Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe praten over klasgenoot met adhd?

In de klas zit mijn zoontje zit een jongetje met ADHD. Mijn zoontje vind hem niet leuk en vertelt mij vaak dat hij X. heel erg stom vindt en dat X. nul vriendjes heeft en hij heel veel.

Ik vind het heel sneu voor X. Ik kan aan de andere kant wel voorstellen dat mijn zoontje niet zo veel zin heeft dat hij hier komt spelen. Hij was hier een keer en hij wil elke vijf minuten iets anders doen.

Wat zeg ik hierover tegen mijn zoontje. Ik zou graag dat hij de verzachtende omstandigheden voor het gedrag van X. in overweging neemt. Maar ik wil ook niet dat hij aan de hele klas gaat vertellen dat er iets aan de hand is met X.

Wat denken jullie? Moet ik hier met mijn zoon over praten of niet? Ik heb de juf al ingeseind dat ze er een beetje op moet letten dat mijn zoontje aardig tegen X. blijft doen. Hij hoeft van mij niet met X. te spelen als hij niet wil, maar het moet wel gezellig voor X. in de klas blijven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
selina

selina

30-03-2010 om 17:16

Alle kindjes

zijn anders! het ene kind is een beetje druk, de ander niet en je hebt kindjes die heel druk zijn of heel rustig!
Maar alle kindjes hebben wel leuke of minder leuke eigenschappen. Voor een kindje zelf kan het ook lastig zijn dat hij druk in zijn hoofd is. Je hoeft niet te spelen met een kindje als je dat echt niet wil, maar je moet niet lelijk doen!

Janeway

Janeway

31-03-2010 om 22:26

Je hoeft

Een ander niet leuk te vinden en daar heeft adhd niks mee te maken.. Mijn kinderen hebben toevallig adhd maar zijn juist heel geliefd. Het is gewoon persoons gebonden of je iemand leuk vind of niet..
Maar het is wel wenselijk dat je gewoon doet ook tegen mensen die je niet leuk vind. En dat kan je ook wel op niveau tegen je zoontje zeggen toch.. Misschien vind dat jongetje hem ook niet aardig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.