Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Filmpje bedelende kinderen

Luttjetrut schreef op 15-02-2026 om 09:27:

Ik vind het vooral raar dat de caissière het bijzonder vond. Dit is toch een al jaren terugkerend fenomeen?

De caissières meervoud, ook nog, plus klanten meervoud.  Bij onze Lidl is altijd maar 1 kassa open, dus maar 1 caissière. 
Maar als je die ene caissière de juiste vraag stelt, krijg je vast wel het juiste antwoord dat je kunt vertalen naar 'alle caissières vinden het bijzonder'. 
En misschien zit er net als bij onze Lidl wel een Poolse of Indiase caissière voor wie het inderdaad een bijzonder fenomeen is

oudmaarnognietkoud schreef op 15-02-2026 om 10:23:

[..]

Die indruk heb ik ook. TO heeft ook niet meer gereageerd. Rage bait noemen zij dat.

Moderne vorm van belletje trek haha. Ach ja die Danny ook weer een paar leuke uurtjes gegeven. 

Vroeger stonden de kinderen bij de kassa om zegels te vragen. Sommigen deden dat wat al te brutaal en nu staan ze buiten. Met een dranghek. Wat gebeurt er in deze wereld?

Bakblik schreef op 15-02-2026 om 09:17:

TO Heb je zelf kinderen trouwens? Dan weet je toch dat je eerst toestemming moet hebben voordat je kan gaan filmen?
Toen mijn kinderen nog minderjarig waren heb ik op school, de sportclub en de kerk toestemming moeten geven dat er beeldmateriaal gemaakt mocht worden van hun.
Toen er een filmploeg van de locale tv op de sportclub kwam moest ik ook schriftelijk toestemming geven.

In het openbaar mag je gewoon filmen wie je maar wilt. Helaas. Ik ben meer dan eens met mijn kinderen vertrokken bij een leuk speelplaatsje omdat iemand alle kinderen stond te filmen. Leuke beelden hoor, kinderen die door waterstralen rennen..

Het is weer vakantie

Ik vind dat gebedel ook rete irritant. Was net bij de Lidl en daar stonden zn 12 kinderen binnen direct na de kassa. Welke ouder laat zn 6-10 jarige nou op zondagochtend de hele tijd in een supermarkt staan bedelen om zegels? Ik vind daar wat van.

Maar dan nog zou ik ze niet filmen. Ik vertelde het thuis aan mn partner en die snapt zonder beelden ook wel hoe dat er uit ziet. 

Lekker toch?

Kids de deur uit, fijn in de frisse buitenlucht en jij rustig brunchen.

Boarn schreef op 15-02-2026 om 14:58:

Ik vind dat gebedel ook rete irritant. Was net bij de Lidl en daar stonden zn 12 kinderen binnen direct na de kassa. Welke ouder laat zn 6-10 jarige nou op zondagochtend de hele tijd in een supermarkt staan bedelen om zegels? Ik vind daar wat van.

Maar dan nog zou ik ze niet filmen. Ik vertelde het thuis aan mn partner en die snapt zonder beelden ook wel hoe dat er uit ziet.

TS moet inderdaad de kinderen niet filmen. Al denk ik dat de verspreiding van het filmpje niet echt schadelijk is. Excuses aanbieden, filmpje verwijderen en door. 

Kinderen bewust laten leuren, of bedelen, bij een supermarkt is wel idioot en onverantwoord. Als mijn kinderen dat zouden doen, zou ik ze op hun donder geven. 

Tja... ik kan leukere dingen bedenken dan bedelen om zegeltjes, maar als die kinderen verder geen rottigheid uithalen denk ik: laat hun maar.

hoopsydaisy schreef op 15-02-2026 om 15:14:

[..]

TS moet inderdaad de kinderen niet filmen. Al denk ik dat de verspreiding van het filmpje niet echt schadelijk is. Excuses aanbieden, filmpje verwijderen en door.

Kinderen bewust laten leuren, of bedelen, bij een supermarkt is wel idioot en onverantwoord. Als mijn kinderen dat zouden doen, zou ik ze op hun donder geven.

idioot en overantwoord? Zolang ze geen ruzie krijgen over de zegels, zie ik niet veel gevaar.

Niet erger dan het verkopen van kinderpostzegels denk ik.
(en vroeger bezorgden kinderen die zegels, en kregen ze dus het geld mee. Dat is gestopt nadat een paar kinderen beroofd waren.)

Valeria schreef op 15-02-2026 om 08:57:

Kinderen die staan te vragen om iets dat je bij de kassa meekrijgt doen dat toch al jaaaaaaren?
Iemand die er in 2026 een filmpje van gaat maken vind ik pas bijzonder. Vooral als die dat gaat rondsturen alsof de rest of de wereld ook nog nooit buiten is geweest. Hoe komt het dat je nog nooit iets van supermarktacties hebt meegekregen?

Ik vermoed dat je niet het fenomeen hebt gefilmd, maar expres de kinderen zodat ze herkend zouden worden. En dan ben je nu verbaasd dat er iemand boos is dat je op een achterlijk stiekeme manier mensen probeert op te voeden. Joh.

Onze zoon heeft ooit zegeltjes gespaard voor autootjes bij de supermarkt waar wij zelfden boodschappen deden. De zegeltjes kwamen allemaal van familie en de buren, hij heeft daarvoor nooit bij de supermarkt staan bedelen en heeft dat ook nooit gewild. Heeft wel altijd zelf de autootjes opgehaald en kreeg dan van wildvreemden zegeltjes, maar dat kwam ook dat als hij een dubbele had hij ze aan aanwezige kinderen gaf. 

Zoon kreeg van alle kanten kerstknuffelsleutelhangers toegestopt toen hij nog klein en schattig was. 

Mensen zeiden bij de kassa 'Geef maar aan dat jongetje'. (Dat braaf in het zitje van de winkelwagen zat).

Ze doen het fantastisch in de kerstboom. 😄

hoopsydaisy schreef op 15-02-2026 om 15:14:

[..]

Het is verboden. 

Voorheen stonden de kinderen binnen. Dat werden de supermarkten te gortig, vandaar de hekken buiten. Dat doen heel veel supermarkten als er spaaracties zijn dus bijzonder? Ik.vund van niet. Het is aan jou als klant om of de kinderen de zegels te gunnen of door te lopen. Dat je de kinderen gaat filmen en de beelden deelt, vind ik zeer kwalijk. Excuses naar die moeder toe lijkt mij zeer op zijn plaats. 

Anne1234! schreef op 14-02-2026 om 23:42:

Ik zie bij heel veel supermarkten een hek van waarachter kinderen mogen vragen om voetbalplaatjes of andere actiedingen. Ik vind het heel erg raar dat jij die kinderen gaat filmen. Waar bemoei jij je mee?

Ik vind het beide raar.

Het filmen

En het bedelen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.