Berber
20-09-2013 om 15:18
Ik ga op schoolreis en ik neem mee
Het staat er al. Ik ga mee op schoolreis en krijg daar (pretpark) een handjevol kleuters onder mijn hoede. Wat is handig om mee te nemen?

liora
20-09-2013 om 15:40
even denken
Ik zou in ieder geval meenemen:
een pakje zakdoekjes
een pakje van doe snoetenpoetsdingen
pleisters
valium
Veel plezier alvast!

Ginny Twijfelvuur
20-09-2013 om 15:54
Oh Liora
Wat had ik nu toch graag een like-knop gehad op dit nieuwe forum....

Katniss
20-09-2013 om 17:27
Geld en een telefoon
Ik ben een keer (en nooit weer) op schoolreis meegeweest, en had toen eigenlijk helemaal geen voorzorgsmaatregelen genomen. Ik had geld mee, en mijn telefoon, en daar heb ik het mee gered de hele dag. Was wel na een kwartier mijn hele groepje kwijt, maar ach dat waren allemaal pittige 6-jarige meiden en ze zijn weer allemaal terug gekomen
Wat misschien wel handig is, is een grote rugtas waarin je de tasjes van de kinderen kunt meenemen. Ik vind het altijd een beetje sneu als die kinderen de hele dag met zo'n tas op hun rug lopen.

Jesse_1
20-09-2013 om 21:01
Vlak voor de vakantie nog langs gekomen
http://www.ouders.nl/forum/5-basisschoolkind-4-12/schoolreisje-0
Wat ik handig vind is idd een pakje snoetenpoetsers en een handdoek om even te kunnen afdrogen als ze in zo'n boomstam zijn geweest . Verder komt het allemaal wel goed hoor. In geval van nood is er een EHBO-doos, er is wc papier op de wc's (bij de 'gewone' pretparken) en kinderen hebben zelf genoeg te snoepen e.d. mee. Bovendien hebben ze het als het goed is zo druk, dat ze verder toch nergens aan toekomen.
Veel plezier!

Tineke
20-09-2013 om 21:33
leuk, meegaan op schoolreis!
Voor je eigen gemoedsrust: een mobieltje, pleisters en snoetenpoetsers. Maar zonder dat komt het ook goed. Veel plezier!

Temet
20-09-2013 om 21:37
fles water
Nou is het vermoedelijk niet heel warm, maar een fles water kan handig zijn. Ze hebben zelf wel drinken mee, maar dat zijn vaak pakjes. Willen ze een slokje, moet dat hele pakje leeg. Of ze kunnen niet altijd bij hun drinken (bij onze school werden alle tassen op een hoop verzameld en daarnaast posteerde zich een juf, dus liep alleen de groepsbegeleider met een tas, wat op zich reuze handig is).
Maar goed, dat is ervan uitgaande dat je het niet erg vindt dat er 4 vreemde kleuters aan jouw fles zitten te lurken. Niet iedereen is zo achteloos als ik ben in die dingen.
Ooit hier gelezen op het forum: een fluitje, om het sein 'verzamelen' te blazen. Heb ik ook meegenomen, maar feitelijk niet gebruikt, ze hadden mij de brave jongetjes meegegeven.
Groeten,
Temet

Sukran
24-09-2013 om 03:15
Over die fles water
Wij gaan ook nooit op pad zonder waterfles en ik heb altijd een klein bekertje bij me (zo'n emaille campingding met een oor) dat ik aan m'n tas klip. Daar wordt het water uit gedronken zodat het water in de fles schoon blijft want daar gruwelen wij dan weer van, dat water dat toch weer terugvloeit in de fles als het al in de mond is geweest. Bron van bacteriën, Brr. En rand van bekertje is makkelijk schoon te poetsen.
Verder, niet zozeer om mee te nemen maar wel om te doen: zorg dat je groepje je nummer heeft, zodat je gebeld kan worden (opschrijven op arm of zo). Het zijn kleuters, toch? Dus ik verwacht dat ze geen eigen mobiel mee hebben, of is dat achterhaald inmiddels?
Veel plezier!

Ilva
25-09-2013 om 10:06
koekjes en drinken
Ik neem altijd wat extra koekjes mee en drinken (inderdaad een flesje water maar ook een extra pakje). Dit nadat ik een keer een jongetje in m'n groepje had die helemaal niets bij zich had. Zo triest. Wel gemeld aan juf maar ja toen waren we natuurlijk al in het park.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.