Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderverjaardagen


MamaE schreef op 08-05-2023 om 12:08:

[..]

 Zo zijn wij voor dochters achtste verjaardag deze meivakantie naar de show van Ernst en Bobbie geweest. Ze heeft voor haar verjaardag nog wel wat kleins gekregen op de dag zelf, maar ze begrijpt ook dat dat uitje haar cadeau was.

Op die leeftijd kan dat wel ja. Ik weet niet op de gemiddelde (aanstaande) kleuter het begrijpt en/of leuk vindt als die hoort 'je oom (waar je niks mee hebt) gaat met jou nog een keer iets leuks doen'. 

Dat kan denk ik alleen als de ooms als vanaf een jaar of 2 dergelijke uitjes hebben gegeven. Dan hoort het erbij: Oom A gaat altijd met mij naar de Mac als ik jarig ben. Als Oom A dan ineens overslaat en een cadeau gaat geven, dan is dat tot een bepaalde leeftijd weer verwarrend.

Maar je kunt sowieso niet iemand een dag met je kind opzadelen onder het mom van cadeautje voor kind. Vandaar dat ik me ook afvroeg: is het de bedoeling dat de ooms alleen het kind meenemen, of is 4 kaarten voor de Efteling kopen voor de jarige en zijn ouders en het andere kind meer het idee? 

4 kaarten voor de efteling voor jarige en gezin kopen terwijl er één kleuter jarig is?
De laatste keer dat ik in mijn tuin keek stond er nog geen geldboom hoor.
Dan zijn je verwachtingen echt wel veel te hoog hoor.

1 kaartje kopen vooruit, maar als het hele gezin dan gaat, begrijpt een kleuter waarschijnlijk niet dat zijn kaartje een cadeau was. Want voor zichzelf en andere kind kopen de ouders ook gewoon een kaartje, dus mee mogen is in die zin geen gunst of zo in de ogen van het kind. 

MamaE schreef op 08-05-2023 om 12:34:

4 kaarten voor de efteling voor jarige en gezin kopen terwijl er één kleuter jarig is?
De laatste keer dat ik in mijn tuin keek stond er nog geen geldboom hoor.
Dan zijn je verwachtingen echt wel veel te hoog hoor.

Ja, dat zijn ze sowieso al als je wil dat ooms je kind meenemen waar ze helemaal niets mee hebben. Dan kunnen er nog wel meer gekke verwachtingen bij die ik niet kan volgen

Een uitje is heel leuk maar ook vaak duurder dan een gewoon cadeautje. Voor 10-20 euro kan je al een heel leuk cadeau kopen voor een kleuter waar hij/zij blij mee is. Een uitje is veel duurder. Zelfs als je iets goedkoops gaat doen zoals naar een lokale speeltuin dan zit je met benzine/entree/ijsje al vlug aan een hoger bedrag. En als je iets specialers zou willen doen (dierentuin, klein pretpark, bioscoop) dan loopt het vlug op. 

Dat is natuurlijk prima als je het kan betalen en zelf ook leuk vindt om een halve/hele dag met een klein kind op te trekken maar ik snap best dat het enthousiasme van de ooms daarvoor niet heel groot is.

Ik zou verder geen grote verwachtingen hebben en ze gewoon blijven uitnodigen als je het wil blijven vieren. En als je geen zin hebt om het te vieren dan doe je dat gewoon niet. Maar ze helemaal nooit meer uitnodigen helpt natuurlijk niet mee aan het bevorderen van de band mocht dat het doel zijn.

Toch blijft het jammer dat wanneer de antwoorden die TO zoekt uitblijven, er niet meer gereageerd wordt. 

Verder is het wel vrij normaal toch? Ik heb zelf kinderen, maar ben niet bepaald close met neefjes en nichtjes. Tuurlijk, verjaardagen ben ik van de partij. Feestdagen zijn we van de partij en dan speel ik de lieve leuke oom. Maar buiten die dagen zie ik ze ook niet echt. Niet in de eerste plaats omdat ik hun ouders vervelende zakken hooi vindt, maar toch ook omdat een leven met 3 kids en alles wat daar bij komt kijken al druk genoeg is. Dan wordt je selectief in waar je wel en niet heen gaat. Dan zit ik liever op zondagmiddag een biertje te drinken in de kantine, dan dat ik mijn zussen een bezoekje breng. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.