Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderen niet welkom bij opa en oma hoe omgaan


als het wens is zou ik me eraan houden , ben je trouwens beter kwijt dan rijk , snap dit niet , je zou denken dat kleinkinderen je alles betekent , maar hier is het ook hoor , onze kinderen zijn voor men schoonfamilie enkel strond , veel sterkte 

Ik ben zelf een oma en ernstig ziek. Onze kleinkinderen varieren nogal in leeftijd dus ook in drukte.  Onze oudste zoon heeft 3 kinderen (14, 12, 9) waarvan de jongste ook druk is maar gecorrigeerd wordt door de oudere kinderen. Onze jongste zoon heeft 2 kinderen (4 en 6) die behoorlijk actief zijn overal aanzitten en veel kabaal maken, en onze dochter heeft 2 kinderen( 9 en 11) die zo rustig zijn dat je je wel eens afvraagt of ze er wel zijn. De dynamiek van die kinderen varieert nogal en dat maakt dat je het ene kind beter kunt handelen dan het andere. Drie oudste over de vloer geen probleem, 2 jongste over de vloer en ik ben 2 dagen uit de running. Ga ik echter bij hen op bezoek dan kan ik rustig gaan zitten en hoef ik niets te doen en ben ik 1 dag uit de running. Het zou dus zomaar kunnen dat deze oma dat ook ervaart. Ze kiest voor zichzelf in haar vervelende situatie. Heb begrip voor keuzes van mensen en als je een keuze niet snapt vraag om uitleg en veroodeel niet zomaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.