Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderen alleen thuis

Stel, je moet 's morgens van 10.00 tot 13.00 werken. De kinderen hebben vakantie, jij niet. Ruilen etc. kan niet. Zou je de kinderen dan alleen thuis laten (9 en 12)?

Tsjor


liora

liora

02-09-2013 om 12:12

Hier

Hoi,

Hier laat ik grote broer niet tijdens buiten spelen oppassen op de jongste. Ik vind daar de risico's veel groter (verkeer). Maar wel zijn we soms bij een speeltuin en ga ik dan even 200 meter verderop koffie halen. Dan zeg ik het tegen de kinderen en moet de oudste wel even 10 minuten oppassen.

Toch weet ik zeker dat de jongste op een leeftijd buiten zal mogen spelen waarop de oudste het nog niet mocht. Die mocht volgens mij pas buiten op de stoep spelen zonder mij toen hij al bijna 8 was. Zo lang zal ik met de tweede niet wachten.

Liora

100%mama

100%mama

03-09-2013 om 09:59

Hier...

Oudste 9, jongste 2. Oudste blijft al wat langer alleen thuis bijvoorbeeld als ik boodschappen ga doen of de jongste ga halen bij de oppasmama. Gaat altijd goed. Neemt sleutel mee als hij naar buiten gaat en heeft een mobiel om mij daarvan op de hoogte te houden zodat ik weet waar hij is. Genoeg buurvrouwen die in nood hem op kunnen vangen maar nog nooit nodig geweest. Ik denk dat het kind afhankelijk is of dit kan ja of nee. Oudste past niet op de jongste, maar meer omdat de jongste een echte durfal is en je ogen in je kont moet hebben om hem in de gaten te houden. Die verantwoordig geef ik de oudste dus niet maar dat ligt niet aan hem. Als het ene kind het niet wil of kan prima, of iemand het wel of niet wil voor zijn kinderen ook prima, maar dat is gebaseerd op je eigen situatie en niet per definitie beter of verantwoordelijker. Hier vandaag voor het eerst na school alleen thuis (opa en oma zijn op vakantie en zoon heeft dit zelf voor gesteld) voor 1,5 uur. Zal prima verlopen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.