Deto
15-03-2026 om 04:38
Kinderfeestje
Hallo allemaal
Mijn zoon wilt een kinderfeestje geven t.b.v. zijn verjaardag. Helemaal prima. Maar wat hij wilt gaan doen met zijn kinderfeestje, kost in totaal +- €400 (hij mag 10 kinderen uitnodigen).
Ik vind dat behoorlijk veel geld voor een kinderfeestje. Wat is jullie mening hierover en wat vinden jullie een "normaal" bedrag aan kosten voor een kinderfeestje met 11 kinderen?
Deto
21-03-2026 om 03:54
Bedankt voor de reacties allemaal.
We hebben gekozen voor een andere activiteit te gaan doen wat de kosten aanzienlijk heeft gedrukt 🙂
FruitMoeder
23-03-2026 om 07:53
troelahoep schreef op 20-03-2026 om 17:15:
[..]
Oh, ik wel want ik heb best wat gekke dingen voorbij zien komen, als in dat ik me verbaasde dat er zoveel geld werd uitgegeven om het feestje maar uit te besteden en lang genoeg te laten duren. Zoals én lasergamen, én minigolf, én trampolinespringen en daarna naar de grote gele M, met 2 auto's vol kinderen.
Heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik was er persoonlijk niet zo happy over. Mijn dochter wilde toen ook dat soort dingen met zoveel kinderen. Als ik haar vertelde dat het niet kon was het standaard antwoord gelijk maar die en die deden het ook.
FruitMoeder
23-03-2026 om 07:54
Deto schreef op 21-03-2026 om 03:54:
Bedankt voor de reacties allemaal.
We hebben gekozen voor een andere activiteit te gaan doen wat de kosten aanzienlijk heeft gedrukt 🙂
Wat heb je gekozen dan? En konden al zijn vrienden mee?
Poezie
23-03-2026 om 08:13
Euphoria schreef op 20-03-2026 om 11:22:
[..]
Nou, poeh poeh…aai over je bol hoor!
Ik deed het ook altijd zo. Niet om mezelf op de borst te kloppen maar uit noodzaak.
larsder
23-03-2026 om 10:35
Poezie schreef op 23-03-2026 om 08:13:
[..]
Ik deed het ook altijd zo. Niet om mezelf op de borst te kloppen maar uit noodzaak.
Ja ik snap niet wat er nou zo raar aan is.
MamaE
23-03-2026 om 13:59
FruitMoeder schreef op 23-03-2026 om 07:53:
[..]
Heb ik ook wel eens meegemaakt. Ik was er persoonlijk niet zo happy over. Mijn dochter wilde toen ook dat soort dingen met zoveel kinderen. Als ik haar vertelde dat het niet kon was het standaard antwoord gelijk maar die en die deden het ook.
Mijn ouders zijn dan altijd dat ze 'geen jongen hadden met die en die'. Met andere woorden; niet ons kind, niet onze zorg. Wij maken andere keuzes.
Ik kan me eerlijk gezegd geen feestjes met drie of meer activiteiten herinneren. Ook niet bij mijn kind (nu groep 7). Wel bijvoorbeeld ergens heen en dan ergens anders wat eten. Maar niet drie activiteiten die allemaal 15-25 euro per kind kosten.
Ginevra
23-03-2026 om 15:35
troelahoep schreef op 20-03-2026 om 17:15:
[..]
En waarom nou weer de poeh poeh?
De toon van dat bericht kwam nogal zelfingenomen over. Het gaat er niet om dat mensen zelf een kinderfeestje organiseren, maar zoals Larsder het schreef had het een beetje de toon van "nou, als je maar wil dan kan het best, neem een voorbeeld aan mij, ik doe het zo en zo en dat is beter en goedkoper".
Dat zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn maar ik snap wel dat Euphoria dat er in las.
troelahoep
26-03-2026 om 09:04
Ginevra schreef op 23-03-2026 om 15:35:
[..]
De toon van dat bericht kwam nogal zelfingenomen over. Het gaat er niet om dat mensen zelf een kinderfeestje organiseren, maar zoals Larsder het schreef had het een beetje de toon van "nou, als je maar wil dan kan het best, neem een voorbeeld aan mij, ik doe het zo en zo en dat is beter en goedkoper".
Dat zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn maar ik snap wel dat Euphoria dat er in las.
Zo las ik het niet. Ik denk dat er best veel ouders zijn die stress hebben over hoeveel een feestje 'moet' kosten en dat Larsder eerder wil laten zien dat het helemaal niet veel hoeft te kosten en je toch een leuk feestje hebt. Tamelijk lullig omdat neer te halen met een 'aai over de bol'.
Gingergirl
27-03-2026 om 13:47
troelahoep schreef op 26-03-2026 om 09:04:
[..]
Zo las ik het niet. Ik denk dat er best veel ouders zijn die stress hebben over hoeveel een feestje 'moet' kosten en dat Larsder eerder wil laten zien dat het helemaal niet veel hoeft te kosten en je toch een leuk feestje hebt. Tamelijk lullig omdat neer te halen met een 'aai over de bol'.
Dat iemand een tip geeft voor een leuk feestje wat low-budget is, is natuurlijk helemaal prima. Net wat jij zegt; voor sommige ouders is dat ook noodzaak om de kosten laag te houden.
Echter het zinnetje;
Zelf organiseren met een thema kost wat werk maar de kinderen onthouden het jaren later nog. Een escape room of trampolinepark is na twee weken al vergeten.
Dit kan zijn ervaring zijn maar geldt niet voor iedereen. Dat een duurder uitje zo weer vergeten is, is echt voor de meeste kinderen niet zo. Mijn kinderen hebben daar jaren later nog steeds mooie herinneringen aan. Het zinnetje komt nogal snerend over, zo van " een uitje is en duurder en zo weer vergeten", maar een thuisfeestje is goedkoper en onthouden ze wel. Alsof het een betere keus is. Het is eerder een persoonlijke keus van de jarige job of jet.
FruitMoeder
27-03-2026 om 14:08
Gingergirl schreef op 27-03-2026 om 13:47:
[..]
Dat iemand een tip geeft voor een leuk feestje wat low-budget is, is natuurlijk helemaal prima. Net wat jij zegt; voor sommige ouders is dat ook noodzaak om de kosten laag te houden.
Echter het zinnetje;
Zelf organiseren met een thema kost wat werk maar de kinderen onthouden het jaren later nog. Een escape room of trampolinepark is na twee weken al vergeten.
Dit kan zijn ervaring zijn maar geldt niet voor iedereen. Dat een duurder uitje zo weer vergeten is, is echt voor de meeste kinderen niet zo. Mijn kinderen hebben daar jaren later nog steeds mooie herinneringen aan. Het zinnetje komt nogal snerend over, zo van " een uitje is en duurder en zo weer vergeten", maar een thuisfeestje is goedkoper en onthouden ze wel. Alsof het een betere keus is. Het is eerder een persoonlijke keus van de jarige job of jet.
Er staat niet dat een thuisfeestje beter is maar dat je het makkelijker onthoudt. Als het helemaal in de soep loopt blijven kinderen dat ook onthouden.
AnnaPollewop
27-03-2026 om 14:29
Gingergirl schreef op 27-03-2026 om 13:47:
[..]
Echter het zinnetje;
Het is maar waar je gevoelig voor bent. Voor iemand die niet veel geld te besteden heeft of wil besteden kunnen jouw reacties ook weer snerend overkomen.
Wij deden ook wel thuisfeestjes, hardstikke leuk, en weg feestjes, ook leuk en soms totaal mislukt en soms best heel geslaagd, maar als daarover vertellen al sneren en opscheppen is wordt het wel heel lastig om hier iets uit eigen ervaring te vertellen.
Gingergirl
27-03-2026 om 14:32
FruitMoeder schreef op 27-03-2026 om 14:08:
[..]
Er staat niet dat een thuisfeestje beter is maar dat je het makkelijker onthoudt. Als het helemaal in de soep loopt blijven kinderen dat ook onthouden.
Wat dus vaak niet het geval is. Dat is een persoonlijke ervaring.
Gingergirl
27-03-2026 om 14:37
AnnaPollewop schreef op 27-03-2026 om 14:29:
[..]
Het is maar waar je gevoelig voor bent. Voor iemand die niet veel geld te besteden heeft of wil besteden kunnen jouw reacties ook weer snerend overkomen.
Wij deden ook wel thuisfeestjes, hardstikke leuk, en weg feestjes, ook leuk en soms totaal mislukt en soms best heel geslaagd, maar als daarover vertellen al sneren en opscheppen is wordt het wel heel lastig om hier iets uit eigen ervaring te vertellen.
Ik benadruk juist dat iedereen vooral zelf moet kiezen hoe hij/zij zn feestje viert. Hoe je zo'n feestje ervaart blijft gewoon persoonlijk. Wat de een leuk vindt, vindt de ander minder en vice versa.
Anoniemvoornu
27-03-2026 om 14:47
FruitMoeder schreef op 27-03-2026 om 14:08:
[..]
Grote onzin. Kinderen zijn net mensen en hebben verschillende karakters. Ik vond het kinderfeestje waar we naar de bios gingen het meest indrukwekkende (ik was nog nooit naar de bios geweest) en zo heeft ieder kind zijn eigen voorkeuren. Je kan niet 1 soort feestje als beste neerzetten. Net zoals een budget. Er is geen goed of fout. Het is maar net wat je budget is en jouw en/of je kind zijn voorkeuren. Hetzelfde voor het aantal vrienden ' je lijkt nogal vast te zitten in dat jouw beleving de waarheid is . Ik vind 10 vrienden bijv helemaal niet uitzonderlijk.
On topic . To kun je je kind een budget geven en dat jullie samen kijken wat er mogelijk is daarmee? Gewoon aangeven dat je het te duur vind en wat je wel er aan uit wilt geven?