Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
danielle

danielle

30-01-2009 om 16:47

Hoe had jij dit gedaan - zoon dwars op straat

Net even een voorval: zoon van 6 en dochter van 3 allebei mee op hun eigen fiets, helaas kreeg zoon opeens een bui en wilde niet meer voor- of achteruit, bleef op de stoep aan de kant van de weg staan mokken (hij wilde naar rechts ipv naar links richting huis..)
Ondertussen was dochter al een heel eind weg en die kan ik natuurlijk niet alleen laten. Schreeuwen naar zoon dus (vanwege de afstand), omkopen, boos worden, niets hielp. Uiteindelijk dochter weer terug laten fietsen (ging gelukkig goed) en zoon bij kop en kont gepakt en min of meer naar huis geduwd.. grrrrr..

Normaal negeer ik hem in dit soort buien, maar dat is even niet handig, 6 jarige alleen laten met een driftige bui midden in het verkeer!

Hoe hadden jullie het gedaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

30-01-2009 om 17:20

Hetzelfde als jij

Als het niet in druk verkeer was geweest, had ik hem lekker laten staan, maar in het verkeer zou ik hem ook bij kop en kont pakken!

ik had het na 2x waarschuwen ook zo gedaan ik heb niet zoveel geduld met dat soort gedrag. 'Hop en nu meekomen jij' en desnoods aan het armpje meetrekken (heb dat 1 keer gedaan en is daarna nooit meer gebeurd).

Ja hoor ik ook

Twee keer waarschuwen, en dan toch bij kop en kont, je kunt toch moeilijk je opvoedmethodes, boven de veiligheid van je kind(eren)laten gaan!
groetjes

Mathilde

Mathilde

01-02-2009 om 13:29

Hier ook

Oudste was toen weliswaar drie, maar ik was pas bevallen en een wegracende peuter op een fietsje kon ik niet bijhouden met de kinderwagen. Le-vens-gevaarlijk, want ze knalde zo de straat over. Na twee keer waarschuwen madam dus bij haar kraag gepakt en haar zo het hele eind naar huis meegesleurd. Ik was ziedend, zij natuurlijk aan het krijsen, maar ze heeft het nooit meer gedaan.
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.