1,5 uur op de app gaan kijken.

Als organiserende ouder zou ik het ook niet met een app meedelen, zoveel later. Dat is best vreemd.

Plens

Plens

20-07-2019 om 14:54

Drang

Ik zou de drang niet hebben daar iets van te zeggen, waarom zou je dat doen???

Je hebt m zelf laten blijven, hij kan er tegen, dus waarom wil je dan de moraalridder zijn die er iets van zegt? Zij vinden vast ook wel iets van anderen.

Je mag er gerust iets van vinden, maar dat hoeft niet per se je mond te verlaten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-07-2019 om 15:13

Wat Plens zegt

En als mijn kind niet tegen enge films kan zou ik voortaan bij deze ouders wat voorzichtiger zijn.

Mijntje

Mijntje

20-07-2019 om 16:02

best wel eng

Je zoon vond de film 'best wel eng'. Dan zou ik geen drama over maken. Je weet het nu voortaan, dus je kan hem ook eerder ophalen als hij op tijd weer naar bed moet.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-07-2019 om 16:19

Zelf

Ik laat zelf geen films zien aan andermans kinderen waarvoor ze te jong zijn. Desondanks heb ik wel eens een horde bange kleuters gehad vanwege Sneeuwwitje. Mijn jongste houdt ook niet van enge films, 12+ is al op het randje terwijl ze 14 is.
Alien vind ik zelf niet eng, maar van Poltergeist (vooral die met de ziekenhuisscene) lig ik dagen wakker.

Dees

Dees

20-07-2019 om 16:29

Phryne

Dan heb je dus wel een film laten zien waar kinderen te jong voor zijn. Kleuters zijn 4 en 5 jaar oud, en sneeuwwitje is voor 6+.

Enna M.

Enna M.

20-07-2019 om 16:53

okee, niet zeggen dus?

Maar wat dan wel?

Ik ben er eigenlijk niet zo gelukkig mee, want keer op keer lopen de feestjes van anderen uit, het wordt eigelijk steeds erger. "Je laat veel op zijn beloop" en "Bij de meeste feestjes haal je hier zelf op...... Einde 19.00 is dan ook rond 19.00 thuis." Hier niet dus. In dit geval was het feestje op een locatie niet in de buurt, dus ophalen om 7 uur was niet zo handig. Verder heeft de moeder de kinderen dus helemaal niet volgens de afspraak thuisgebracht maar thuis nog een film opgezet ruim na 8 uur en dat toen gemeld op de app. Gezien de gebruikelijke ervaringen met thuisgebracht worden had het geen zin om al om 19.15 of 19.30 te gaan informeren waar mijn kind blijft. En ik kijk niet op een half uurtje, zo strikt hoeft het ook weer niet. Strikt genomen hadden we wel om 8 uur kunnen bellen, maar dat is evengoed ook nog een uur te laat.

Laatst liep er een feestje 2 uur uit... was ik ook niet persé heel blij mee maar dat werd al in de loop van de dag aangekondigd via de app en dat was, toegegeven, een heel leuk feestje. Dus dan wil ik geen spelbreker zijn door te zeggen dat mijn kind op tijd weer terug moet zijn als het niet echt hoeft. Maar hoe ga ik deze trend ombuigen zonder over te komen als een zeur?

"waarom wil je dan de moraalridder zijn die er iets van zegt?" Mja, daar dacht ik ook wel aan, dat het zo kan overkomen. Omdat ik het niet vind kunnen dus....dat van het ongevraagd uitlopen van het feestje is een terugkerende ergernis, met een ongeschikte film als bonus.

"Wat is er mis met een AL film op een feestje met kinderen kun je je afvragen" Inderdaad. Waarom moet er een film opgezet worden die een dikke 12+ is, terwijl de helft van de genodigden 3 jaar jonger is, denk ik dan.

"Je zoon vond de film 'best wel eng'. Dan zou ik geen drama over maken." Oh nee, doe ik ook niet. In dit geval denk ik dat het daadwerkelijk eng was, want mijn zoon vindt eigenlijk nooit wat eng en is ook wel wat gewend. Dus dan denk ik dat het voor andere kinderen mogelijkerwijs supereng is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-07-2019 om 17:09

Dees

Dan waren ze 6, want ik doe het uit principe niet

Triva

Triva

20-07-2019 om 18:19

aha

Ik ken de film Alien niet en had de hoofdletter over het hoofd gezien, dacht dat je bedoelde dat het een film was die over aliens ging.

Jesse_1

Jesse_1

20-07-2019 om 19:19

Feestjes lopen toch altijd uit?

Nu zijn mijn kinderen al uit de kinderfeestjes, maar liepen ook altijd (bijna per definitie) uit. En kinderen werden altijd thuis gebracht.

Er was één keer een feestje dat erg uitliep en waar ik wel iets ongerust over was omdat het een een kind (en dus ouders) was dat wij niet kenden verder omdat hij nieuw was in de klas. Ik geloof dat ze een dag naar een of ander pretpark of zo waren en 1,5 uur na de afgesproken tijd was zoon (toen een jaar of 7) pas thuis.

Hier overigens een kind dat heel lang bang is geweest van films met echte mensen die ietsje engig waren. Home Alone bijvoorbeeld. Vandaar dat ik terughoudend ben met films en andere kinderen omdat je niet weet hoe snel andere kinderen bang zijn.

Dees

Dees

20-07-2019 om 19:28

Ophalen en nooit uitlopen

Nog nooit uitgelopen. Maar wel altijd zelf opgehaald hoor.

rutiel

rutiel

22-07-2019 om 13:58

Zou er niet blij mee zijn

Ik herken het ook niet zo, van die feestjes die uren uitlopen. Inderdaad, in de feestjes-tijd van mijn kinderen haalden we ze gewoon op de afgesproken tijd op. Maar als het blijkbaar gewoon is in de omgeving van Enna M, vind ik haar gedrag wel begrijpelijk.
Dus ja, ik zou in zo'n geval ook rustig tot 20.30 uur wachten voor ik actie ondernam. En nee, ik zou niet blij zijn als mijn kind (zonder dat ik dat zou weten) een film zou kijken die als "eng" ervaren zou kunnen worden.

Dus ik weet het niet zo. Ik zou er denk ik geen punt van maken in die zin dat ik de ouders iets zou laten weten. Maar ik snap wel dat dit je irriteert. Ik vind dat er toch best over grenzen gegaan wordt. Én door de lengte van het feestje gewoon te rekken, én door enge elementen eraan toe te voegen. Ik zou daar niet blij van worden.

Mijntje

Mijntje

22-07-2019 om 18:04

zeur

Over die film zou ik niet beginnen, jouw zoon vond het tenslotte niet eng. Daar moeten ouders waarvan de kinderen het wel eng vinden maar over zeuren. Maar aan dat uitlopen zou ik wel wat doen, de volgende keer, vooral als je ook andere plannen hebt. 19 uur is geen 22 uur. Dan ben je maar een zeur.
Bij mijn zoon had ik dit ook bij 1 vriendje, maar dat was maar 1x per jaar dus klaagde ik niet. Ik wist dat het ging uitlopen, bij deze ouders. Bij jou is het dan weer best netjes dat je op de hoogte wordt gehouden via de app. Het kan erger
Overigens is dit gelukkig een tijdelijk probleem. Iets groter en ze gaan met wat vrienden naar de bioscoop oid en fietsen ze zelf naar huis. Dan kan je alleen maar chagrijnig worden op je eigen kind, als die zich niet aan de afspraken houdt

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-07-2019 om 18:30

Hmmm

Ik zou er niets meer van zeggen, maar het wel onthouden

Mijn dochter had een vriendinnetje waar thuis dit soort zaken ook nooit zo nauw genomen werden. Kwam vast ook omdat ze 3 oudere broers had.
Het waren echt heel aardige mensen, maar met kinderfeestjes hadden ze ook altijd van dit soort dingen. Idd met jonge kinderen naar een veel te enge film. Of met 7-jarigen naar een golfslagbad gaan. En altijd teveel kinderen uitnodigen, dus per twee in een gordel, dat soort werk.
Wij waren dus altijd op ons hoede als dochter weer ergens voor werd uitgenodigd. Soms mocht dochter niet, soms hielpen we even met vervoer en in het geval van het zwembad gingen we gewoon zelf ook. Net als veel andere ouders trouwens

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.