Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaringen stapelbed/hoogslaper voor kleuter

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen en ik overweeg om voor mijn oudste twee kinderen een stapelbed te nemen. Ze zijn ruim 5 (heel beweeglijke drukke jongen) en ruim 4 (iets rustiger meisje). Ik had al bedacht dat dochter dan boven kan slapen, die slaapt niet zo 'wild' als broer, en zoon dus beneden. Ik heb ook wel een leuk model gezien wat niet zo hoog was. Maar toch twijfel ik, zijn ze niet wat te klein voor een stapelbed? Mijn man vindt van wel (hij ziet het al helemaal misgaan met gebroken ledematen na het vallen etc), maar ik vind dat het wel al kan eigenlijk. Zelf was ik ook zo oud toen ik in een stapelbed sliep. Ik herinner me overigens wel dat ik een paar keer naar beneden viel.

Ik maak me vooral zorgen over wanneer ze spelen op hun kamer, ze kunnen nogal stoeien en doen... Ik kan natuurlijk wel afspreken dat het bovenste bed alleen voor slapen is en ze houden zich wel goed aan afspraken..Maar het hoeft maar 1x mis te gaan natuurlijk.

Wat vinden jullie? Hebben jullie kinderen rond die leeftijd die al slapen in hoogslapers en stapelbedden e.d.? Moet ik het gewoon doen of juist laten bij enige twijfel? 

Bedankt voor het meedenken!

Dochter had ook een tijdje een bovenbed boven een zitje met bureau. Ze zat nog op de basisschool. Het was haar eigen wens. En ze slaapt heel rustig.

Gelukkig sliep ze meer bij mij dan in haar eigen bovenbed. Het was alleen al een crime om het bed op te maken.

Als het niet per se noodzakelijk is zou ik het niet doen.

Je kunt ook gebruik maken van een bedbank en/of een opklapbed. 2 opklapbedden of 2 bedbanken.

Mijn zoontje slaapt al sinds hij 4 is in een hoogslaper en hij is er nog nooit uitgevallen. Ik zou het wel doen maar dan idd goede afspraken maken. 

Over er uit vallen zou ik me niet zulke zorgen maken, als het een goede is met een goed rekje aan de zijkant uiteraard.

Een hoogslaper opmaken is wel erg vervelend.

mut

mut

18-04-2021 om 10:17

Mijn 4 zonen hebben in een stapelbed geslapen vanaf dat ze uit het kinderbedje klommen. Bij de oudste was het na een verhuizing toen hij net 3 was. De anderen waren 2 of ruim 2. Eruit vallen is 1x gebeurd en dat was doordat ze experimentje deden wat er zou gebeuren als je met het hoofd naar beneden uit het bed zou klimmen (vallen dus). Mijn dochters waren iets ouder

Zoon was 7 jaar toen hij hoogslaper kreeg. Stevig bed want wildebras, met stevig rek tegen het eruit vallen (nooit gebeurd). Als 't niet moet, NIET DOEN, zoals hierboven ook al gezegd, 't is een crime om zo'n ding op te maken !

Jongste heeft hier vanaf zijn 3e verjaardag in een halfhoogslaper geslapen. Zo'n bed waar ik met mijn 1,67 meter nog net met mijn oksels over de uitvalbeveiliging heen kon. Ging prima. Die uitvalbeveiliging was aan het hoofdeind dicht, aan het voeteneind zat het trappetje met 4 treden. Tot en met zijn 14e heeft hij hier in gelegen, toen was hij te lang voor het 1,90 m lange bed. Hij is er nooit uitgevallen en opmaken was geen probleem. Kussen en dekbed haalde ik eruit en deed ik naast het bed, voor het hoeslaken om het matras doen moest ik wel in het bed klimmen maar was niet echt heel zwaar/moeilijk/ingewikkeld.

Mijn dochter en zoon slapen bij oma in een stapelbed sinds ze 4 en 2 zijn. Gaat prima. Afspraak is om niet in bed te spelen, daar slaap je. Wel lange rekjes voor beide aan de zijkanten. Het bed opmaken moest ik doe. En dat was verschrikkelijk! 

Ik sluit maar even aan bij het koor: opmaken van een halfhoogslaper (hier de Kura van Ikea) is goed te doen, bij een hoogslaper is het een crime.

Ik heb mijn beide kinderen gezegd dat ze van mij best een echte hoogslaper mogen, als ze zelf hun bed opmaken.

zo'n halfhoogslaper is trouwens ook prettiger voor het instoppen, troosten bij nachtmerries, etc.

Groeten,

Temet

Mijn oudsten (tweeling) hebben van hun 4de tot 10de in een stapelbed geslapen. Dat ging prima. Het was wel en bed met een goede ombouw boven zodat ze er niet uit konden vallen. Dochter sliep boven en ze er is nooit uitgevallen. Wel eens vervelend terechtgekomen bij uit het bed springen (wat natuurlijk niet mocht) maar ook zonder stapelbed gebeuren dat soort ongelukjes wel aangezien de meeste huizen genoeg andere klim mogelijkheden hebben (op de schutting/schuur klimmen, in een boom klimmen, van de trapleuning glijden.... ) 

Ipv een ladder kan je ook kiezen voor een trapje, is ook veilig, zeker bij 's nachts naar de wc gaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.