Deto
15-03-2026 om 04:38
Kinderfeestje
Hallo allemaal
Mijn zoon wilt een kinderfeestje geven t.b.v. zijn verjaardag. Helemaal prima. Maar wat hij wilt gaan doen met zijn kinderfeestje, kost in totaal +- €400 (hij mag 10 kinderen uitnodigen).
Ik vind dat behoorlijk veel geld voor een kinderfeestje. Wat is jullie mening hierover en wat vinden jullie een "normaal" bedrag aan kosten voor een kinderfeestje met 11 kinderen?
Euphoria
19-03-2026 om 09:30
FruitMoeder schreef op 19-03-2026 om 09:28:
[..]
Maar dat is het dilemma van TO. Zoon wil graag iets duurs met zijn 10 vrienden doen.
En ze vraagt om onze visie of aanpak en die geef ik.
Euphoria
19-03-2026 om 09:32
Miepjecody schreef op 18-03-2026 om 17:06:
[..]
Heeft niets met de loef afsteken te maken
Ik reageer op iemand die zegt dat je nooit meer dan 3 of 4 vrienden kan hebben, ook als volwassene niet.
Ik schrijf niet dat jij dat doet. De algemene tendens is ineens dat de berichten gaan over wel of niet meer dan 2 of 3 echte vrienden kunnen hebben.
MamaE
19-03-2026 om 17:44
Natuurlijk kun je meer dan 2 of 3 goede vrienden hebben. Ook als je die mensen niet midden in de nacht belt. Ik heb ook vrienden die verder weg wonen.
En daarnaast bellen kinderen in de basisschoolleeftijd überhaupt hun vrienden niet midden in de nacht (hoop ik). Het lijkt me ook niet relevant of je over twee of tien of twintig jaar nog vrienden bent. Je bent nu jarig en dan vraag je mensen op je feestje waar je nu geregeld mee speelt. Als je er tien wil vragen, betekent dat een goedkopere activiteit. Wil je er maar twee vragen, dan kun je misschien wel iets duurders doen.
troelahoep
20-03-2026 om 08:48
Euphoria schreef op 19-03-2026 om 09:32:
[..]
Ik schrijf niet dat jij dat doet. De algemene tendens is ineens dat de berichten gaan over wel of niet meer dan 2 of 3 echte vrienden kunnen hebben.
Ach ja, dat gebeurt soms in een discussie toch?
troelahoep
20-03-2026 om 08:49
Ik denk dat TO zijn/haar antwoord al wel gehad heeft: de meeste mensen vinden ruim 400 euro uitgeven aan een kinderfeestje wat veel van het goede.
larsder
20-03-2026 om 10:21
Het piratenverhaal van Picunia is precies wat ik bedoel. Zelf organiseren met een thema kost wat werk maar de kinderen onthouden het jaren later nog. Een escape room of trampolinepark is na twee weken al vergeten.
Bij ons doen we het ook zelf. Tuin, speurtocht, pizza maken met de kinderen zelf. Kost misschien €50 voor tien man, iedereen heeft het naar zijn zin en je hoeft niemand met een bus heen en terug te rijden.
Euphoria
20-03-2026 om 11:22
larsder schreef op 20-03-2026 om 10:21:
Het piratenverhaal van Picunia is precies wat ik bedoel. Zelf organiseren met een thema kost wat werk maar de kinderen onthouden het jaren later nog. Een escape room of trampolinepark is na twee weken al vergeten.
Bij ons doen we het ook zelf. Tuin, speurtocht, pizza maken met de kinderen zelf. Kost misschien €50 voor tien man, iedereen heeft het naar zijn zin en je hoeft niemand met een bus heen en terug te rijden.
Nou, poeh poeh…aai over je bol hoor!
FruitMoeder
20-03-2026 om 13:02
Miepjecody schreef op 19-03-2026 om 10:15:
to, als je het kan betalen, gewoon een keer doen
Maar legt ze dan de lat niet veelste hoog? Niet alleen voor volgend jaar, want haar zoon wil vast dan eenzelfde soort feestje. Maar ook voor andere ouders die nu denken dat 400 euro een normaal budget is voor een kinderfeestje.
Miepjecody
20-03-2026 om 13:22
FruitMoeder schreef op 20-03-2026 om 13:02:
[..]
Maar legt ze dan de lat niet veelste hoog? Niet alleen voor volgend jaar, want haar zoon wil vast dan eenzelfde soort feestje. Maar ook voor andere ouders die nu denken dat 400 euro een normaal budget is voor een kinderfeestje.
Ik denk dat je duidelijk kan aangeven dat zon bedrag niet elke keer gangbaar zal zijn
RaSa
20-03-2026 om 14:00
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit nagedacht over wat het feestje van vriendinnetje X heeft gekost. En je kan prima uitleggen dat het eenmalig is. En misschien vindt TO het zelfs wel prima om het volgend jaar weer te doen.
Gingergirl
20-03-2026 om 14:22
[..]
Wie zegt dat dat zo is? Dat hoeft helemaal niet hoor, je kunt met de meeste kinderen prima afspraken maken. Bv dat iets een eenmalige uitzondering is.
400 euro voor een feestje is geen " normaal" budget voor iedereen. Net zo goed als dat goedkope feestjes " normaal" budget zijn voor iedereen. Het zijn simpelweg persoonlijke keuzes die mensen maken binnen de mogelijkheden die ze hebben. Verschil mag daarin zijn.
troelahoep
20-03-2026 om 17:15
RaSa schreef op 20-03-2026 om 14:00:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit nagedacht over wat het feestje van vriendinnetje X heeft gekost. En je kan prima uitleggen dat het eenmalig is. En misschien vindt TO het zelfs wel prima om het volgend jaar weer te doen.
Oh, ik wel want ik heb best wat gekke dingen voorbij zien komen, als in dat ik me verbaasde dat er zoveel geld werd uitgegeven om het feestje maar uit te besteden en lang genoeg te laten duren. Zoals én lasergamen, én minigolf, én trampolinespringen en daarna naar de grote gele M, met 2 auto's vol kinderen.
troelahoep
20-03-2026 om 17:15
Euphoria schreef op 20-03-2026 om 11:22:
[..]
Nou, poeh poeh…aai over je bol hoor!
En waarom nou weer de poeh poeh?
Euphoria
20-03-2026 om 20:42
troelahoep schreef op 20-03-2026 om 17:15:
[..]
En waarom nou weer de poeh poeh?
In combinatie met die aai over haar bol.