Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleding voor dunne beentjes


Decembermamma schreef op 18-07-2022 om 14:00:

[..]

Kiabi weet je dat zeker ? Voor jongens zijn her net jute zakken.

Jazeker, elk jaar kopen we in Frankrijk de zomer en wintergarderobe voor zoon. Juist omdat hij zo smal is, geen heupen en erg dunne benen. Vooral broeken zijn daar perfect; juiste beenlengte maar smal bij heupen en taille. Bij andere winkels is de beenlengte goed maar dan altijd te breed bovenin.

Kiabi heeft wel een kledinglijn speciaal voor stevige kinderen, misschien heb je daar ook iets van gekocht? 

Zoeken naar maat 110

Dat is een "tussenmaat" = lange 104

Gingergirl schreef op 18-07-2022 om 14:21:

[..]

Jazeker, elk jaar kopen we in Frankrijk de zomer en wintergarderobe voor zoon. Juist omdat hij zo smal is, geen heupen en erg dunne benen. Vooral broeken zijn daar perfect; juiste beenlengte maar smal bij heupen en taille. Bij andere winkels is de beenlengte goed maar dan altijd te breed bovenin.

Kiabi heeft wel een kledinglijn speciaal voor stevige kinderen, misschien heb je daar ook iets van gekocht?

In Frankrijk shoppen! Daar zijn kinderen veel tengerder (?) gebouwd.

Marie111 schreef op 18-07-2022 om 14:48:

Zoeken naar maat 110

Dat is een "tussenmaat" = lange 104

Deze tip snap ik niet. Als 104 al te breed is, koop je toch geen maat groter.

Zeeman valt ook smal heb ik begrepen

Evaluna schreef op 18-07-2022 om 15:53:

[..]

In Frankrijk shoppen! Daar zijn kinderen veel tengerder (?) gebouwd.

Kleding is bij franse maten wel een stuk smaller vind ik( zal per merk verschillen). Mijn dochter is 6 jaar maar heeft in Frankrijk de kledingmaat voor 8 jarigen. Kleding van bv H&M valt qua shirts en zo prima, maar broeken en leggings zijn altijd te wijd bij mijn kids bij de buik en heupen. 

Due-scimmie schreef op 18-07-2022 om 15:58:

[..]

Deze tip snap ik niet. Als 104 al te breed is, koop je toch geen maat groter.

Excuses, in de haast de vraag niet goed gelezen. 

Maar wellicht is het handig, voor als dochter langer, maar niet breder wordt

Bij Franse kleding is het even opletten qua maat inderdaad. De Franse kindermaten zij TOT een bepaalde leeftijd, de Nederlandse VANAF. Je moet dus inderdaad een maat groter hebben. De zuid Europese merken vallen meestal wat smaller, daar zijn ze iets tengerder. 

Bijtje82

Bijtje82

18-07-2022 om 20:58

En anders primark. Die hebben echt alles maatje inimini. Maar tja.. Kwalitatief niet geweldig. 

petit bateau, jacadi

B.nosy heeft een lijn met strakke leggings. Je kan het wel zien op het model maar volgens mij hebben ze geen naam. De enige broeken die onze dochter (eerder smal maar redelijk gemiddeld) soms te strak zitten.

Vallen ook relatief klein uit, ik koop altijd een maatje groter.

Hier ook hele smalle dames. Ze had met 7 jaar nog korte broeken 92 aan. Dat is dus ook de tip. Gewoon kleiner pakken. Maakt toch niets uit als het nog iets korter is?

oh en voor de winter idd Okaidi. Zoals eerder aangegeven. Dat is heel smal. 

Pytha123 schreef op 19-07-2022 om 16:34:

Hier ook hele smalle dames. Ze had met 7 jaar nog korte broeken 92 aan. Dat is dus ook de tip. Gewoon kleiner pakken. Maakt toch niets uit als het nog iets korter is?

Hier met 9 maatje 110 zwemshorts en korte broeken..Maar de we heeft vaak goed passende broeken zeeman ook.

Primark is smal, decathlon ook, voor sportkleding. En online bij Shein of andere chinese winkel, dat valt ook smal. Hema, Wehkamp, Bonprix valt allemaal breed. Terstal kun je ook nog proberen. En voor korte broeken inderdaad kopen op de taillemaat en niet op de lengtemaat. Mijn dochter van 12 is 160cm en draagt onderbroeken 140. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.