Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mama

Mama

05-12-2012 om 12:43

Kind verdrietig: geen surprise en geld als cadeau


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

09-12-2012 om 11:49

Waar zijn de partners?

ik hoor hier steeds de vrouwen over geen tijd, niet creatief enz.
Waar blijven de partners (als die er zijn)of dat familielid, de buur die misschien kan helpen?
Het is élk jaar op 5 december of in die buurt; je hebt een jáár om iets te maken.
Maak een algemene surprise, geef er in het gedicht samen met kind een draai aan zodat het toch bij degene past en klaar.
Kijk op youtube, google, er zijn zoveel eenvoudige en snel te maken voorbeelden te vinden, het lijkt me echt sterk dat dat niet kan lukken.

De surprise die hier de meeste indruk maakte had ik van internet en was precies 10 minuten werk.
En anders mailen jullie me maar

Merel

Merel

09-12-2012 om 13:00

Knutselen of niet

Ik denk dat er gewoon een verschil van opvatting is tussen mensen die heel makkelijk iets knutselen en mensen die knutselen niet leuk vinden. Ik vind knutselen leuk en kan zo 10 surprises uit mijn mouw schudden, maar de rest van mijn huisgenoten hebben 2 linkerhanden en vinden het een verschrikking. Dus ik snap op zich hier ook wel de verhalen van mensen die het druk hebben en waarschijnlijk niet goed kunnen knutselen en gewoon niets creatiefs kunnen bedenken. Die zullen in prive sfeer waarschijnlijk al zeker niet aan surprises doen en hun kinderen ook niet goed kunnen begeleiden. Maar uiteindelijk is het natuurlijk wel de taak van de kinderen zelf om een surprise te maken, en niet van de ouders. Je zou wel aan je kinderen een bijdrage kunnen leveren door wat dozen en leuk knutselmateriaal te helpen verzamelen zodat ze aan de slag kunnen.
En desnoods even rondvragen, ik zou het geen straf vinden om iemand te helpen met het maken van een surprise.

tonny

tonny

09-12-2012 om 16:38

Herinnering

Ooit kreeg ik een stukje zeep en haarelastiekjes. Gewoon ingepakt. Mijn moeder vond dat erg sneu, maar zelf snapte ik het wel. Ik zat bij die jongen in de klas en kende hem goed. Zij niet

Maak zo'n surprisekwestie niet zo groot. Het leven is niet altijd leuk en maakbaar, tegenslagen en tegenslagjes horen erbij en iedereen is anders. Leermoment.

P

P

09-12-2012 om 20:14

Misschien

Misschien moeten we volgend jaar een pre-klaas draadje starten ter herinnering: vertel je kind dat het ook tegen kan vallen!

En daarnaast

Goed idee, P, met een parallel draadje: algemene surprises van (bijna) waardeloze materialen.

En als straks in september weer de klacht komt dat de pepernoten (pardon, kruidnoten) alweer zo vroeg in de schappen liggen moeten we meteen even repliceren met een oproep aan iedereen om dozen en wc-rolletjes te sparen met het oog op de onvermijdelijke surprises.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Groeten,

Temet

P

P

10-12-2012 om 07:01

Lol

Precies en dan hebben de rijmpieten ook wat meer de tijd

Mooi opgelost

P als jij dan svp wil onthouden dat je die draad start als de eerste pepernotenelkjaarvroeger gestart is dan wil ik wel dan een goedkope-2 linkerhanden-surprises-in-5-minuten draadje starten.

Mijn man, heeft geen eens 2 linkerhanden, totaal geen beeldend inzicht, toaal geen oog-handcoordinatie, hij gaat dus nooit surprises maken want dat zou een lijdensweg zijn voor ons allen. Dus hij maakt gedichten, dat vindt hij leuk. Nou moet hij alleen ook nog leren netjes en stevig een gedicht op een pakje te plakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.