Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Help dochter van 8 liegt

hoi

onze jongste dochter is 8 jaar en we betrappen er steeds vaker dat ze jokt/liegt, over van alles zoals zeggen dat ze naar de wc is geweest voor het naar bed gaan of dat ze wel tanden gepoest heeft terwijl het niet zo is, of dat ze niet met de mobiele telefoon zat te spelen verder pikt ze snoepjes of koekjes en zegt dus dat ze dat niet gedaan heeft.laast heeft ze bij een vriendinnetje 1 euro meegenomen, ze veranderd steeds haar vehaal hoe ze er aangekomen is(ze mag nu 1 maand niet afspreken en moest haar exuus aanbieden)
we hebben al verschillende keren met haar gepraat dat als ze jokt ze juist straf krijgt, vroeg naar bed sturen, geen tv kijken of niet met de ds spelen, niks lijkt te helpen. ik ben ten einde raad zo langzaam aan
wie heeft goede iedeeen of tips???

alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

20-01-2009 om 19:17

Eigen verantwoordelijkheden

Ik vraag me even af in hoeverre ze haar eigen verantwoordelijkheden kent en of ze daar op gewezen wordt.

Bij het tanden poetsen bijvoorbeeld. Wie houdt ze voor de gek: o dus je hebt je tanden al gepoetst? Gelukkig maar. Want dan en dan is er die afspraak bij de tandarts en dan weet je zeker dat je niet geboord hoeft te worden. Weltrusten!

Het is dus niet alleen het jokken bovendien. Ze neemt een euro mee van haar vriendin (stelen), ze doet stiekem.

Als ze jokt krijgt ze straf. Waar is ze bang voor als ze de waarheid spreekt? Het zit eerder. Ze steelt, doet stiekem. waarom heeft ze dat zo nodig?

Ga eens na waarom ze het zo nodig heeft dat ze de eerlijkheid niet aan kan?

Pippie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.