Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuter met druk koppie


Junio schreef op 20-02-2023 om 20:13:

Er zitten veel tips bij waar we wel wat mee kunnen, met name het bedritueel, want dat haasten we er nu doorheen om maar op tijd in bed te liggen. Stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Hopelijk helpt het en inderdaad het zal ook een beetje de aard van het beestje zijn. Maar het zou fijn zijn als we met een simpele ingreep wat bij kunnen dragen aan wat meer slaapuren, dat is voor hem zelf ook fijner.

Verduisteringsgordijnen zijn er, warmte hebben we ook al wat aan gedaan, zo’n slaapwekker ook.

Hier was het motto altijd: liever wat later erin en dan doorslapen tot 6.45 dan zorgen dat ze om 19 30 lagen en dan vroeg wakker waren. 

Misschien toch een verzwaringsdeken proberen. 

ik heb nog een tip voor je. Het boekje slaapklets. Soort dagboekje wat je voor het slapen samen in vult. Het helpt om de prikkels van de dag te verwerken en bespreken hoe e dag er na er uit gaat zien. Ik vul dit elke avond in met mijn zoontje van 5. Hij is hoogsensitief en heeft meer tijd nodig om dingen te verwerken. Misschien helpt dit ook voor jou kindje. Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.