Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
pipo

pipo

09-10-2010 om 23:19

Hoeveel clubjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-10-2010 om 09:49

Kosten en tijd

Ik zou in mijn planning echt niet meer clubjes kwijt kunnen. Oudste zit sinds kort op judo, op zaterdagochtend. Eigenlijk vind ik dat een inbreuk op 'mijn' zaterdag, maar ik ben blij dat ze iets aan sport doet en er zo enthousiast over is. Jongste staat ingeschreven voor zwemlessen, hopelijk mag ze over enkele maanden beginnen. Dat is dan op maandag- en donderdagmiddag. De turn/gymlessen van jongste zijn op woensdagmiddag, maar dan wordt ze gebracht en gehaald door de bso. De judo en het turnen zijn niet zo duur (ca. 20 euro per maand), de zwemlessen een aardig rib uit mijn lijf voor 60 euro p/mnd. Oudste wilde ook nog op typecursus à 20 euro per maand, maar dat mag ze fijn gaan leren met een cd-rom voor een tientje

Aha bastet

ja precies het is nogal duur. Verder speelt dochter hier heel veel buiten, dus voor de beweging hoeven we het niet te doen.

Ik zit nu met dat paardrijden, heb eens prijzen vergelijken van maneges en ik vind het prijzig samen met die musiccalles (wat ik belangrijker vindt). misschien is het wel mogelijk om om de week te paardrijden, ik zal dat eens na vragen of dat mogelijk is dan vind ik het nog wel te doen.

Fransien

Fransien

11-10-2010 om 10:05

Gelukkig

Ben ik niet de enige die 2 dingen per week wel genoeg vindt voor een zes-jarige. Het is hier in de klas geen uitzondering dat kinderen van 5 of 6 een stuk of 4 clubjes hebben, en dan vooral sport want dat is gezond (tsja, lekker met vriendjes/vriendinnetjes buitenspelen ook). Mijn dochter zit op zwemles en AMV. Als ze haar diploma heeft mag ze op een andere sport.

Kosten

voor kind 1: schaken 80 eur, ju jutsu 100/jaar (voor 2X per week), tennis zo'n 500eur/jaar, muziekschool (2x per week): 56 eur.

voor kind 2: schaken 50 eur/jaar, ballet 330 eur/jaar, muziekschool 37 eur/jaar, badminton iets van 200 eur/ jaar.

Prijzen zijn in België blijbaar toch wat lager. Bv. muziekschool is hier in de akademie van de stad, hoog niveau en gesubsidieerd, alle instrumenten worden aangeboden. Je kan ook prive gaan, slechts 1 keer les per week, voor een kostprijs die 4 keer zo hoog ligt en waar het niveau veel lager ligt, en waar je vaak bepaalde instrumenten niet kan leren (dochter wil misschien fagot leren, dat wordt enkel op stadsniveau aangeboden).

ayla

ayla

11-10-2010 om 10:09

Kosten

dochter haar paardrijden kost 10 euro per les, dat is dan priveles, 4 lessen per maand, is 40 euro. dadelijk gaat ze naar een groep en dan is het ongeveer 9 euro per les. Ik vind dat nog wel meevallen.
Theater kost hier 200 euro voor 30 lessen, dat vind ik ook nog wel gaan. Ik baal eerder van die leeftijden, Alle leuke dingen zijn pas vanaf 8 of 9 jaar

Pippin

Pippin

11-10-2010 om 10:15

Sas!

wauw, muziekles voor 37 euro per jaar! Wat een verschil! Hier ben je 450 euro kwijt en dan zit je kind in een groepje met vier kinderen en krijgt het twintig minuten les per week. Echt belachelijk duur vind ik dat.
Op de harmonie is de muziekles iets goedkoper 300 euro, maar dan moet je weer een uniform kopen (75 euro) en lid worden van de vereniging (80 euro).

Waar gaat het hier eigenlijk over?

Graag even handen in de lucht van mensen die het fijn zouden vinden als er meer muziek en sport in het schoolprogramma zou zitten.

We rijden dus met zijn allen 100.000-en kilometers per week voor dingen die in andere landen en ook in NL in andere tijden gewoon bij het schoolprogramma hoorden.

Dingen als een gedegen muzikale vorming of teamsporten.

Eerlijk gezegd zouden mijn kinderen nog naar meer clubjes gaan als ik ze een halve of hele dag per week school thuis kon houden. Niet dat ik dit draadje wil vullen met schoolfrust, maar als ik de opsomming zo lees denk ik dat er veel meer op/rond school geregeld zou kunnen worden.

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 10:51

Rode beuk

Dan moet je op het VO zijn.Mijn zoon sport daar twee keer per week twee uur,heeft muziekles,al is het dan meer een kennismaking met allerlei instrumenten,doet een fotocursus,jaarrond,en gaat ook in een groep licht en geluidtechniek.
Behalve zijn wekelijkse gitaarles heeft hij geen tijd voor clubs meer..)
Bastet

Pippin - muziek

muziek omvat in het eerste jaar: 2 u AMV + 30 min. samenzang. Vanaf het tweede jaar komt daar instrument bij (zo'n 30 min per week). Nog wat later zit er ook bij (verplichte keuze uit): koor; harmonieorkest, symfonieorkest, band coaching, accordeonensemble, percussie-ensemble, gitaarorkest, harpensemble, saxofoonensemble en andere diverse samenspelgroepen.
En de muziekschool biedt bv. ook AMV braille aan.

En de vermelde prijzen zijn dan nog voor de mensen die geen recht hebben op vermindering. Vanaf 2e kind betaal je ook al minder. Maar, de klassen mogen wel tot 30 kinderen gaan: mijn kinderen zitten in het meest 'populaire uur' en zitten voorlopig met zo'n 26 kinderen. Naar verluidt zou dat na Kerstmis al met zo'n 10-15% dalen. En de andere uren zitten ze maar met 12 of 13. Instrument is een half uur alleen.

Maar rodebeuk heeft gelijk: ik ren (rij eigenlijk) van hot naar her om dit allemaal rond te krijgen. Mijn kinderen blijven daarbij ook nog eens 4 dagen in de BSO. Moest school nu eens muziekles organiseren in de avond, of met een schoolverband... . Onze school biedt vanaf dit jaar wel een uur sport aan op school, door een buitenschoolse organisatie.

Ja dat zou een uitkomst zijn

alleen gaat paardrijden hier op het schoolplein niet gebeuren. Musical of theaterles zou wel makkelijk kunnen het gebouw is na 15.30 helemaal leeg op de docenten na. Wel werd er schaakles georganiseerd maar daar heb ik al een hele tijd niets over gehoord.

Er is een school hier in de stad die wel heel veel activiteiten na schooltijd aanbiedt en door de grote opkomst is het ook nog eens rendabel. De school adverteerd met 'kantooruren school' en maakt dat dus ook waar. Jammer dat er hier vanuit school niet te doen is.

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 12:06

Maar

Ja,leuk,Manda,al vind ik het wel weer aardig dat ze op een club buiten school heel andere kinderen treffen dat die van hun eigen school.Toch leuker dan van 8.30 tot 18.00 op school doorbrengen.

pipo

pipo

11-10-2010 om 12:22

Haha pelle

Ik was al bang voor zo´n reactie, dus had ik het er expliciet bijgezet. Dochter vindt het echt oke. Scouting is gekomen omdat ze gewoon vaker met zoon meeging hem halen en brengen, en ze zelf ging vragen of ze mee mocht doen. Ik bedoel meer dat ik dat dan wel toejuich, ze staat niet in zijn schaduw hoor. Ze zijn thuis goede vrienden (en goede vijanden haha) maar op clubjes gaan ze hun eigen gang. Iedereen vindt het toch ook normaal dat je voor het gemak zoveel mogelijk je kinderen op dezelfde school hebt? Het is ook voor de kinderen fijner, ze moeten immers vaak ook mee om de ander te halen/brengen, kunnen soms niet afspreken op die dag vanwege het clubje van broer/zus en als ze samen ergens opzitten dan is dat voor iedereen handiger, dan is er meer rust en vrije tijd. Zo ging het ook met zelfverdediging, ze vond het gewoon leuk als ze mee ging kijken en toen ze vroeg of ze ook mocht was dat gelijk prima, terwijl als ze een andere sport had gekozen dan had ik daar weer meer over moeten nadenken en kijken of het past etc. (maar als zij iets heel graag wil doe ik daar net zo goed mijn best voor, maar bij haar waak ik er ook voor dat ze niet verwend van het een naar het ander hobt, terwijl bij zoon, moeilijk uit te leggen, maar die is niet te verwennen zeg maar, bij hem is het allemaal meer noodzaak) Terwijl ze op een leeftijd zit dat ze alles nog leuk vindt dus het is toch nog zoeken en aftasten dus wat maakt het uit, zelfverdediging vind ik voor de meeste meisjes heel zinnig, en ze heeft veel plezier gehad.
Het paardrijden is net weer háár hobby, die zoon nu wellicht gaat overnemen. Dochter komt dus echt niet zoveel tekort.
En waarom zoon niet iedere week naar scouting hoeft te gaan, dat had ik ook al uitgelegd. Omdat ik dus gezien het programma dat best vol wordt waarin ook een aantal zaken zitten waar hij zelf niet voor kiest soepeler wil omgaan met frequenties. (niet soepeler dan mijn omgeving geloof ik, op alle clubjes waar hij komt ontbreken meestal wel een paar kinderen, maar soepeler dan ik zelf normaal gesproken zou zijn) Sport moest lange tijd van mij, scouting was het eerste waar hij zelf voor koos en wat hij zelf graag wilde. Daarbij biedt scouting hem een aantal prikkels die goed voor hem zijn, vooral op sociaal gebied. Maar helemaal passen doet hij niet in de groep, waardoor een aantal activiteiten niet zo makkelijk zijn voor hem. Maar zolang hij meestal gaat en dat zelf ook graag wil, denk ik dat iedere ervaring mooi meegenomen is. (ik heb zelf niets met scouting dus van mij hoeft hij echt niet)
En ja, ik vind het zelf ook wel erg intensief worden allemaal en duur. Maar liever dit dan dat ik allemaal dure therapieën voor hem in moet gaan zetten, ook al zou ik die vergoed krijgen. (dan komt het op ons gezamenlijk bordje haha) Tsja, bij de manege waar hij wil paardrijden wordt ook therapie mbv paarden gegeven, de prijzen daar schrik je enorm van. Daar is het gewone tarief niets tegen. Dan maar zo, ik verwacht dat dit misschien net voldoende voor hem kan zijn.
Ik lees hier iid dat veel kinderen op clubjes zitten die veel vaker dan 1 keer per week zijn. Die ruimte is hier nu dus niet meer, maar dit past wel bij zoon, afwisseling en veel verschillende dingen. Ik merk dat ik me nogal aan het verdedigen ben, misschien wel tov mezelf. Misschien moet ik het ook wel laten gaan, merken we vanzelf als het te druk wordt.

Fianna

Fianna

11-10-2010 om 12:27

Rodebeuk

Eens, behalve dat het efficient zou zijn, geen gedoe en gehaast na school, is het ook nog eens beter voor het milieu (minder ouders die van hot naar her rijden met de auto).
Maar goed, hier zit oudste alleen op zwemles. Zodra ik een aantal dingen achter de rug heb, mag (kan) hij ook op een ander clubje, zijn broertje ook (zal wel voetbal worden...).

Lou

Lou

11-10-2010 om 12:56

Niet op school

Efficiëntie en milieu zouden erbij gebaat zijn, dat is waar. Maar in ons geval is het juist zo heerlijk dat die clubjes niets met school te maken hebben. Andere plek, andere activiteit, en vooral andere kinderen. Muziekles is overigens privéles, dat is toch ook weer heel anders dan hoe het op school gegeven zou kunnen worden. Zal dan geen privéles zijn lijkt me.

pipo

pipo

11-10-2010 om 13:16

Nee, hier ook niet

Ondanks dat zoon veel leuk vindt is ons programma toch echt heel erg op maat. (zijn maat) Het komt toch weer nauw vd andere kant. Zoon gaat ook niet zo graag naar school, die zou het vreselijk vinden als school nog meer uren zou hebben. (vindt gym ed op school wel leuk) Ik zou ook niet zo snel een clubje plannen gelijk na schooltijd, zoon heeft echt even de tijd nodig om te schakelen en zijn eigen dingen te kunnen doen.
En wat ik iig van dit draadje geleerd heb, is dat het enorm verschilt, misschien van kind tot kind maar iig van gezin tot gezin. Daar valt dus moeilijk een algemeen profiel aan op te hangen.
Wat ik wel erg waardeer zijn de buitenschoolse activiteiten waarbij je je vrijwillig kunt inschrijven, zijn meestal ook niet zo langdurig. Wordt hier regelmatig ook nog gebruik van gemaakt. (was ik ook alweer vergeten in het hele plaatje)
En ach, meestal doen we de clubjes op de fiets. (probeer ze dus ook dichtbij te houden)

Maylise

Maylise

11-10-2010 om 13:34

Rodebeuk

Dat zou inderdaad heel ideaal zijn. Het brede school concept goed uitgewerkt zodat na school hier muziekles en sportlessen gevolgd kunnen worden. Waar ik eerst woonde zat een school die dat inderdaad allemaal redelijk geïntegreerd aanbood. Het was dat die school te ver rijden was maar anders was het zeker een optie geweest. Ik hoorde daar ook vaak positieve verhalen over. Leerlingen konden na afloop van de schooldag (gewoon om 15h) dan op school activiteiten volgen, zowel speciale activiteiten als kortlopende cursussen maar ook sporten en muziek. Het ideale was ook dat de school zo heel goede faciliteiten heeft. Ik ben er een keer geweest en ze hebben prachtige gymlokalen omdat oa de een judo club en basketbal club daar hun trainingen hadden.

Waar ik nu woon heb je een internationale school vlakbij met eigen sportteams en sportvelden alsmede een eigen theater en orkest. Heel goed geregeld allemaal maar wel met bijbehorend prijskaartje.

Maylise

Maylise

Maylise

11-10-2010 om 13:41

En verder

Het is zo moeilijk te stellen wat te veel is op activiteiten gebied. Sommige kinderen hebben nou eenmaal overal interesse in en energie voor 10 terwijl andere kinderen liever gewoon veel tijd hebben om te spelen. Mijn jongste zoon wilde altijd vooral veel spelen. Hij heeft op zwemles gezeten en daarna op voetbal maar hoe leuk hij voetballen ook vind hij vond de verplichting van het te moeten trainen nooit leuk. Dan was hij net lekker aan het spelen en dan moest hij weer. Toen zijn we maar met voetbal gestopt en heeft hij een paar jaar gewoon helemaal niks gedaan. Nu is het net weer op eigen verzoek begonnen met een sport namelijk tennis. Ik ben benieuwd hoe de uitwerking zal zijn. Het is 1 x per week tot nog toe. Hij gaat samen met zijn nichtje die ook net begonnen is. Ze zitten samen in een groep. Mijn oudere dochter zit ook op tennis maar in een andere groep want zij tennist al zo'n 4 jaar inmiddels. Daarnaast zit ze op paardrijden. Ze rijdt 2x per week op dit moment. Ze heeft ook lang muziekles gevolgd (piano) en daar is ze nu tijdelijk mee gestopt maar volgend jaar zou ze weer verder willen gaan. Dat zien we tegen die tijd wel weer.

Ik vind het wel handig dat ze nu allebei tennissen maar als een van beide volgend jaar iets anders wil gaan doen hou ik dat ook niet tegen natuurlijk.

Maylise

pipo

pipo

11-10-2010 om 13:56

Ja nou

Pelle, dan is het een ander verhaal en snap ik het dus wel. En misschien heb je ook wel gelijk hoor, al zie ik de nadelen hier in huis niet zo direct. Maar het is toch een kiezen uit verschillende dingen. Als ik 4 kinderen zou hebben zou de situatie ook helemaal anders zijn, bijv. Ik zie de nadelen dus niet, kinderen gaan ook naar dezelfde bso maar spelen daar nooit samen. Ze zitten dan ook echt in twee verschillende werelden. Thuis maken ze veel ruzie maar volgens mij merken ze op clubjes nauwelijks dat de ander er óók is. De clubjes die ze hebben zijn ook niet gericht op competitie, want dat zou ik niet moeten hebben hier in huis, dat is er al genoeg. Ze hebben toevallig dezelfde smaak in hobby´s hoewel ze enorm verschillen, houden allebei erg van afwisseling, speels karakter etc.
Lang met zwemles gemodderd, zelfde bad maar soms moest ik tussen les van dochter en les van zoon een uur of anderhalf uur nog overbruggen, ben daar wel even klaar mee! (was voor hun ook niet leuk want zij moesten dus ook op zwembad rondhangen) Voor nu vind ik het echt ideaal, ze samen ergens op. Maar misschien moet dochter ook iets krijgen dat alleen voor haar is. (maar voorlopig voldoen haar eigen vriendinnen prima, tot voor kort speelden ze ook vaak samen ongeacht wie een speelafspraakje had, dat begint te veranderen) Dochter heeft trouwens wel al eigen clubjes gehad, heeft lang gedanst en een poos een knutsel- en muziek club gehad. Het gaat hier dus niet altijd zo.

pipo

pipo

11-10-2010 om 14:10

Maylise

Haha, dat blijft dus mijn probleem, zoon hier valt dus niet goed in te delen! (lopen we altijd, met alles tegenaan)
Ja, hij heeft overal interesse in en energie voor 10, maar ook, ja, hij wil veel tijd hebben om te spelen. Probleem is ook dat het nogal varieert van tijd tot tijd. Contacten met vriendjes lopen bijv nogal wisselend, soms heeft hij veel afspraakjes en soms niet. In de tijd dat hij veel afspreekt zou hij meer ruimte willen en in periodes dat het minder is kan hij uitdaging goed gebruiken. Ook wisselt zijn eigen inspiratie om zichzelf bezig te houden sterk. Soms heeft hij het erg druk en soms merk ik dat het beter is om iets met hem te gaan dóen, want dan geraakt hij na een poos thuis toch verveeld en lamlendig. In de buurt zijn weinig leuke plekjes of kinderen waar hij het mee kan vinden, dus spontaan iets opzoeken is er niet zo bij.
Op dit moment klaagt zoon overigens zelden over een clubje, wel soms over de zelfverdediging. (als hij er is vindt hij het wel zichtbaar leuk) En hij klaagt over de oefeningen thuis. De zelfverdediging daar valt dus niet over te praten nu. Dat moet hij, mits hij zelf een andere sport vindt maar ik geloof niet dat er een sport is die hij leuker vindt.

Hibiscus

Hibiscus

11-10-2010 om 14:18

Wel op school

In Nederland racete ik ook van hot naar her, heel onhandig. En wie trof ik bij turnen, voetbal en zwemles, juist ja, diezelfde ouders en kinderen van school. Natuurlijk waren er ook andere kinderen en ouders, maar omdat de kinderen hun vriendjes zagen, gingen ze daar het meeste mee om.

Nu wonen we in het buitenland. Zoon wordt iedere maandag een half uur uit de klas gehaald voor prive pianoles. Wij betalen daar uiteraard wel voor. Na school en tijdens de overblijf kunnen ze kiezen uit 40 clubjes; golf, voetbal, hockey, dansen, koken, Mandarijn (haha) allemaal tegen (niet al te veel)betaling maar ook gratis dingen als computerles, koor, orkest en knutselen. De school heeft inderdaad immers de ruimte ervoor. Er zijn kinderen die iedere dag naar een ander clubje gaan, die van mij maar 1 keer per week.

Overigens heeft school ook een eigen zwembad en krijgt iedere groep ( ook groep 8) een half uur per week zwemles. Het zwembad wordt o.a. betaald door vrijwillige bijdragen van ouders. Wat je normaal aan zwemles uitgeeft, kun je nu, als je dat wilt, aan school geven.

Het gaat hier overigens om een "gewone" openbare school, niks priveschool oid.

Ik heb me weleens afgevraagd waarom het in Nederland niet op deze manier kan. De oude school in Nederland had wel een na schoolse clubjes initiatief, maar je moest er als ouder voor zorgen dat je kind daar dan kwam. Dat was dan weer op een andere plek. Helemaal niet handig dus.

Maar paardrijden, helaas, dat kunnen ze hier op school niet

Hibiscus

Lou

ja, tuurlijk moet je er ook eens uit... maar ik zou het prima vinden als mijn kinderen van een vakleerkracht de basis van harmonie en solfège met de hele klas kregen. In plaats van een half uurtje vals zingen op woensdag. Als de juf eraan denkt.

En er zit hier een school (geen gewone school) in de stad die ... kwijl..... het hebben van instrumentles (privé) stimuleert en mogelijk maakt onder schooltijden... count me in! Daar komen gewoon goeie leraren onder schooltijd op kosten van de ouders privéles geven.

Overigens is het soms ook prima om bij de les van een ander te zitten. Daar kan je ook van leren. Als dat met een kleine vertrouwde club gebeurt is dat geen probleem.

En ach, wat wij per jaar kwijt zijn aan privéles inclusief instrumenthuur dat zet ik hier niet eens neer.

Tegengeluid

Ik mis in jullie betogen pro clubjes op school toch een belangrijk aspect, namelijk dat veel kinderen het heerlijk vinden om na school gewoon buiten te spelen met vriendjes uit de beurt.

Als de schooltijd nog verder wordt uitgebreid en volgepland met clubjesactiviteiten is voor spontaan spelen weinig plek meer over.

Chris

Hibiscus

Hibiscus

11-10-2010 om 14:55

Oh ja

Het enige lastige aan al die clubjes, pianoles en zwemles op school is dat ik maar een schema op de deur heb gehangen wat we 's ochtends allemaal mee moeten nemen. Hebben jullie: huiswerk, pianoboeken, zwemspullen, dansschoenen of gymkleren bij je?

Oh ja, als uitsmijter op dinsdag voortaan koperinstrumentles. 1/3 van de klas trompet, 1/3 trombone en wij, joepie, de baritone, een soort mini ( maar toch nog heel groot) tuba. Zie dat maar allemaal eens als Hollandse op de fiets mee te krijgen. Want dat doen ze dan weer niet zo goed hier, fietsend naar school... En dat kreng past niet mijn fietstas.

Als ik de ochtend snack dan weleens vergeet ( nog niet alles zit in mijn ritme...) dan liggen er gelukkig altijd bakken appels, wortels, bananen en mandarijnen op school waar de kinderen uit mogen kiezen.

Super toch?

Hibiscus

Hibiscus

11-10-2010 om 14:56

Chris

je hoeft toch niet elke dag een clubje te doen, dan blijft er toch voldoende tijd over om te spelen?

Hibiscus.

Fianna

Fianna

11-10-2010 om 15:02

Chris

Nee, hoeft niet elke dag. Ik vind buitenspelen erg belangrijk en mijn kinderen zijn er dol op. Maar stel nou dat school elke dag een kwartier langer duurt, dan heb je 5 kwartier per week extra voor iets van muziek of sport oid.

Yta Chalne

Yta Chalne

11-10-2010 om 16:03

Die kosten

Ja, die kosten van de 'clubjes', die komen ook altijd terug. Nou, hier zit dat zo; muziekles zou het allerlaatste zijn wat ik zou schrappen. Ik schrap liever vakanties en kleding, als het zou moeten. Of ik ga een dag meer werken. Ik beschouw het als verbreding, verdieping en verrijking maar ook (zeker voor mijn oudste) als eerste levensbehoefte. Voor haar van groter belang dan de lessen op school. Maar dat is heel persoonlijk. Ik ken ook mensen die dat met sport hebben met hun kind(eren).
Overigens hebben mijn oudsten muziekles gehad op school; dat was me een drama. Klassikaal, met zevenentwintig startniveaus. Privéles is dan heerlijk, al kost het veel.

En natuurlijk kan niet elk kind alles. En soms moet je heel creatief zijn. Toch heb ik ook een vriendin met een inkomen op bijstandsniveau en twee kinderen op 'clubjes'. Muzieklessen op het conservatorium van studenten, voor niks, kortingspassen van de gemeente voor sport, een andere vriendin die tekenlessen geeft en in ruil elke week een keer komt eten. Het hoeft niet persé heel duur te zijn.

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 17:50

Yta

Snap ik.Maar ja,sommige ouders hebben die leuke extra kleding en vakanties allang geschrapt.En dan houdt het toch echt een keer op,de rek is er echt een keer uit.

Nely

Nely

12-10-2010 om 13:13

Weinig clubjes hier

onze zoon heeft altijd maar 1 club/vereniging tegelijk gehad, een aantal jaar in combinatie met zijn zwemles. Nu doet hij voor het 2e jaar geen clubs meer, vindt niks leuk genoeg maar gaat regelmatig op woensdagmiddag vrijzwemmen met een paar klasgenoten.

Hij is een kind dat graag tijd overhoudt om gewoon lekker buiten te spelen of binnen iets te doen.

Hillary

Hillary

12-10-2010 om 13:52

Clubjes en clubjes

Het maakt nogal een verschil op welke sport je kind gaat, is dat particulier geregeld of in verenigingsverband? Mijn dochter zit ook op musicalles, maar daarnaast op voetbal. Dat laatste kost geloof ik 8 euro ofzo per maand. Je zou kunnen zeggen dat als kind al 1 duur clubje heeft (musical, paardrijden, tennis) er alleen nog een goedkoop clubje bij mag (voetbal, korfbal etc). Overigens wordt meerder sporten vanaf een jaar of 12 een stuk lastiger, dan is het vaak meerdere keren trainen per sport en moet er ook huiswerk gemaakt worden, plus dat de middelbare school het rooster een paar keer per jaar omgooit en dat kinderen in die periode heel hard groeien waardoor ze tijdelijk blessure-gevoeliger zijn.

Hillary

Hillary

12-10-2010 om 16:32

Connecties

Mijn zoon heeft gewoon gezorgd dat hij bij een teamgenootje in het team kwam wiens ouder fysiotherapeut is . Nu zijn zij het enige team met herstel-trainingen voor de geblesseerden en een professionele verzorger tijdens de wedstrijden (en dat voor 8 euro per maand).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.