Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
alleen

alleen

28-12-2009 om 11:36

Kinderen die te veel speelgoed hebben


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

31-12-2009 om 13:27

Pelle

Hij "praat" wel met playmobielpoppetjes, hij heeft een paar riddertjes die soms ook opeens piraten zijn, hij wisselt ook outfits om. Maar wat me vooral zo tegen staat zijn die enorme plastic bouwwerken, vrijwel kant en klaar. Ik weet zeker dat er niks mee wordt gedaan.
Ben alleen bang dat hij wel erg teleurgesteld is, aan de andere kant, zo'n hijskraan van lego vindt hij ook wel erg gaaf.

Annet

Annet

31-12-2009 om 13:50

Opklapbaar kasteel

Playmobil heeft een leuk kasteel dat opklapbaar is. Je zet het dus makkelijk weg in de kast, geen groot ding in huis. Opengeklapt is het een kasteelmuur met ophaalbrug.
http://www.fokkido.com/Playmobil-4440-PLAYMOBIL-Meeneem-kasteel/nl/product/12674/

Vera*

Vera*

31-12-2009 om 13:53

Rafelkap

Áls je nog eens overstag gaat voor playmobiel en je zoon wil nog steeds een kasteel: koop op marktplaats een kasteel van een ouder model. Deze kastelen hebben wanddelen die je naar eigen believen kan maken in vershillende vormen.

Guinevere

Guinevere

31-12-2009 om 13:53

Waar is draadstarter?

Draadstarter, ben je er nog? Heb je al een antwoord gekregen op je vraag?

Annet

Annet

31-12-2009 om 13:53

Geomag kan best al vroeg

alleen bouwen ze dan veel platter. Mijn zoontje bouwde met 5 jaar lange rijen van staafjes en balletjes. Dit platte bouwen is ook erg leuk hoor. Magneten zijn nou eenmaal fascinerend.
Pas later is zoon de hoogte in gaan bouwen. Hij bouwt met Lego helemaal niet, is hij ook niet handig in. Maar met Geomag lukt het nu aardig. Hij is nu 7,5 jaar.
Groot voordeel van Geomag: het is klein.

Bastet

Bastet

01-01-2010 om 09:03

Klopt

Mijn kleuter oppaskind vindt geomag geweldig.Ik blijf er wel bij,ivm de balletjes,maar hij doet het erg graag.Bij Blokker staan nu geomagdozen voor zes euro!
Groetjes,bastet

Rafelkap

Rafelkap

01-01-2010 om 11:26

Geomag dus

ik zie ook overal aanbiedingen, ziet er wel leuk uit. Onze bijna 5 jarige is erg handig en zal er vast wel wat mee kunnen. Ivm met die aanbiedingen, gaat er toch niet "uit"?

Bastet

Bastet

01-01-2010 om 14:05

Rafelkap

geen idee,maar deze week lagen er nog dozen bij Blokker,van allerlei soorten.
Groetjes,bastet

Rafelkap

Rafelkap

01-01-2010 om 15:54

Bastet

Dank je wel. Ik ga kijken.

Ander speelgoed dan lego

Onze oudste heeft ook Lego. Vriendjes hebben het ook, en ze spelen er graag samen mee als ze bijelkaar over de vloer komen. Dat is geen probleem meer. Mijn man heeft een tafel gemaakt waar hij zijn spullen op uit mag stallen; ik wil wel kunnen stofzuigen in zijn kamertje.
Onze jongste speelt zelden tot nooit meer met de Duplo. Haar kamer is echter een uitbarsting van allerlei soorten speelgoed. Mijn voornemen is het, om daar nu een lekker logische indeling van te maken (m.b.v bakken, die in kast en bureau passen) en dan weer allerlei spullen die niet (meer) in trek zijn, eruit te kieperen.
Bij verjaardagen en Sinterklaas heb ik het voornemen om door het jaar heen een lijstje bij te houden van wat en waarmee ze het liefste spelen en het daarop afv te stemmen wat er op de verlanglijst gaat.
Vroeger, toen de oudste nog een kleuter was en ontzettend veel kreeg van grootouders en vrienden van ons, merkte ik ook al dat een teveel averechts werkt; ik zette een deel op de zolder, een deel op zijn kamertje en een deel beneden enalles wat uit de gratie raakte, bracht ik weer naar de zolder, om er dan weer iets anders vandaan te halen. Dat werkte als een trein!
Vaste regels geven mbt tijd helpt ook: na school bv. eerst even theedrinken met z'n allen, dan een half uur tv kijken, dan buiten spelen, dan binnen, dan een taakje, dan eten, dan pyjama aan en dan nog even binenn spelen. Bijvoorbeeld.

Aaf

Aaf

04-01-2010 om 09:19

Taakje?

Wat is een taakje? En klusje in huis ofzo?

Taakje

Ja, dat is een klusje. We hebben sinds kort bv. twee mandjes voor de haard staan, waarin ik al het speelgoed stop dat ze ofwel nieuw krijgen, ofwel van boven mee naar beneden hebben genomen. Dat moeten ze eens in de week naar hun kamer brengen en opruimen.
Of tafel dekken, of vast hun eigen kamer opruimen -voor zover ze dat zelf kunnen, ik moet altijd nog wel even helpen-, of het buitenspeelgoed opruimen, of hun jassen, mutsen, handschoenen en shawls netjes ophangen...verzin maar wat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.