Oefenmoeder
23-02-2013 om 20:10
Ervaring met taalzee?
Zijn er hier mensen met ervaring met het oefenprogramma Taalzee? Of rekentuin? Wij overwegen dat voor onze kinderen te gaan doen (als ouder). Op de site ziet het er allemaal heel mooi uit en ook het oefenaccount is oke. Maar dat is van hen zelf.Hoe zit het in het echt? We zijn benieuwd naar objectieve ervaringen van ouders en horen graag jullie mening.

Rosa van der Zanden
23-02-2013 om 21:19
Rekentuin is leuk
Rekentuin is erg leuk. De leerlijnen zijn uit elkaar gehaald en het kind gaat verder op het niveau waar het is. Kind van vriendin doet +sommen groep vijf en breuken groep 8. Hoe sneller je antwoordt, hoe meer munten en dan kan je je tuin helemaal opleuken.
Dochter heeft via school taalzee. Volgens mij kan je dan niet zoveel met de verdiende munten of dochter heeft het nog niet zo door, dat kan ook. Met frisse tegenzin oefent ze elke dag. De oefeningen zijn erg divers en een stuk aantrekkelijker dan van Ambrasoft.
Rosa van der Zanden

Oefenmoeder
24-02-2013 om 20:51
Rosa
Beste Rosa, dank je voor het delen van jouw ervaring. Onze kinderen hebben vandaag met het oefenaccount gespeeld en vinden het leuk. We hebben dan ook besloten het risico te nemen.

Yvon Meijer
25-02-2013 om 00:32
Leuk
Onze kinderen hebben het ook. Het is heel leuk. Ze werken er aan wisselend, soms veel soms een tijd niks.. Plantjes gaan wel verdorren als ze een tijdje niet spelen.. Enneh Rosa: die munten! onze kinderen rekenen zich helemaal suf soms alleen maar om meer meer munten te halen- daarmee kunnen ze schatten en prijzen kopen! Dat geeft wel een extra lokker/stimulans juist Misschien nog eens de uitleg lezen?

Anneque
25-02-2013 om 08:50
Vraag
Wat een goede tip! Ziet er erg goed uit. Ik heb de demo gedownload, dat lukt wel, maar krijg de boodschap dat mijn pc geen "Flash" ondersteunt, en dat ik daardoor niet alle functionaliteiten heb. Ik dacht dat ze Adobe bedoelden, maar die is up to date bij mij. Wat is Flash, en mis ik veel als dit niet lukt?

Rosa van der Zanden
25-02-2013 om 09:45
Downloaden
Ja, je mist dan echt erg veel. Even downloaden, anders werkt het programma amper.
Rosa van der Zanden

Anneque
25-02-2013 om 10:09
Rosa
Maar...wat _is_ Flash? Is dat toch een onderdeel van Adobe? Ik kom er met Google niet uit..

Anneque
25-02-2013 om 13:19
Toch gelukt
Ik heb toch maar heel Adobe opnieuw geïnstalleerd en nu werkt alles. Mooi programma!

Margriet*
25-02-2013 om 23:43
Hier ook een account
maar dan via school. Thuis wordt het intensief gebruikt. Vooral het halen van muntjes in stimulerend. Ze zitten er vaak veel langer op dan ze van plan waren .