Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


@Due, wat is een sport BSO? Dochter had het deze week ook lastig, alle groepen waren hier ook samengevoegd en het was heel druk op de groep toen we maandag aankwamen. Sowieso vind ze het lastig als iets heel anders is als ze in haar hoofd had bedacht en ik had er ook geen rekening mee gehouden dat ze naar een ander lokaal moest met andere kinderen. Gelukkig gaat ze normaliter met veel plezier maar maandag vond ze het echt niet leuk, zo erg dat ik haar gisteren maar na een halve dag heb opgehaald en een middag vrij heb gemaakt om met z'n twee wat leuks te doen.

Nog twee dagen en dan gaan we op vakantie, zou haar goed doen even tijd met z'n vieren samen.

Bij ons is dat een BSO die op het sportpark ligt met verschillen mogelijkheden voor oa buitensporten. Maar het is ook bij de bossen dus kunnen ze klimmen etc. Na school worden ze opgehaald met busje van deze bso en dan is het na fruitmoment tijd om om te kleden en lekker te sporten tot ze worden opgehaald. Onze kleuter is zeer energiek dus lijkt me heerlijk voor hem.
 En mocht zwemles onder bso tijden zijn halen en brengen ze .

Dochter is ook niet zo'n fan van de bso. Voordeel is dat haar vriendinnetje in de vakantie 4 dagen bso heeft, dus dan gaat ze met een grote glimlach. Volgende week nog een weekje thuis en dan nog 3 weken bso voordat school weer begint

JtM

JtM

29-07-2021 om 08:07 Topicstarter

Alhambra: wat vervelend dat jouw kleuter zich zo verloren voelde, lijkt me lastig om te zien.

Zoon vond het geweldig. Dinsdag zij ze meteen met het busje naar een andere locatie gereden waar een 'ontdektuin' is. Daar hebben ze o.a. landschilpadden, slangen, geitjes, een modderpoel om in te spelen. Hij vond het super leuk en had vanochtend ook echt weer zin om te gaan.

Ideaal Due dat ze de evt zwemles ook 'overnemen'. Hoef je niet in dat hete zwembad te zitten.

fijn JTM!

dochter moest echt even wennen, op de BSO ging het goed volgens de juf maar thuis had ze weer last van boze buien. Dat lijkt weer over te zijn. 

We zijn ook wel toe aan vakantie! Gelukkig nog maar een weekje. 

traktatie probeer ik niet teveel meuk te geven maar ja met Corona moet je iets. Dit jaar gaf dochter een grote stuiterbal met een lampje erin en een doosje rozijnen. 

O Fiona, dochter heeft de mepal drinkbeker met pop up systeem al een jaar maar hij heeft bij ons nog niet gelekt. 

@due wat bijzonder zo'n sport BSO, klinkt wel leuk!

Wij zitten nu op de camping met een zieke kleuter... Ondanks PCM nog 39C koorts en een nare hoest. Het was iets te gezellig met z'n drie op een aerobed dus man ligt nu bij peuter en ik met kleuter. Hopelijk knapt ze snel weer op.

Verder vermaken de kinderen zich goed maar kleuter mist vriendjes. De kinderen op ons veld zijn allemaal ouder of jonger en er is een kliekje van drie families waar ze geen zin in heeft. Bij de wc's zag ze een jochie van haar leeftijd "kijk mam daar heb je er één!"
Zo grappig om te zien, ze loopt er dan verlegen op af (ik moet mee) en vraagt dat jochie vervolgens zoveel dat hij overdonderd is en niet meer durft samen te spelen.

Inmiddels heeft ze een meisje van net 7 gevonden en een jongen van 3 waar ze leuk mee kan spelen. Er zijn ontzettend veel kinderen dus het is gewoon pech. Maar ja, nu is ze zo ziek dat er van samen spelen nog even niks komt.

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

05-08-2021 om 06:47

he wat vervelend zeg, ziek op vakantie. Veel beterschap!

Hoi allemaal, ik lees graag met jullie mee! Schreef op Viva af en toe mee op het (peuter- en) kleutertopic, ben niet altijd even actief in schrijven maar lezen vind ik sowieso leuk! Onze kleuter wordt bijna 5 jaar dus na de vakantie naar groep 2. Op dit moment heeft ze een wiebeltand wat voor heel veel spanning zorgt (minstens 10x per uur vragen of hij er nog in zit), ik hoop dat hij er snel uitvalt. BSO in de vakantie was hier ook niet zo’n succes; andere locatie en juffen. Nog 1 dag en dan vakantie! 
Sneu voor jouw kleuter envelop dat ze ziek is op de camping, hier in de omgeving overal hoestende en zieke kinderen (die van ons zijn net klaar gelukkig). Hopelijk snel weer beter en dan spelen op de camping! 

Beterschap Envelop!

Wij gaan met zus van man en gezin naar dezelfde camping dus jongens hebben wel speelgenootjes. Ik hoop dat er voor bonusdochter ook kinderen van haar leeftijd zijn. Dat was vorig jaar niet echt waardoor ze zich wat verveelde. Maar camping waar we heen gaan heeft speciaal animatieprogramma voor 8-12 dus hoop dat dit dan ook zorgt voor kinderen in die leeftijd.

Hier is vakantiebso gelukkig op gewone locatie.  Laatste week van vakantie ga ik kijken of hij vast 1,5 dag op sportbso kan wennen. Lijkt me fijner dat hij weet waar het is als dat hij eerste dag na de vakantie na dag in nieuwe klas naar plek moet waar hij nog nooit geweest is. 

strekte envelop, ik hoop dat het vandaag iets beter gaat!

klinkt goed due! 
Jammer druiffie dat de BSO niet zo’n succes was in de vakantie. Maar gelukkig bijna vakantie! Wat gaan jullie doen?

wij hebben ook bijna vakantie, maandag vertrekken we naar Italië. We zitten in Toscane in een kleinschalige agriturismo. Met zwembad en dieren dus ik denk dat dat helemaal leuk is voor de kinderen. 

dochter moest wel wennen aan de BSO maar vanmorgen zei ze ik ga weer met mijn vriendinnen spelen. Gisteren hebben we gymschoenen bij van haren gekocht. Ze is er klaar voor na de vakantie! 

Hallo, mag ik hier mee komen schrijven?

Mijn zoontje wordt bijna 4 en dus kleuter. Heb echt het idee dat er een geheel nieuwe (en onbekende) fase gaat starten als hij naar school gaat. Ik kijk er erg naar uit, maar vind het ook wel spannend. Hijzelf kan overigens niet wachten tot het zover is

Momenteel bezig met een traktatie te verzinnen voor het kdv. Vandeweek kwam zoon ook weer thuis met een beker vol snoepgoed en speeltjes, waaronder een stempel. Superleuk hoor, maar we hebben geen stempelkussen

wij waren dit weekend voor het eerst naar de kermis. Geweldig wat heeft ze een lol gehad zeg! Zelfs in de 'zelf sturen en gas geven' attractie ging ze alleen en reed ze keurig rondjes, ik had verwacht achterop te moeten meehelpen of 'spannend' ofzo. Maar nee hoor, zoef en daar ging ze, wegpiraat in wording. 

JtM

JtM

09-08-2021 om 12:45 Topicstarter

Wat leuk Rosings! Zoon is super enthousiast als we zeggen dat we naar de kermis gaan, eenmaal daar wil hij nergens in van de week hebben we dus een goedkoop rondje kermis gedaan haha. We hebben wat gedronken en een suikerspin gehaald, toen had zoon er geen zin meer in en wilde hij naar huis.

Volgende week gaan we voor het eerst naar de Efteling, hopelijk is hij daar iets enthousiaster over de attracties.

Welkom RoosOpJeHoed, ik herken je gevoel! Zoon is vorige maand 4 geworden en start na de zomervakantie op de basisschool. Hij gaat sinds twee weken wel alvast naar de BSO zodat hij daar vast is gewend. Vond ik de eerste week ook spannend maar hij vond het geweldig! 

Goed idee de kermis! Daar is kleuter nog nooit geweest. Ik zet hem op het to do lijstje 😀. Ik vind de vakantie best lang duren, vooral door dit druilerige weer. Dus ideeën zijn welkom.

Hallo allemaal,
Ik heb voorheen af en toe meegeschreven in het peutertopic, maar sinds de verhuizing hiernaartoe nog niet weer in het kleutertopic. Inmiddels is dochter 4,5 en gaat het allemaal goed. Net een paar weken bso gehad en nu zijn we op vakantie.

Sinds een paar maanden heeft dochter gemiddeld zo'n 3-4x per maand een avond dat ze tussen 21- 23 uur huilend wakker wordt en dan heel veel schopt en trappeld met haar benen. Ze is dan half wakker en als ik vraag wat er is of dat ze pijn heeft en waar, maar krijg er geen woord uit alleen maar huilen en onrustig bewegen. Ik neem haar bij mij totdat ze weer rustig wordt en leg haar dan weer terug in bed. Ik vroeg me af of iemand dit herkend. Ik had vroeger zelf wel last van groeipijnen, maar kan mij niet herinneren zo vroeg en zo regelmatig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.