Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Filmpje bedelende kinderen

Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.

Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.

Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.

Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen

Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?

Ik zie bij heel veel supermarkten een hek van waarachter kinderen mogen vragen om voetbalplaatjes of andere actiedingen. Ik vind het heel erg raar dat jij die kinderen gaat filmen. Waar bemoei jij je mee?

Hoezo film je  kinderen en verspreid je die beelden?

Anne1234! schreef op 14-02-2026 om 23:42:

Ik zie bij heel veel supermarkten een hek van waarachter kinderen mogen vragen om voetbalplaatjes of andere actiedingen. Ik vind het heel erg raar dat jij die kinderen gaat filmen. Waar bemoei jij je mee?

Dit dus.

Vreemde kinderen filmen en dat rondsturen? Hoe kom je erop. 

Bied de moeder je excuses aan en verwijder die filmpjes. Komop zeg, je hoeft niet alles te filmen. Dat jij dat filmt is inderdaad erger dan dat dat joch daar staat 

"Heeft u ... ?"

Ja, die spaar ik. Leuk hè? 😊

Ik bewaar ze voor mijn collega. Je moet verdorie voor 180 euro boodschappen doen voordat je één knuffeltje gespaard hebt.
🙄

Anoniemvoornu schreef op 14-02-2026 om 23:52:

Hoezo film je kinderen en verspreid je die beelden?

Nou dit. Ik heb niet eens kinderen maar kan me plaatsvervangend kwaad hierover maken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.