Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Jeugdliteratuur 7 jaar


kapitein onderbroek vindt mijn dochter (10 jaar) ook grappig. Zij leest ook allerlei strips. Die kun je ook in de bieb lenen. 

In de bieb hebben ze gedeelte met boeken voor kinderen met dyslexie. Medewerkers daar kunnen je ook tips geven. 

Lena55

Lena55

02-10-2023 om 20:09 Topicstarter

Ik zal zeker eens kijken naar boeken voor kinderen met dyslexie!

MLP heet dat hier (of is dat overal?), Makkelijk Lezen Plein

PhilDunphy schreef op 02-10-2023 om 21:31:

MLP heet dat hier (of is dat overal?), Makkelijk Lezen Plein

Dat is overal

Mijn zoon vond ook een andere serie van Paul van Loon (van Dolfje Weerwolfje) erg leuk: Een weerwolf in de Leeuwenkuil en Weerwolvenfeest.

Superjuffie (moet eerlijk zeggen wel als luisterboek)
Mees Kees
Roald Dahl noemde je al, de Griezels zijn zo leuk (ook als luisterboek)
De 13 levens van Kapitein Blauwbeer (als je m vinden kan) is een heel leuk voorleesboek

Spekkie en Sproet vond mijn kind op die leeftijd heel erg leuk, en de boeken van Jozua Douglas zijn ook erg leuk, bijvoorbeeld ' De verschrikkelijke badmeester'. En misschien vindt hij de boeken van Rutger, Thomas en Paco ook leuk. Juffrouw Braaksel van Carry Slee is ook voor zijn leeftijd.

Michiel van de Hazelhoeve van Astrid Lindgren, daar was ook een tv-serie van (Emiel). Of de “Jeroen en de Zilveren Sleutel” boeken, ook heel leuk. Van Daan Zonderland.

Misschien nog wat jong voor maar De vrijgemaakte Ortjes van Terry Pratchett. 

Een dyslectisch lezer leest vaker langzamer dan andere lezers; niet te dikke boeken kiezen, maar boeken met humor en een verbeeldende wijze van beschrijven zodat ze het niet alleen lezen, maar zich er ook iets bij kunnen voorstellen en er om kunnen lachen.
De boeken van de Kameleon bevatten veel spanning maar ook humor. Verder zijn de hoofdstukken niet te groot, wat ook wel prettig is voor een minder snelle lezer.


heel actueel:

https://www.kluitman.nl/boeken-producten/9789020677263-kameleon-de-kameleon-en-de-mysterieuze-pup

Maar boek nr1 lijkt mij de basis voor veel leesplezier over de gebeurtenissen van deze dappere en slimme jongens.

AnnaPollewop schreef op 09-11-2023 om 08:34:

Michiel van de Hazelhoeve van Astrid Lindgren, daar was ook een tv-serie van (Emiel). Of de “Jeroen en de Zilveren Sleutel” boeken, ook heel leuk. Van Daan Zonderland.

Misschien nog wat jong voor maar De vrijgemaakte Ortjes van Terry Pratchett.

Van Michiel van de Hazelhoeve is een ontzettend leuk luisterboek. Ook met 9 jaar zet dochter die af en toe nog op

Lena55

Lena55

15-11-2023 om 18:33 Topicstarter

Bedankt voor de nieuwe tips! Ik heb ze opgeslagen.

Al vaker genoemd: Geronimo Stilton. Met geurende pagina's, ruwe plaatjes etc. heel geliefd ook bij de minder goede lezers. Borre-boekjes vonden ze hier ook leuk. Serie van groep 3-6 ongeveer, oplopend in niveau. Groep 7,8 bestonden ook Borre boekjes voor, maar die vonden mijn kinderen te kinderachtig.

Weet niet of het al genoemd is, maar de boeken over Costa Banana vond zoon hier ook erg leuk (De gruwelijke generaal en volgende delen), van Jozua Douglas

Reggie Naus heeft ook leuke boeken.
Verder Leven van een Loser, Max Modderman, Hannes Hunebed.
De broeken van David Walliams.
De boeken van Dave Pilkey, Kapitein onderbroek en Dog man zijn heel populair.

Jo Nesbo - Dr. proktors schetenpoeder was hier een van de favorieten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.