Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-08-2012 om 20:13

Groep 3 (trots)

Ik moet het gewoon even kwijt, ik ben trots op onze dochter die nu een week in groep 3 zit. Zelfs op de bso merkten de leidsters dat ze een sociaal-emotioneel sprongetje heeft gemaakt, ze lijkt echt ineens een jaar ouder! Toen ik haar vanmiddag kwam halen, stond ze heel netjes het lokaal aan te vegen en kwebbelde intussen met de juf over Congo (waar een klasgenootje vandaan komt). En ineens zag ik dat ik gewoon geen kleuter meer heb. Andere moeders die ook een verandering zien nu hun ex-kleuter in groep 3 zit, of heb ik gewoon een grote roze bril op en zie ik wat ik wil zien?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
krin

krin

24-08-2012 om 21:32

Ja hoor

Dat had ik vorig jaar ook. Ook dat je de eerstegroepers ziet lopen en heel zeker weet dat ze allemaal hooguit drie zijn en dat die van jou toch echt niet zó klein was, twee jaar terug.
Vergeet ook niet dat je met een roze bril alles veel beter ziet, hè. Vooral ophouden dat ding, dus.

Geen roze bril

De kinderen in groep 3 voelen zich groot en gedragen zich ook "groter". Vind ik ieder jaar weer prachtig om te zien. Ze vinden ook echt zelf dat de kleuters maar "klein" zijn.Na de zomervakantie zal je de komende jaren steeds weer zo`n sprong zien.
De leerkrachten vinden dat ook van de kinderen. Ze zijn uitgerust, lekker bruin kleurtje van veel buiten en lijken wel 5 cm. gegroeid in die 6 weken.

Leuk!

Je bent volkomen objectief, kinderen kunnen inderdaad plotsklaps een stuk groter, ouder en wijzer zijn. Je ziet ze groeien waar je bij staat. Leuk dat je dochter het fijn heeft in groep 3.

skik

Tarte Tatin

Tarte Tatin

25-08-2012 om 10:30

Jep

Hier ook een dochter die ineens echt groot is, maniertjes heeft, woordjes schrijft met een niet eerder aanwezige denkrimpel en die gewoon heel gezellig en zorgzaam is. Maar die ook ineens pinnig en stout kan zijn. Twee weken groep 3

Mea Proefrok

Mea Proefrok

25-08-2012 om 20:17

Reactie

Krin, dochter kreeg in juni een plakboek mee van groep 1 en 2 met op de voorkant een foto die de juf in de eerste week van haar periode in groep 1 had gemaakt. Ik wist niet wat ik zag, wat een klein poppedijntje en wat een peutersmoeltje. Ongelooflijk hoe snel ze veranderen. Ze krijgt ook enorm lange armen en benen ineens en een heel andere houding bij lopen en staan en zitten.
Wil40, dat vind ik dus altijd van tweedeklassers op de middelbare school. Vooral de jongens lijken in de zomervakantie altijd minsten tien centimeter te groeien!
Skik, leuk dat jij het ook herkent!
Tarte Tatin, die van mij had op de 12-weken-echo al maniertjes, maar verder knip en plak: inderdaad, ineens serieuzer, wijzer maar ook soms wat nuffiger.
Het is een hele stap, merk ik, groep drie. Ik zei pas nog tegen een collega: we hebben haar die eerste ochtend met het hele gezin weggebracht alsof ze zes weken naar Tokyo vertrok.

Nog even

Hier beginnen in september de scholen weer. Ook mijn dochter gaat dan naar groep 3. En ik vind het zo spannend!! Toch wel heel wat anders dan de kleuterklas. Zal ze het wel leuk vinden, zal ze meekomen met schrijven/lezen/rekenen, krijgt ze wel een leuke klas. Pff, ik maak me drukker dan zij geloof ik.
Ben benieuwd of ik ook zo'n duidelijk sprong zie na een tijdje groep 3.
Wat worden ze toch snel groot.

Yep

Ik had dat vorig jaar halverwege het jaar. Ik vond die kinderen uit groep 1 ineens zo klein en peuterachtig. En mijn zoon ineens zo groot!

Inderdaad is zoon ook in het afgelopen schooljaar heel dun geworden, al het peutervet is nu weg, hij bestaat geheel uit stakerige ledematen en hoofd erop

Groeten,

Temet

Leeftijdsonafhankelijk

Hier een zoon van die in februari 5 is geworden en die nu in groep 3 zit. En ook hij is ineens een stuk 'groter'. Hij is meteen ook met zwemles begonnen, dus vermoeid is 'ie wel, maar hij loopt de hele dag neuriënd door het huis. Zo grappig, ik heb hem zelden in zo'n stralend humeur meegemaakt. Zijn hele houding is veranderd, het is gewoon geen kleuter meer. Wonderlijk hoe dat werkt...

Vic

Vic

26-08-2012 om 14:13

Groeien

Is het bij jullie ook zo dat de kinderen letterlijk groeien in vakanties? Mijn jongste mocht bij een speeltuin ineens in een attractie waarvoor je 1.30 m. moest zijn. Voor de vakantie was ze net iets groter dan 1.25 m., dus ze is enorm gegroeid. Laatst viel me ook al op dat ze wel helemaal kleuter-af is. Dat mag ook wel in groep 4

Tango

Tango

26-08-2012 om 14:15

Ja, hier ook

Tangozoon is ook gegroeid in de vakantie. Mocht ook wel want die 1.30 m haalt hij bij lange na nog niet. Hij zal nu krap 1.25 m zijn. Echt een kleintje dus, want in september wordt hij 8. Het kleuter is er bij hem ook helemaal af, maar dat komt ook doordat hij zijn haar langer draagt. Staat heel stoer.

tonny

tonny

26-08-2012 om 16:11

'vind ik leuk'

oh nee, dit is geen FB

"Ja zeg, ik heb er hier zo eentje rondlopen... precies wat je zegt, ik verbaas me elke dag weer en dat is niet alleen de lengte van zijn lichaam maar ook van andere onderdelen daarvan"

Nu word ik nieuwsgierig of dat bij mijn zoon ook zo is, hahaha, ik word de laatste tijd steeds weggestuurd als meneer in zijn blootje staat."Wegwezen mama, ik ga douchen!!!".

Groeien

Opvallend is wel dat het ieder jaar weer zo is dat minstens 1 van de kinderen (maar meestal meer) in die 6 weken zomervakantie uit zijn gymschoenen is gegroeid. Meestal kom ik daar op de eerste gymdag dan achter (ik denk dat mijn hersens juist krimpen in de vakantie)

Herkenbaar

Maar bij ons duurde het wel tot na de kerstvakantie.
Loes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.