Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Is dit normaal met 10 jaar? [praten over seks etc]

Mijn zoontje van 10 heeft een vriendje. De laatste paar keer dat hij bij ons was heeft hij op de hyve van mijn zoon allerlei dingen geplaatst.

Eerst begon het met een voetballer wiens geslachtsdeel onder de sportbroek uit kwam

Vervolgens een liedje he zullen we een nummertje maken

Laatst een stuk van spongebob wat ook allemaal over sex ging.

Vanmorgen vraagt mijn zoontje dus, mam wat is beffen.
Ik heb het em uitgelegd, want als hij vragen heeft krijgt hij antwoord, maar ik vind het wel erg jong om daar al over bezig te zijn. (persoonlijk dan )
Nu vroeg ik gelijk hoe hij hier op kwam en zei, nou mijn vriendje roept steeds ik ga beffen ik ga beffen etc etc. Ik kan dit toch NIET normaal vinden hoor!

Na het voorval dat hij tijdens een toiletbezoek van mijn zoon die dingen op zijn hyve zette zijn we even bij zijn ouders langs geweest. Dat was begin december. Tot op de dag van vandaag zijn ze er NIET op terug gekomen. Wat ik op zich ook niet netjes vind.

Ik heb wel al als regel dat dit kind bij ons dus niet meer op de PC komt, maar liever zie ik em met dit soort streken helemaal niet meer. Nu stoort mijn zoontje zich er dit schooljaar ook wel gruwelijk aan, en met hem de rest van de vriendjes ook!

Maar herkennen jullie dit op deze leeftijd? Ik bedoel beetje grappen en doordenken en lachen als je iets kleins hoort ala, maar dit gaat mij iets te ver in elk geval

Angel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

15-01-2009 om 23:00

Ken ook zulke kinderen ja...

... en ik snap er ook niks van. Dus ik zie uit naar andere reacties!
Wat zeiden de ouders van het vriendje trouwens?
Je hebt die boeiende hyvesbijdragen meteen gewist/laten wissen, neem ik aan.

tonny
(alle kinderen 17-plus)

MaximeM

MaximeM

15-01-2009 om 23:21

Hier niet

Hoi,

Ik heb hier nog geen vriendjes leren kennen die dit doen. Maar ik denk dat ze er inderdaad echt wel zijn. Een keertje heeft mijn zoontje, opgejut door een vriendje op google op "poesjes" gezocht, omdat hij wist dat je dan allemaal sexplaatjes zou vinden. Alleen ik was in de keuken en had intuïtief in de gaten dat ze iets aan het uitvreten waren. Heb er dus ook meteen wat van kunnen zeggen, ook tegen het vriendje. In jullie geval zou ik het vriendje, als hij weer eens bij jullie is dit ook zeggen. Gewoon vriendelijk, maar hem wel duidelijk maken dat ik bepaalde woorden hier niet wil horen, en zeker geen gore plaatjes op hyves van iemand anders plaatsen. Maar je hebt die ouders toch in december gesproken? Wat zeiden ze dan? En was het nog de bedoeling om er nog een keer op terug te komen? Misschien denken ze dat het zo uitgepraat is?

Maxime

angel68

angel68

16-01-2009 om 07:55 Topicstarter

Nou die ouders

Hebben we begin vorige maand al aangesproken op die rotzooi op hyves...die we idd gelijk verwijderd hebben. Want elke keer als hij komt controleer ik alles.

Die ouders moeten er nu nog op terugkomen. Willen vrees ik niet zien wat er aan de hand is, maar ik vind het te ver gaan.

Gelukkig mijn zoontje ook, dus vriendje is op hyves verwijderd, en voordat de ouders er op terugkomen komt het ventje hier niet achter de pc, en liever nog ook niet binnen. Ik heb daar tuurlijk niet alle zeggenschap in, maar als hij hier komt dan kom ik er zeker op terug.

Vorig jaar logeerde ventje bij ons, en toen we hen aanspraken dat iets niet mocht lachte hij ons ook uit. Toen ik dit naar moeder terugkoppelde was de reaktie...oh ja daar moet ie nog mee leren omgaan als iemand iets zegt..JA HALLO neem aan met 9 jaar dat kinderen toch wel eens te horen krijgen dat iets niet toegestaan is.

Rare is ook: toen mijn zoon bij hun ging eten was ze helemaal over de pis. Mijn zoon was langs een geboortebord gelopen en had geconstateerd dat het wel zeker was dat deze mensen HET gedaan hadden...Nou dat kon toch niet.....Vind ik toch een vrij onschuldige constatering t.o.v het eerder geschrevene!

Marmar

Marmar

17-01-2009 om 17:13

Angel/geboortebord

Ho Angel, dat vind ik nou juist een heel grappige opmerking van je zoontje. En ook nogal kinderlijk naief. Want als je een kind ziet, dan weet je toch gelijk dat de ouders ervan HET minstens 1 keer gedaan moeten hebben? (Hoewel de meeste kinderen dat toch niet achter hun eigen ouders zoeken en dat maar een raar idee vinden En dan zo'n geboortebord zien als een soort advertentie/bevestiging van 'het-gedaan-hebben'... tja, dan moet je zo'n ding maar niet ophangen.
Hebben ze soms ook een video van de geboorte voor het grijpen liggen? Daar zou ik dus helemaal niet op getrakteerd willen worden. Zeker niet als kind of als mijn kind daar toevallig eens is...

Dropke

Dropke

17-01-2009 om 18:23

Tja

Wat is normaal ? Hier ook wel eens een jochie gehad die onze zoon even de weg op het internet wilde leren. Het werd me wel duidelijk dat er wat meer beveiliging op moest. Mijn ervaring is wel, dat kinderen vaak al veel verder zijn, dan de ouders denken. Op die leeftijd lijkt het me vooral stoer praat, maar beter te vroeg voorgelicht als te laat. Mijn dochter kwam op haar 8e met de vraag, Mam wat is pijpen, is dat een vies woord ? Dan sta je wel met je mond vol tanden.Ik heb haar eerst maar gevraagd hoe ze bij dat woord kwam. Ze had iets gezegd over de pijpen van haar broek en de (wat oudere) jongens waren heel hard gaan lachen. Alles wat met sex te maken heeft blijkt grappig en spannend. Ik denk dus dat het wel normaal is.
Gewoon goed voorlichten enin de gaten houden en natuurlijk beveiliging op de pc,

succes Dropke

Internet

Mijn zoon was net 8. hij zat regelmatig op internet op youtube muziek te luisteren. door drukte in de huiskamer vroeg hij of het op de laptop mocht in mijn kamer. tuurlijk, hij is gek op muziek.
tot ik opeens binnen kwam en hij raar deed. bleek hij te zoeken op: naakt zoenen. slik...
Nog niet zo heel ernstig maar ik schrok toch even

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.