Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kledingmerken voor bolle buikjes?

Onze dochter van 10 is geen sprietje, klein beetje mollig. Maar valt met haar BMI netjes in het groene vak. Het mollige zit vooral in haar buik. Ze heeft een bolle buik, maar geen dikke billen, bovenbenen of armen.

Probleem: broeken kopen.
Als ze rond haar benen en billen netjes zitten, zijn ze te strak voor over haar buik. Dus blijven ze onder haar buik hangen, wat er niet netjes uitziet en ook niet lekker zit.
Grotere maat resulteert in lelijke 'zakken' t.h.v. billen en liezen en veel te lange pijpen.

Ik ben op zoek naar merken (spijker)broeken die wat hoger vallen dan de tegenwoordig zo moderne heupbroeken en die wat betreft model wat meer geschikt zijn voor mijn dochters figuur.

Tips? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje66

kaatje66

04-10-2009 om 16:14

Hier ook

Onze dochter precies hetzelfde. ZIt netjes in haar BMI (in het midden)Is lang, verder slank, behalve dat buikje. Is denk ik nog steeds het babyvet of zo We hebben nu enkele broeken gekocht bij shoeby fashion. Dit zijn taillebroeken. En dat zit perfect. Precies de broek die ze zoekt, strakke pijpen etc. Ze heeft ook nog een broek van de C&A die goed past. Hetzelfde probleem hebben we trouwens met onderbroeken. ZIjn ook allemaal van die heupslips. DUs haar buik valt erover. Hebben nu bij Action onderbroeken gekocht. OOk met een randje die boven haar broek uitkomen maar die toch over haar buik vallen. Hetzelfde probleem hebben we met bikini's. Hebben we opgelost met een bijpassende surfbroek. Het begint trouwens nu bij te trekken haar buikje. Ze is inmiddels flink de hoogte in aan het schieten. Dit tot grote vreugde van haar. Want het buikje vond ze dus echt niet leuk.
Ik kijk trouwens mee met dit draadje kijken of er nog meer suggesties zijn.
Succes
groetjes Kaatje(66)

Prulletje

Prulletje

04-10-2009 om 22:26

C&a

C&A heeft van een aantal kinderbroeken ook een XL variant. Dus de gewone maten, maar breder. Die zitten hier altijd net iets beter dan de gewone broeken.

Prulletje

ayla

ayla

05-10-2009 om 09:33

Ja hier ook

dochter heeft ook ene dikke buik, daarnaast heeft zij het probleem dat zij vanwege obstipatie en andere darmproblemen absoluut niets straks om haar buik verdraagt. Ik heb vaak het probleem dat als het om haar buik past het achter zwabbert bij haar billen. Hier zitten esprit broeken vaak goed, mexx is vaak wat smal. Zara zit ook wel redelijk maar is toch vak bij haar billen wat ruim. zara valt echter wel zo ruim dat ik hem zelfs moet aantrekken. Ik heb ook een cars spijkerbroek die haar erg goed zit.C&A gaat ook vaak wel goed.
het liefste zou ik ene spijkerbroek hebben met een brede elastieken bovenband, dat zou dochter echt goed zitten en geen pijn doen

mamma X

mamma X

05-10-2009 om 11:05 Topicstarter

Kaatje, prulletje en ayla

Bedankt zover voor de reacties!
Bij C&A waren we geweest, maar hebben nog niet de XL versie ontdekt. Ik ga nog eens terug om er naar te vragen.
Bij Zara zijn we geweest, maar helaas niet geslaagd.
Bij Esprit heb ik gekeken, maar van de jeans met een normale tailleband, is bij allemaal haar maat eruit. Esprit vult vaak genoeg aan, dus die houd ik in de gaten.
Ik heb gekeken bij Shoeby Fashio (leuke site trouwens!), maar ik vind de omschrijvingen nogal beknopt. Bij het model Senna bijvoorbeeld, lijkt het me een vrij lage broek? Welk model heeft jouw dochter, Kaatje?
Voor Cars ga ik nog even op pad. Dat hebben ze volgens mij bij CoolCat?
Voor Ayla: Geen spijkerbroek weliswaar, maar ik heb voor mijn dochter een heel soepele broek met zo'n breed elastiek, aantrekkoordje en enigszins laag kruis. Het is haar yoga broek. Die knelt absoluut niet, en die zie je op het moment volop in de winkels hangen. Misschien ook wat voor jouw dochter?
Tot zover. Ik hoop dat er nog meer tips komen.
Groetjes, Mamma X.

ayla

ayla

05-10-2009 om 11:15

Mijn geluk

is dat dochter verzot op jurkjes is, en dat knelt niet. Dus een jurkje met een legging werkt hier meestal nog het beste.

we women verkoopt trouwens ook kinderkleding, ik wete echter niet hoe dat valt

katriend

katriend

05-10-2009 om 11:48

Ja lastig

Hier ook een bolbuikige dochter. Bij haar komt het door een holle rug waardoor de buik naar voren staat en waardoor ze slappe buikspieren heeft. Broeken kopen is een groot drama, want ze wil altijd andere modellen dan die haar staan. Skinny jeans bijvoorbeeld, dat gaat niet over haar buik. We slagen bij C en A en H en M, maar dat is natuurlijk niet zo heel cool in haar ogen, maar het gaat niet anders. Gelukkig heeft zij ook lang tijd jurkjes leuk gevonden, dat ging inderdaad een stuk gemakkelijker. Nu is ze weer bij broeken. Soms heeft ze de broeken onderaan de billen hangen maar die passen dan wel weer om haar buik. Helaas is het lastig iets te vinden.
Cars valt juist smal, is mijn ervaring.
Ik heb ook een zoon die juist heel smalletjes is. Die heeft weer een ander probleem: alles slobbert hem om het lijf. Dat is ook niet ideaal.

Vera*

Vera*

05-10-2009 om 11:51

Zeeman

Voor dochter die i.p.v. de lengte alleen maar de breedte inging/gaat en dus een buikje kreeg paste de broeken van de Zeeman goed. Tot maat 122-128 zit er knoopsgatenelastiek in de broeken. Nu zijn de broeken te kort en zoek ik ook nog naar de opvolgers. Mijn dochter heeft geen billen, nooit gehad ook, en daardoor blijft er aan de achterkant ook niets hangen terwijl door het buikje het aan de voorkant naar beneden glijdt. De hoop dat ik een écht mooi vallende broek vind heb ik al opgegeven. Na tien minuten hangt die toch weer laag.

jow

jow

05-10-2009 om 12:46

Otto

Ik kocht laatst voor mijn zoon van 10 jr, 2 xxl broeken bij de Otto. Hij draagt lengte maat 134 maar qua middel had ie wel 140 of ruimer nodig, voor broeken konden we voor de zomer niet slagen. Nu gelukkig geslaagd bij Otto. Ze passen perfect, door de goede verhoudingen van die xxl broeken zie je van zijn bolle buik niks meer, het staat 'm leuk en de broeken zitten goed. De prijs vond ik ook niet gek, 20 euro per broek. Misschien vind je op hun website ook leuke meidenbroeken.

JanetEE

JanetEE

05-10-2009 om 23:18

Vogele

Met m'n dochter (9, bijna 10) koop ik al enige tijd strech spijkerbroeken bij Vogele. Die zitten haar erg goed.

Groetjes,

Jeanet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.