Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Groep 6; zinnen als oefening grammatica

Kind heeft huiswerk grammaticaal ontleden van school meegekregen maar heeft toch wat extra oefening nodig. Nu is hij al door de zinnen van school heen en zoek ik nieuw materiaal (deze zinnen kent hij al). Natuurlijk kan ik zelf wat zinnen bedenken maar ik zoek iets dat op niveau is, liefst met lijdend en meewerkend voorwerp erbij (niet dat dit al aan bod is gekomen), voltooid deelwoord, bijvoeglijk naamwoorden (bijv van een werkwoord afkomstig, zoals ontdooide).

Wie weet waar ik snel wat zinnen kan vinden?

Philou

Philou

10-01-2016 om 11:12 Topicstarter

Moni

Dank je Moni, die was ik ook tegen gekomen. Hij heeft wat zinnen onder elkaar nodig, waar je gelijk diverse dingen uit kan halen. Dan ziet hij gelijk ook de logica ervan in. Er is sinds dit jaar een nieuwe methode op school en ik weet niet of deze oefening zijn methode ondersteunt. Hij heeft daar veel houvast aan. Ik kan deze natuurlijk gebruiken maar het is wat omslachtig. Maar misschien is dat er gewoon niet.

Dank voor het zoeken & reageren!

Goudvis

Goudvis

10-01-2016 om 12:06

jufmelis

Kijk eens bij Jufmelis, die site heeft mijn zoon al meerdere voldoendes opgeleverd. Zelfs nu in 2 MAVO nog.

cambiumned

www.cambiumned.nl en dan naar oefenen en dan naar grammatica.

Tsjor

bieb63

bieb63

10-01-2016 om 15:19

ik verzon die zinnetjes zelf. Niet zo heel moeilijk.
Bijv.: "de jongen speelde met de bal gaf hem daarna aan het meisje'. Eenvoudige zinnen om het begrip te oefenen.

Jamie

Jamie

10-01-2016 om 17:09

bieb

Ik snap het wel, als je ze zo van internet kan plukken hoef je zelf ook niet na te denken. Meestal vind ik ze wel zo dat je het gewoon online kan doen en dan leert je kind in minder tijd dus wel veel meer, in ieder geval minder tijd van jou.

Philou

Philou

17-01-2016 om 15:34 Topicstarter

Tijd

maar vooral inspiratie. De hele week schud ik al zinnen uit mijn mouw maar ik val in herhaling, de laatste tijd. Even geen inspiratie. Soms worden je eigen zinnen voorspelbaar. Vandaar.

Bedankt voor alle reacties.

Anoniem

Anoniem

25-01-2016 om 22:19

Oefeningen voor nu en later

http://leestrainer.nl/ontleden/overzicht.htm

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.