Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pipo

pipo

09-10-2010 om 23:19

Hoeveel clubjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Leandra

Leandra

12-10-2010 om 20:59

Activiteiten hier

Kinderen gaan 2 keer in de week naar de BSO (ook een soort club )
Oudste van 9 doet aan schaken ( 85,- per jaar) en begint volgende bij de Scouting (ik geloof € 8,50 per maand excl. kamp en blouse etc).
Jongste van bijna 5 heeft zwemles (€ 32,50 per maand). En dan is de week vol genoeg.....

Groetjes Leandra

100%mama

100%mama

13-10-2010 om 11:57

Hier

zwemles (verplichte sport) en tennis....

Een 2e sport buiten het zwemmen is op aanraden van de kinderarts gegaan om hem meer conditie te geven. Hij heeft toen verschillende sporten als introductie gedaan en daarvan vond hij tennis de leukste en dat doet hij nu 1,5 jaar. Nui zit hij in groep 3 en we merken dat dat veel ook lichamelijke energie kost en dus houden we het voorlopig bij deze 2 sporten. Als ik naar mijn zus kijk, die heeft 3 kinderen waarvan er 1 van 8 een dansacademi doet, 1 op hoog niveau turnt en dus 6 dagen per week bezig zijn terwijl de zoon (middelste) een zorgen kind is en enkel op zaterdag de scouting aankan. Ik denk dus, dat als het prive in te passen is, het kind afhankelijk is wat en hoeveel het aan kan.

Wilma

Wilma

13-10-2010 om 14:19

Jammer hoor (muziek op school)

Hier op school wordt dus écht het absolute minimum aan muziek gedaan. Volgens mij is het echt alleen een keertje Happy Birthday zingen op een verjaardag en Sintliedjes tegen vijf december. Je hoeft niet een muziekinstrument te bespelen om aan muziek te doen. Wij zongen vroeger op de basisschool heel veel en vaak en dat ging echt niet ten koste van de reguliere lesstof. Is het leerprogramma dan tegenwoordig zo veel uitgebreider dat er geen tijd is voor muziekles??

Mijn zoon is nu brugklasser en krijgt nu muziekles. Hij vindt het geweldig en zei deze week ineens "waarom kregen we dat op de vorige school nou nooit eens".

Groetjes,
Wilma

Eline

Eline

13-10-2010 om 17:22

En hier misschien te veel

Oudste (12) : voetbal (3 x per week), tennis, schaken, muziekles, toneelles

Jongste (10) hetzelfde zonder toneel.

Kost alles bij elkaar ca 250 /maand.

Oudste heeft het nu wel druk met ook nog huiswerk, maar ze vinden het allemaal heel leuk. Jongste heeft nog twee dagen om 'vrij' te spelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.