Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-02-2026 om 23:35
Vandaag ging ik naar de Lidl. Daar is een dranghek geplaatst waarachter 10 kinderen stonden te bedelen. Ze riepen de hele tijd 'heeft u zegels?'.
Ik vond dit bijzonder en heb het gefilmd, en naar wat mensen gestuurd. De caisseres vonden het ook bijzonder. Ze vroegen elke klant of zij zegels willen voor zichzelf of voor de kinderen buiten, en legden uit dat de kinderen veel overlast veroorzaken en de afdeling met knuffeltjes steeds overhoop komen gooien.
Vervolgens heeft iemand dit filmpje doorgestuurd naar de moeder van een klasgenootje van mijn oudste. Want die zou achter dat hek staan. Eerlijk, ik heb hem niet eens herkend.
Moeder zit mij nu op de app aan te vallen. Ik heb haar gezegd: waarom laat je je kind daar dan bedelen? Dit is toch openbaar? Moeder vindt het erger dat haar zoon is gefilmd dan dat hij daar voor iedereen zichtbaar staat te bedelen
Hoe voorkom ik verdere ruzies met deze moeder over het filmen van haar bedelende zoon?
16-02-2026 om 22:21
Decembermamma schreef op 16-02-2026 om 22:09:
[..]
O bij ons gaven ze die tegelijk. Kind moest aftellen en in iedere arm kwam tegelijk een prik. Er waren toen inderdaad wat huilers bij. Ik weet niet hoe het bij jullie ging maar bij ons was er door corona een soort inhaalslag dus werden ze massaal in een sporthal.gegeven, de hele klas en ook vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt kwamen we tegen.
Wel massaal, in Kardinge, maar ver voor corona. Een jaar of 13 geleden, denk ik.
16-02-2026 om 22:50
Poezenmeisje schreef op 16-02-2026 om 22:21:
[..]
Wel massaal, in Kardinge, maar ver voor corona. Een jaar of 13 geleden, denk ik.
Ja hier was hij standaard in groep 7 geloof ik en werd hij voor 3 groepen in dezelfde periode gegeven.
17-02-2026 om 00:20
Die vaccinaties worden nog steeds gegeven. Bof Mazelen Rode hond en Difterie Kinkhoest Tetanus Polio. Tegelijk in beide armen met 9 jaar.