Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Goede pleister gezocht


Als we dan toch off topic gaan, alhoewel het gaat nog steeds om pleisters. Ik heb de hinderlijke gewoonte om steeds in mijn vingers te snijden. De pleisters die ik heb liggen er binnen het uur weer af door het handenwassen. Maar zeker richting vingertop zit zo'n pleister gewoon ook niet echt goed. Maar ik heb, ook als het aan het genezen is graag een pleister op zo'n wondje want ik stoot daar dan 20x op een dag tegen aan. Dus graag tips voor een goed passende vingerpleister die ook met veel water goed blijft zitten.

er.is.maar.1.Pino schreef op 27-08-2021 om 14:53:

[..]

Ja de lijm plakt harder en het witte gedeelte is zwakker geworden (dus bij loshalen scheurt het vaak bij het wondkussen). Ook merken we veel meer lijmresten tov de oude variant. De classic (en die Disney-pleisters) kan onze dochter sowieso niet tegen, dus daar heb ik geen ervaring mee.

Ja inderdaad, ze scheuren sneller stuk. De gewone sensitive hebben we ook in huis.

Verder liggen hier nog pleisters van Dermo Care. Die bevallen ook wel goed. 

Dat plastermaxx ziet er goed uit, maar is wel duur zeg!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 07:46

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 23:26:

Als we dan toch off topic gaan, alhoewel het gaat nog steeds om pleisters. Ik heb de hinderlijke gewoonte om steeds in mijn vingers te snijden. De pleisters die ik heb liggen er binnen het uur weer af door het handenwassen. Maar zeker richting vingertop zit zo'n pleister gewoon ook niet echt goed. Maar ik heb, ook als het aan het genezen is graag een pleister op zo'n wondje want ik stoot daar dan 20x op een dag tegen aan. Dus graag tips voor een goed passende vingerpleister die ook met veel water goed blijft zitten.

Deze, speciaal voor horeca. 

xxlselect-blauwe-pleisters-vingertop-50-stuks.jpg

https://www.xxlhoreca.com/nl/xxlselect-blauwe-pleisters-vingertop-50-stuks.html
Je hebt ze ook in huidskleur. Vind zelf wel dat er veel lijm op zit. Maar dat zal te maken hebben met het waterdichte.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 07:49

@Heidi
Of gewoon goedkope waterdichte pleister en goed in model knippen.

1-Pleister-over-vingertop.jpg

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

31-08-2021 om 08:17 Topicstarter

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 23:26:

(…)Dus graag tips voor een goed passende vingerpleister die ook met veel water goed blijft zitten.

Ik heb bij mezelf wel eens een pleister geplakt over de top van mijn vinger (zoals op plaatje hierboven, in de lengte) en vervolgens haaks daarop met leukopor een paar windsels gemaakt. Bleef goed zitten. 

Ik heb inmiddels het wonderverband in huis (de groene, speciaal voor kinderen kennelijk). Ik kom nog met een update als ik hem nodig heb gehad. 

er.is.maar.1.Pino schreef op 31-08-2021 om 08:17:

[..]

Ik heb bij mezelf wel eens een pleister geplakt over de top van mijn vinger (zoals op plaatje hierboven, in de lengte) en vervolgens haaks daarop met leukopor een paar windsels gemaakt. Bleef goed zitten.

Ik heb inmiddels het wonderverband in huis (de groene, speciaal voor kinderen kennelijk). Ik kom nog met een update als ik hem nodig heb gehad.

Eingelijk hopen we dan snel om de ervaring te horen,maar voor je arme kind dan weer niet he🙈😂

Waar heb je m gehaald?

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

01-09-2021 om 17:57 Topicstarter

Knutselkei schreef op 31-08-2021 om 22:26:

[..]

Eingelijk hopen we dan snel om de ervaring te horen,maar voor je arme kind dan weer niet he🙈😂

Waar heb je m gehaald?

Haha, nou de komende dagen voorspellen ze warm weer dus dan ontstaat er vast wel weer ergens een schaafwond 🙈

Ik heb ze besteld bij drogist.nl 

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

03-09-2021 om 21:22 Topicstarter

update: ik heb er 3 mogen “plakken” vandaag: 1 duim en 2 tenen. Ze hechten echt goed “aan zichzelf” en ik ben positief verrast over hoe goed ze tot nu toe blijven zitten. 
Robbedoes is er ook heel blij mee (maar op deze leeftijd vinden ze alle nieuwe dingen leuk, behalve groentes 😂)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.