Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Melanie

Melanie

12-01-2011 om 19:23

Friemelen

Dochter van 9 friemelt, ik weet niet goed hoe ik het anders moet noemen. Voorbeelden: continu vingers bewegen alsof ze ze wil laten 'knakken', ze moet iets in haar handen hebben al is het maar een zakdoek, niet stil kunnen zitten: ik hoor haar gewoon bewegen, haar mond beweegt alsmaar het lijkt of ze voortdurend aan het kauwen is enz. enz.

Er iets van zeggen helpt niet, negeren ook niet, het blijft doorgaan. Het is de bso ook opgevallen. Voor zover bekend heeft ze geen problemen, school gaat goed, genoeg vriendinnen, eet en slaapt goed, alles ok dus, behalve dat friemelen. Het lijkt wel een tic! Blijkbaar heeft ze het zelf niet in de gaten, ze kijkt heel verbaasd als we er iets van zeggen. Iemand een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

12-01-2011 om 21:04

Onze dochter van 12

al een paar jaar knakken met vingers en sinds kort ook met voeten/tenen. Zeer irritant. Verder ook geen noemenswaardige problemen. Ik lees mee.
Gr. Bibi

Tics

mijn dochter hangt ook van tics aan elkaar (zeg ik altijd).
Is het niet met de ogen (of erger nog 1 oog) knipperen dan is het wel een kuchje of keelschraap geluidje dat ze steeds onbewust maakt of het steeds omhoog trekken van haar wenkbrouwen.
Ook friemelen is al eens een tic geweest van haar.

Negeren werkte bij haar ook niet omdat ze het onbewust doet. Wat bij haar wel helpt is steeds als ze "het" weer doet er iets van zeggen.

"je friemelt weer" of "let op, je kucht"
Dan wordt ze zich bewust van het doen en gaat ze er bij nadenken. Alle tics zijn tot nu toe na verloop van tijd verdwenen. Totdat de volgende zich weer aandient.
Mijn kind hangt van tics aan elkaar

Inge

koentje

koentje

13-01-2011 om 11:04

Zoon hier

heeft alk vanaf baby de tic om een stukje stof tussen duim en wijsvinger heen en weer te wrijven.
Hele pyama's en tshirts heeft hij er zo doorheen gewerkt. Er ontstaan gewoon slijtage gaten ter hoogte van zijn borst. Hij noemde dit vroeger 'rawwelen' Bij ons nog steeds de gangbare term. Ik zeg er wel eens iets van maar het is echt niet af te leren...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.