Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ik heb een vraag

ik heb een neefje van 11 jaar hij zit in een rolstoel maar mijn neefje wil graag op de skatebaan spelen maar dat vind ik niet zo veilig mijn zoon Wil met hem samen op de skatebaan maar zijn er ook speciale rolstoelen voor beschikbaar  laat mij maar weten al vast bedankt

Bijtje82

Bijtje82

13-09-2022 om 21:31

Google maar eens op WCMX.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-09-2022 om 21:31

Dat zijn speciale rolstoelen voor sporters. Wat voor een rolstoel heeft hij?

https://www.unieksporten.nl/actueel/nieuws/13266/het-skatepark-in-met-je-rolstoel

Met een gewone rolstoel lijkt me dat inderdaad niet heel veilig. Wij weten niet wat voor rolstoel hij heeft. Ik zou dit met zijn ouders bespreken of en zo ja, onder welke voorwaarden dit kan. Je kunt in ieder geval aanbieden dat jouw zoon de intentie heeft om mee te gaan en neefje te helpen waar nodig.

Wijs de ouders ook naar UniekSporten, zij bieden ook de mogelijkheid om o.a. sportrolstoelen te lenen/huren om te kijken of het bij je past. Ik weet alleen niet of dit ook kan met 'vrij' sporten (dus geen les of cursus) en wat de voorwaarden zijn. 

Je kan ook eens op de Facebookpagina kijken van WCMX Nederland

wat vinden de ouders van het neefje?
Hoe beperkt is het neefje?

Vrienden van mij ook in rolstoel waren zelf vrij ruig met hun rolstoel (eind jaren 80, begin jaren 90) ze deden gewoon mee met dat wat bij onze scouting regio rugby werd genoemd maar feitelijk regelloos knokken om een bal was. Dat werd op een modderig grasveld gespeeld. 

Nu lieten mijn vrienden zich niet makkelijk tegenhouden maar hun ouders hadden ook de houding 'probeer het maar, we zien wel waar het schip strand'. En waren de rolstoelen toen iets robuuster dan de rolstoelen van nu. Maar er kan veel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.